Anmälde trafikinspektören till hens chef för tjänstefel

ander

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2016
Ort
skogen
Hoj
ingen
Hej alla som tyckte jag gjorde fel.
Nu har alla svar om överklagan kommit.

Jag fick boka nytt körprov som bokades av trafikverket.
Där det var 2 olika trafikinspektörs chefer som kolla mig och menar jag kolla.

Vid manöverprovet så meddela de från start:
Du får 1 chans bara ingen extra chans som man normalt får .
Säkerhetskontrollen fick jag visa samtliga punkter trodde de skoja men var bara börja förklara för 2 som stod med armarna i kors.
Sen var det lågfart med en som gick bredvid han förklara att detta var för att jag skulle se att jag ej körde för fort.
Sen högfart och bromsning.
Allt gick självklart bra.
Sen när vi ska ut i trafik så säger de att det blir inte 30 minuter utan vi kommer vara ute i ca 1 timme.
Fråga inget tyckte det bara var konstigt men tänkte det är ju de som bestämmer.
Väl ute i trafik så syna de ALLT de kolla alla punkter de kunde hitta i sina böcker och leta verkligen efter fel och brister.
In på svåra situationer konstiga högerregeln ja alla konstiga ställen gömda stop skyltar mm Ja som sagt de hade pluggat på om stan i alla fall.

När vi kommer åter så förklarar de att allt detta gjorts för att de verkligen skulle se att jag kunde köra och för att bevisa att hon gjort fel.

Jag blev godkänd med beröm.

Och de tog bort mina tidigare uppkörningar och kostnader.

Och la till att hon begått tjänstefel då hon gjorde som hon gjorde för att hon ej gilla en vissa trafikskolor.

De hade fått in flera klagomål på henne.

Men som sagt min överklagan gick igenom och jag bevisa att hon gjort fel där jag hade rätt.
Men som sagt ni som håller på överklaga inte för överklagandes skull utan ska det överklagas så ska man veta till 100% säkerhet att personen har gjort fel.
För de kan kolla er j hårt för att göra en bedömning vem som gjort fel.
mig ringde de i fredags och fråga om jag kunde och ville köra upp på måndagen igår.
Jag sa att jag behövde kolla med min körskola de sa att det var ok.

Så inför en kontroll så blir man ej förvarnad utan som jag tyckte bara det var j konstigt att trafikverket ringer och säger att de fått ett återbud som de aldrig normalt gör.

Men idag vet jag varför de ringde.

Men som sagt jag klara det med mer en godkänt så nu blir det 2 hjul nästa säsong.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
I Umeå anmälde en körskollärare en av kontrollanterna som är extremt jävla grinig.

Det ledde i alla fall till ennåthutning av honom och en uthägning i media.

Alla som har kört upp här vet vem han är.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hej alla som tyckte jag gjorde fel.
Nu har alla svar om överklagan kommit.

Jag fick boka nytt körprov som bokades av trafikverket.
Där det var 2 olika trafikinspektörs chefer som kolla mig och menar jag kolla.

Vid manöverprovet så meddela de från start:
Du får 1 chans bara ingen extra chans som man normalt får .
Säkerhetskontrollen fick jag visa samtliga punkter trodde de skoja men var bara börja förklara för 2 som stod med armarna i kors.
Sen var det lågfart med en som gick bredvid han förklara att detta var för att jag skulle se att jag ej körde för fort.
Sen högfart och bromsning.
Allt gick självklart bra.
Sen när vi ska ut i trafik så säger de att det blir inte 30 minuter utan vi kommer vara ute i ca 1 timme.
Fråga inget tyckte det bara var konstigt men tänkte det är ju de som bestämmer.
Väl ute i trafik så syna de ALLT de kolla alla punkter de kunde hitta i sina böcker och leta verkligen efter fel och brister.
In på svåra situationer konstiga högerregeln ja alla konstiga ställen gömda stop skyltar mm Ja som sagt de hade pluggat på om stan i alla fall.

När vi kommer åter så förklarar de att allt detta gjorts för att de verkligen skulle se att jag kunde köra och för att bevisa att hon gjort fel.

Jag blev godkänd med beröm.

Och de tog bort mina tidigare uppkörningar och kostnader.

Och la till att hon begått tjänstefel då hon gjorde som hon gjorde för att hon ej gilla en vissa trafikskolor.

De hade fått in flera klagomål på henne.

Men som sagt min överklagan gick igenom och jag bevisa att hon gjort fel där jag hade rätt.
Men som sagt ni som håller på överklaga inte för överklagandes skull utan ska det överklagas så ska man veta till 100% säkerhet att personen har gjort fel.
För de kan kolla er j hårt för att göra en bedömning vem som gjort fel.
mig ringde de i fredags och fråga om jag kunde och ville köra upp på måndagen igår.
Jag sa att jag behövde kolla med min körskola de sa att det var ok.

Så inför en kontroll så blir man ej förvarnad utan som jag tyckte bara det var j konstigt att trafikverket ringer och säger att de fått ett återbud som de aldrig normalt gör.

Men idag vet jag varför de ringde.

Men som sagt jag klara det med mer en godkänt så nu blir det 2 hjul nästa säsong.

Då får man i efterskott säga bra gjort och välkommen in i skaran. :hihi
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Hej alla som tyckte jag gjorde fel.
Nu har alla svar om överklagan kommit.

