BMW R1200 ST stulen (återfunnen)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
HOJEN HITTAD och återbördad till garaget.



MC stulen idag vid Hertsö centrum, Luleå mellan 13:00 och 14:30.
WYT767, GPS-fäste. Ovanlig hoj, så ser ni en sådan är det nog min.

Tips som leder till uppklarande belönas.

Dela gärna!

Tack till Fotomicke för bilden.
5d2fded87096686084416860fbcdb19b.jpg


Skickat från min G8231 via Tapatalk
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Längre historia:

Motorcykeln tillgreps utanför huvudingången på jobbet (skola, Hertsö centrum) någon gång mellan 14.00 och 14.30. Jag lade ut efterlysning på sociala medier och gjorde polis- och FB-anmälan.
Efter en timme kom första tipset: Ett vittne sade att han sett hojen längs en väg ut mot ett sommarstugeområde. Jag åkte ditåt och tipsade också polisen. Längs vägen ut mötte jag en cyklist och han hade också sett en silverfärgad MC på väg åt det hållet.

Letade runt och knackade dörr i området, men resultatlöst. Vid 18-tiden fick jag ett anonymt telefonsamtal och personen sade att min hoj står på en viss adress. :fakta

Jag åkte dit och tittade och mycket riktigt stod den där. :kär

Fotograferade den och ringde polisen, när jag nämnde adressen var den "mycket känd sedan tidigare" och efter någon timme dök patrullen upp, snackade med den misstänkte gärningsmannen som givetvis inte hade någon aning om vem som ställt en stulen hoj med borttagen nummerskylt precis utanför hans fönster på baksidan av hyreshuset...eller hur? :hihi

Polisen körde sedan hem hojen till mig på släp, och nu får rättskvarnarna mala bäst de gitter, jag är bara glad att få hem den. Hade precis monterat nya Michelin PR4-däck. Har kört 7km med de nya däcken. 500 mil med nya hjullager, bromsskivor och -belägg.

Skador då?:gnissla

Ja, någonting är snett i styret (eller kåpan) då backspegeln tar i rutan vid styrutslag.
Bromsarna ligger på av någon anledning.
Någon repa här och var som jag inte känner igen (eller inte minns).
Stulen Garmin Tempe-sensor (värd några hundringar NY).
Oklart i övrigt, hojen skall lämnas på verkstad för genomgång innan jag kör med den alls.

Gärningsmannen är förstås ännu bara misstänkt, men jag och polisen vet vem det är och det var väl inte prov på jättehög begåvning att stjäla en mycket ovanlig BMW som dessutom skolans rektor kör - alla känner ju till den - och ställa den vid sin bostad i samma område.

Jag har ändå gett honom chansen att lämna tillbaka/råka tappa i postlådan det som ännu saknas, då jag av naturen är en överseende person... det vore ju trist om det annars skulle kunna hända honom något menar jag. Rätt många runtomboende var upprörda och han är ju känd i området dessutom.

För att summera: Hojen tillbaka, hyfsat oskadad. Kvar är hantering med verkstad (och i viss mån försäkringsbolag, mest beroende på att närmaste BMW-verkstad ligger 26 mil bort och de övriga på orten befattar sig inte med andra märken än sina egna).

jag har ingen hoj att köra med just nu. Det är fan mest surt.:huvet
 
Last edited:

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Längre historia:

Motorcykeln tillgreps utanför huvudingången på jobbet (skola, Hertsö centrum) någon gång mellan 14.00 och 14.30. Jag lade ut efterlysning på sociala medier och gjorde polis- och FB-anmälan.
Efter en timme kom första tipset: Ett vittne sade att han sett hojen längs en väg ut mot ett sommarstugeområde. Jag åkte ditåt och tipsade också polisen. Längs vägen ut mötte jag en cyklist och han hade också sett en silverfärgad MC på väg åt det hållet.

Letade runt och knackade dörr i området, men resultatlöst. Vid 18-tiden fick jag ett anonymt telefonsamtal och personen sade att min hoj står på en viss adress. :fakta

Jag åkte dit och tittade och mycket riktigt stod den där. :kär

Fotograferade den och ringde polisen, när jag nämnde adressen var den "mycket känd sedan tidigare" och efter någon timme dök patrullen upp, snackade med den misstänkte gärningsmannen som givetvis inte hade någon aning om vem som ställt en stulen hoj med borttagen nummerskylt precis utanför hans fönster på baksidan av hyreshuset...eller hur? :hihi

Polisen körde sedan hem hojen till mig på släp, och nu får rättskvarnarna mala bäst de gitter, jag är bara glad att få hem den. Hade precis monterat nya Michelin PR4-däck. Har kört 7km med de nya däcken. 500 mil med nya hjullager, bromsskivor och -belägg.

Skador då?:gnissla

Ja, någonting är snett i styret (eller kåpan) då backspegeln tar i rutan vid styrutslag.
Bromsarna ligger på av någon anledning.
Någon repa här och var som jag inte känner igen (eller inte minns).
Stulen Garmin Tempe-sensor (värd några hundringar NY).
Oklart i övrigt, hojen skall lämnas på verkstad för genomgång innan jag kör med den alls.

Gärningsmannen är förstås ännu bara misstänkt, men jag och polisen vet vem det är och det var väl inte prov på jättehög begåvning att stjäla en mycket ovanlig BMW som dessutom skolans rektor kör - alla känner ju till den - och ställa den vid sin bostad i samma område.

Jag har ändå gett honom chansen att lämna tillbaka/råka tappa i postlådan det som ännu saknas, då jag av naturen är en överseende person... det vore ju trist om det annars skulle kunna hända honom något menar jag. Rätt många runtomboende var upprörda och han är ju känd i området dessutom.

För att summera: Hojen tillbaka, hyfsat oskadad. Kvar är hantering med verkstad (och i viss mån försäkringsbolag, mest beroende på att närmaste BMW-verkstad ligger 26 mil bort och de övriga på orten befattar sig inte med andra märken än sina egna).

jag har ingen hoj att köra med just nu. Det är fan mest surt.:huvet

Är den misstänkte elev på skolan?
Så fall är det ju riktigt extra korkat om man stjäl rektorns hoj :)


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nä en lite äldre förmåga men har gått på skolan för femton år sedan...

Skickat från min G8231 via Tapatalk
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Lite tur i oturen i alla fall.

Du skulle ju kunna använda incidenten som ett skäl till att köpa en hoj till ;)

Som reserv och plåster på såren så att du har nåt att köra med under tiden :)
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tänk om man hade haft en räka som körde hoj när man gick i plugget. hade varit coolt! Skönt den kom till rätta för dig! :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top