Anmälde trafikinspektören till hens chef för tjänstefel

ander

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2016
Ort
skogen
Hoj
ingen
Jag fick höra av en lärare att hen elve lacka ur på inspektören som sa en sak och gjorde annat eller menade annat.
Så Eleven gick in på trafikverket och boka tid med högsta chen alltså inspektörens chef.
Sa sin mening.

Det som tydligen hänt var att inspektören sa att det inte gjorde nått om de råka sätta ner foten vid manöverprovet då de gjorde en helhets bedömning.

Elven råka sätta ner foten vid en vändning .
Inspektören had berömt Eleven i alla moment även de efteråt.

Men valde att kugga för nått som den sagt var ok samt sket i att göra helhets bedömningen.

Detta var tydligen 3dje kuggningen för en bagatel sak som den här inspektören gjorde mot eleven därför tog eleven det personlig och sket i alla råd om att vänta in till de gjort nytt prov.

Vad säger ni gjorde eleven rätt eller fel att gå till chefen.?

Det jag vet att detta gjorde ju inte det lättare för eleven vid nästa uppkörning då inspektören s kollegor får ju veta vad eleven gjort och kommer med största sannolikhet att leta efter fel.
Mitt tips är till Eleven att ta sin 40 år´s kris och lägg ner MC kortet och sälja kläderna då eleven nu har bränt alla chanser till körkort i den kommunen efter som den går och golar till chefen.
 

ander

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2016
Ort
skogen
Hoj
ingen
nej en lärare som jobbar på trafikskola sa detta till mig.
Känner läraren privat.
 

Litenochklen

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2015
Ort
Örebro
Hoj
En gammal vän.
Eleven gjorde fel och bör lägga energin på att lära sig stt köra istället.


Du kan berätta för läraren du känner privat att trafikinspektörer internbevakas noga och om en enskild inspektör underkänner eller godkänner onormalt många så utreds varför.

Det förekommer alltså ingen Kugg-Ove lika lite som det finns någon som godkänner alla. De uppmärksammas båda vid interna kontroller och orsaken undersöks.

Sen undrar jag vilka moment som eleven fått beröm för. Jag har inte hört talas om någon som fått fortsätta provet efter ett underkänt manöverprov.
 
Last edited:

mikaelj

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2016
Ort
Mölndal
Hoj
Striple765R, DR650SE. Tidigare hojar: V-Strom 1000 -06, V-Strom 650 -08
Manöverproven är varken raketforskning eller lindans. Finns ingen anledning att inte utföra dem helt perfekt i snigelfart. Saknar man balans har man inget på en MC att göra.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Det är inte lätt att köra upp i skogen, så det är förståeligt att "eleven" behövde sätta ner foten då det oftast är kuperad terräng :gnissla Så inspektören var nog lite väl gnällig.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Nog finns det ett mått av godtycke. Själv duttade jag i med foten på lågfartsbanan under uppkörningen men blev godkänd ändå. :) Stannade inte, eller gjorde någon affär av det, utan körde bara vidare och hoppades på det bästa. Resten av provet gick bra. Så man behöver inte bli kuggade av att foten touchar backen.

Dotterns kompis körde upp för B i Stockholm och blev kuggade av en kvinnlig inspektör som lär ha haft en mycket högre statistik på att underkänna elever än kollegorna. (Tror inte hon är kvar.) Nästa uppkörning gjorde tjejen på annan ort och då gick det bra. Jag tror inte att körskickligheten hade ökat så där påfallande mellan uppkörningarna.

Det kan definitivt vara värt att boka i en annan stad och man inte kör upp med trafikskolans hoj. Då har de synpunkter på val av plats.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Sen kanske man själv tycker att man bara duttat med foten .Men inspektören har sett en massa andra saker som bidragit .
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det finns bara lämpliga kontrollanter, särskilt som möjligheten att olämpligen utöva makt över andra människor är rent hypotetisk. Vilken myndighetsperson på svensk myndighet skulle någonsin begagna sig av den möjligheten? Utopiskt.

Aldrig kuggad.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Fattar fortfarande inte var alla hönor kom in i bilden. Tjejer kör bättre än höns, kanske därför du kuggades?

Du kanske skall be mamma att både köra upp och skriva inlägget nästa gång...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top