MV Agusta Brutale 675

rixx

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2016
Ort
Avesta
Hoj
Yamaha TDM 850 -91
675:an ska inte strula lika mycket.

Förutom startmotorkopplingen så tror jag att den är relativt driftsäker. Jag har t.ex. sett en F3 675 med cirka 7000 mil på mätaren till salu i tyskland.

Fantastiska hojar annars... hade själv slagit till på en 800 om de inte hade haft problemet med startmotorkopplingen.

Tack för de lugnande orden!
Det är just en 675 jag är ute efter. Tänkte en sån med uppgraderad fjädring fram. Till nästa säsong!
Ska provköra MVs register i helgen på Start2ride i Gillinge (Uppsala/Sthlm) :D
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det är tyvärr problem med flera europeiska märken. Man bygger en maskin som är för extrem för gatbruk. Då får man en produkt som går sönder under garantitiden. Det skapar problem i kedjan kund - handlare- generalagent - tillverkare. Kunden förväntar sig god service av handlaren, handlaren har svårt att få hjälp av generalagenten med support iform av pengar och delar. Handlaren hamnar i kläm mellan kunden och generalagenten( tillverkaren) . Handlaren försöker att skylla felet på kunden eftersom hen inte får en generös uppbackning av generalagenten. I slutändan är kunden en sur förlorare som helst byta bort hojen med så liten förlust som möjligt.
 
Last edited:

Qaotico

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2017
Ort
Sthlm
Hoj
Mv
Lånar tråden lite då jag har liknande tankar. Funderar själv starkt på en Agusta. Brutale eller dragster 800. Någon som kan tipsa om återförsäljare i Sthlms-trakten?

Hur är en Agusta som första hoj? Bra, eller anus? Personligen tycker jag att dom ser helt fantastiska ut, lite av en drömhoj.. Men praktiskt sett har jag ingen aning.

Vad säger experterna?
 
Last edited:

Sky-rocket

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2017
Ort
Vallentuna
Hoj
Honda cbr 00
Lånar tråden lite då jag har liknande tankar. Funderar själv starkt på en Agusta. Brutale eller dragster 800. Någon som kan tipsa om återförsäljare i Sthlms-trakten?

Hur är en Agusta som första hoj? Bra, eller anus? Personligen tycker jag att dom ser helt fantastiska ut, lite av en drömhoj.. Men praktiskt sett har jag ingen aning.

Vad säger experterna?

Jag provkörde en brutale i helgen på start2ride-eventet. Det är nog en bra första hoj. F4R är inte en bra första hoj men en helt sjukt grym hoj :kär:kär:kär. Hojcenter i Sollentuna säljer agusta, åk dit o prova. Lycka till med letandet.
 

Qaotico

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2017
Ort
Sthlm
Hoj
Mv
Jag provkörde en brutale i helgen på start2ride-eventet. Det är nog en bra första hoj. F4R är inte en bra första hoj men en helt sjukt grym hoj :kär:kär:kär. Hojcenter i Sollentuna säljer agusta, åk dit o prova. Lycka till med letandet.

Vad kul! Vad tyckte du om den? Tack för tipset, ska kolla in.
 

rixx

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2016
Ort
Avesta
Hoj
Yamaha TDM 850 -91
Jag körde dragstern i helgen, och för 2 år sen på samma event! Fantastisk maskin =)

Tänkte du på om dom gjort om tanken något? Kändes som den stack ut på fel ställe (precis där man ska nypa åt med låren)
 
Last edited:

Sky-rocket

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2017
Ort
Vallentuna
Hoj
Honda cbr 00
Vad kul! Vad tyckte du om den? Tack för tipset, ska kolla in.

Brutalen är helt okej. Jag är ju helsåld på sporthoj och kommer köra det några år till men har ändå börjat kolla lite andra hojar. Jag gillade Suzuki gsr 750, den va grymt skön och kändes som en moppe med 750cc-ös i. Åk runt till lite olika återförsäljare och provåk innan du bestämmer dig.
 

Sky-rocket

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2017
Ort
Vallentuna
Hoj
Honda cbr 00
rixx. Det va första gången jag körde den men jag tyckte också tanken "stack ut" på fel ställe. Men jag antar att om man anpassar hojen för en själv så känns det nog bättre. Va du på Gillinge lördag eller söndagen? Efter en timme var det knökfullt på lördagen, mycket mindre folk på söndagen. Skitkul event hursomhelst. Kör dom det varje år?
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
rixx. Det va första gången jag körde den men jag tyckte också tanken "stack ut" på fel ställe. Men jag antar att om man anpassar hojen för en själv så känns det nog bättre. Va du på Gillinge lördag eller söndagen? Efter en timme var det knökfullt på lördagen, mycket mindre folk på söndagen. Skitkul event hursomhelst. Kör dom det varje år?

De har kört det i några år nu iaf.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top