Usa

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Hej,

Någon som har erfarenhet av MC resa i USA i grupp med guide?

Lite sugen på att göra resan men skulle uppskatta enkelheten i att köpa ett färdigt paket
med MC och hotell redan bokat och guide som tar en på dom bästa vägarna så kan man bara njuta av körning och inte planera själv så mycket.

Googlat runt och ser att det finns några som ordnar den typen av resor men lite osäker på hur bra det är.

Någon?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Kommer guiden att åka egen hoj eller bakpå din? Tänkte på vad som är mest praktiskt så ni slipper stanna när han ska "ta dig" på de bästa vägarna. :p

Nä men skämt åsido. Jag har ingen erfarenhet av USA-resor på MC men är själv sugen på en, så jag hoppas du få bra tips.

En grej jag tänker på rakt av är väl att man är tydlig med vad för typ av hojåkning man är intresserad av. Bra vägar för en Harley Chopper är inte nödvändigtvis samma som för en sportigare hoj eller äventyrshoj.

Och sen vad man vill se i miljö, natur och kultur förstås.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
He he, guiden åker givetvis egen hoj och absolut inget annat ska förekomma :arsele :smasha

Dom resor jag hittat så är det HD som gäller men det är ok för min del även om jag aldrig testat.
T.e.x den här snubben http://daveusa.se ordnar resor, har för mig han en gång i tiden jobba på radio, Rockklassiker kanalen.

Som sagt, tips mottages.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Personligen har jag svårt för inrutade scheman och måsten, så jag hade försökt få med en likasinnad polare istället.
Det finns fantastiska vägar i USA - gör ordentligt med förarbete innan ni ger er av så ni har koll på var dessa finns, väder i områdena under den aktuella perioden, osv. Sen är jänkare väldigt hjälpsamma - sök upp relevant forum och du kommer få många bjudningar till stopp på vägen och tillgång till hjälp med planering/rekommendationer, samt support om det strular längs med vägen.

Trevlig resa.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Jag är kluven, å ena sidan är jag inte heller supersugen på tanken att åka i en grupp med ett fast schema så jag håller med dig delvis men samtidigt lockar just att slippa vara reseledare själv med allt vad planering osv innebär. Bara sätta sig på hojen o njuta utan att fundera på övrigt runtomkring vad gäller hotel osv. Men dom ordnade resorna är inte billiga så mycket talar för att kolla mer på att göra det på egen hand.

Som sagt, alla tips är välkommet.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top