KTM 690 vill ej starta eller dör...

drawen

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Arbrå
Hoj
KTM
KTM 690 smr 2008

Postat om detta förut utan att jag fått tag i någon rimlig förklaring. Trodde då det var batteriet som var boven men tror nu det kan vara nått annat.

Hänt flera gånger att hojjen inte vill gå igång efter att den stått i solen. Endast hänt varma dagar i solsken.

Alltid startat på första efter att ha stått hela vintern (har inte underhållsladdat)

Igår åkte jag premiärturen för i år, åkte totalt ca 10 min med några stopp. Efter ett stopp i solen på 15 min så starta hojjen gick 500 sen dog den på tomgång och startade sedan inte. Efter att ha fått stått i garaget nån timme gick den igen.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Testa öppna tanklocket nästa gång den stannar ,taskig avluftning från tank. De har visserligen inget med solen att göra.
 

drawen

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Arbrå
Hoj
KTM
Öppna tanklocket har jag testat förut, kanske nått i avluftningen som skall göras rent?

Jag har inte bytt bränslefilter vet inte ens vart det sitter men skall prova det!

Postade även här 2016 "KTM 690 - mindre läckage"
Ser LITE oljigt ut från soppa pumpen om det är den som sitter med en plastbricka skruvad upp under tanken på höger sida om jag kommer ihåg rätt. Försökte bifoga en bild till den tråden men vet inte om den är borttagen eller att det inte funkade? Inte vågat skruva upp där och titta då jag inte vet hur det ser ut. Vore tacksam för ett svar där med!

Varit så inställd på att detta var nån el relaterat förut, vore grymt skönt att hitta en lösning!

Tack!
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Det är samma filter som till Passat har jag för mig, ett tips ta ut filtret o åk till Mekonomen där filtret kostar under en hundring.
 

drawen

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Arbrå
Hoj
KTM
Ok! Filtret som skall bytas är det som ser ut som en kort variant av "stilarna" som sitter på oljeplugg?

Antar läckaget jag talar om är helt naturligt då soppan rinner ut när man lossar på detta... För man måste tömma tanken?

Kan man köra lite packnings klister när man sätter tillbaks? Eller är det dumt mot plast och bensin?

Tacksam för svaren och tipset! :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
När du byter bränslefilter så är det viktigt att du får rätt filter då det är för intank bruk och insprutning så vilket biltema 19:90 som helst passar rent fysiskt men är olämpligt. Det är ett mahle filter som finns på mekonomen eller ebay.
 

drawen

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Arbrå
Hoj
KTM
Men de på mekonomen funkar? Tror kanske inte de i kassan vet om det är för intank?

Tack för filmen!
Tror min pump sitter så bra till på höger sidan så jag slipper någon mer rivning :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Men de på mekonomen funkar? Tror kanske inte de i kassan vet om det är för intank?

Tack för filmen!
Tror min pump sitter så bra till på höger sidan så jag slipper någon mer rivning :)

Om du väljer rätt filter... Mahle KL15 eller KL97 är originalet.
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Men de på mekonomen funkar? Tror kanske inte de i kassan vet om det är för intank?

Tack för filmen!
Tror min pump sitter så bra till på höger sidan så jag slipper någon mer rivning :)

Pumpen och filtret sitter inuti tanken !
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top