Jag fick boka nytt körprov som bokades av trafikverket.
Där det var 2 olika trafikinspektörs chefer som kolla mig och menar jag kolla.

Vid manöverprovet så meddela de från start:
Du får 1 chans bara ingen extra chans som man normalt får .
Säkerhetskontrollen fick jag visa samtliga punkter trodde de skoja men var bara börja förklara för 2 som stod med armarna i kors.
Sen var det lågfart med en som gick bredvid han förklara att detta var för att jag skulle se att jag ej körde för fort.
Sen högfart och bromsning.
Allt gick självklart bra.
Sen när vi ska ut i trafik så säger de att det blir inte 30 minuter utan vi kommer vara ute i ca 1 timme.
Fråga inget tyckte det bara var konstigt men tänkte det är ju de som bestämmer.
Väl ute i trafik så syna de ALLT de kolla alla punkter de kunde hitta i sina böcker och leta verkligen efter fel och brister.
In på svåra situationer konstiga högerregeln ja alla konstiga ställen gömda stop skyltar mm Ja som sagt de hade pluggat på om stan i alla fall.

När vi kommer åter så förklarar de att allt detta gjorts för att de verkligen skulle se att jag kunde köra och för att bevisa att hon gjort fel.

Jag blev godkänd med beröm.

Och de tog bort mina tidigare uppkörningar och kostnader.

Och la till att hon begått tjänstefel då hon gjorde som hon gjorde för att hon ej gilla en vissa trafikskolor.

De hade fått in flera klagomål på henne.

Men som sagt min överklagan gick igenom och jag bevisa att hon gjort fel där jag hade rätt.
Men som sagt ni som håller på överklaga inte för överklagandes skull utan ska det överklagas så ska man veta till 100% säkerhet att personen har gjort fel.
För de kan kolla er j hårt för att göra en bedömning vem som gjort fel.
mig ringde de i fredags och fråga om jag kunde och ville köra upp på måndagen igår.
Jag sa att jag behövde kolla med min körskola de sa att det var ok.

Så inför en kontroll så blir man ej förvarnad utan som jag tyckte bara det var j konstigt att trafikverket ringer och säger att de fått ett återbud som de aldrig normalt gör.

Men idag vet jag varför de ringde.

Men som sagt jag klara det med mer en godkänt så nu blir det 2 hjul nästa säsong.

Ersättning för förlorad arbetsinkomst,lån hyra av mc,övriga kostnader?.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Kul att det klara kortet.

Fast jag vidhåller att det är förvirrat att du nedan pratar om att du hört av en lärare om en elev, varför skrev du inte direkt att det gällde dig själv. Eller är det ytterligare en elev som har drabbats av denna oförätt? :va

Jag fick höra av en lärare att hen elve lacka ur på inspektören som sa en sak och gjorde annat eller menade annat.
Eleven gick in på trafikverket och boka tid med högsta chen alltså inspektörens chef.
Sa sin mening.

Det som tydligen hänt var att inspektören sa att det inte gjorde nått om de råka sätta ner foten vid manöverprovet då de gjorde en helhets bedömning.

Elven råka sätta ner foten vid en vändning .
Inspektören had berömt Eleven i alla moment även de efteråt.

Men valde att kugga för nått som den sagt var ok samt sket i att göra helhets bedömningen.

Detta var tydligen 3dje kuggningen för en bagatel sak som den här inspektören gjorde mot eleven därför tog eleven det personlig och sket i alla råd om att vänta in till de gjort nytt prov.

Vad säger ni gjorde eleven rätt eller fel att gå till chefen.?

Det jag vet att detta gjorde ju inte det lättare för eleven vid nästa uppkörning då inspektören s kollegor får ju veta vad eleven gjort och kommer med största sannolikhet att leta efter fel.
Mitt tips är till Eleven att ta sin 40 år´s kris och lägg ner MC kortet och sälja kläderna då eleven nu har bränt alla chanser till körkort i den kommunen efter som den går och golar till chefen.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag måste säga att det är sjukt svårt att avgöra om en inspektör är en tjurig jävel eller om man faktiskt inte är så bra förare.

När jag tog B-kort körde jag upp tre gånger privat och efter den siste uppkörningen så gick jag till körskola för att se vad som var fel. På körskolan så sa de att det jag fått nedslag på inte kunde stämma och att jag måste hört fel... (jag höll hastighet på väg när jag skulle vända och något mer). En eller två lektioner på körskola och jag kunde ta lappen, jag undrar hur mycket jag faktiskt lärde mig att köra på den lektionen/erna.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Hej alla som tyckte jag gjorde fel.
Nu har alla svar om överklagan kommit.

Jag fick boka nytt körprov som bokades av trafikverket.
Där det var 2 olika trafikinspektörs chefer som kolla mig och menar jag kolla......
Grattis till körkortet och bra att du stod upp för dej själv.
Även om det nu gick bra så tycker jag det var extremt svinigt av trafikverket att använda dej som försöksobjekt och särskilt sättet de gjorde det på, kan inte få det till annat än att de ville göra det extra jobbigt för dej.

Om de nu fått in klagomål så borde de väl ha några erfarna testare de skickar för "uppkörning" hos den anklagade inspektören, hur gör de annars för att hålla koll, enbart lita på att de sköter sej?

Bra jobbat iaf :tummenupp
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
"En kompis" var det ja...

Jag känner mig lurad och bedragen. Kanske man skulle dra trådskaparen inför tinget och få ut ersättning? :crash
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top