Dragracing och MC träff med andra hoj intresserade.

Peterr

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Martin Honda ZX9R
En fundering, är det inga gatåkare som är sugna på att gasa mot varandra bara för att ha lite kul och se vad hojem går för?
Det kommer med all sannolikhet att komma ett nytt tillfälle nästa år både för dom som tävlar aktivt och för såna som inte kört förut eller dom som har kört lite gran och bara vill känna efter om det var så roligt som man kommer ihåg. det krävs egentligen inte mycket, en gathoj som tävlingsbesiktas och skyddskläder. Det innebär att den inte läcker olja eller vatten och att den kan framföras säkert.
 

Tanken

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2016
Ort
Gefle
Hoj
Ducati Monster 1200S 2020
Typ Bike Weekend som går nu i helgen.?
//Tanken
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
skulle va askul. har hållt på med dragracing hela livet, både kört själv och skruvat men på bilsidan. skulle gärna prova att köra hoj på strippen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Besiktad gathoj ett krav? Man kan inte dyka upp med en avställd RR-hoj och testa lite?
 

MEHall

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2016
Ort
Kumla
Hoj
2 Honda, den som jag kör nu är en cb 650
Jättesmart, blir kul för oss andra när polisen tror att alla på mc håller på med dragracing.:mad:

Är det däremot inom inhägnat område så är det helt ok. :tummenupp

Som motorcyklister måste vi verkligen visa att vi inte är ett gäng huliganer som bara vill rejsa. :rolleyes:

Själv så bryr jag mig inte om sådant som är tävling, det är apnivå tycker jag. :gnissla






:hjälm
 

Kexfabriken

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Ort
Boras
Hoj
Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16
Jättesmart, blir kul för oss andra när polisen tror att alla på mc håller på med dragracing.:mad:

Är det däremot inom inhägnat område så är det helt ok. :tummenupp

Som motorcyklister måste vi verkligen visa att vi inte är ett gäng huliganer som bara vill rejsa. :rolleyes:

Själv så bryr jag mig inte om sådant som är tävling, det är apnivå tycker jag. :gnissla






:hjälm

Tror TS menar att det ska ske på bana
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Jättesmart, blir kul för oss andra när polisen tror att alla på mc håller på med dragracing.:mad:

Är det däremot inom inhägnat område så är det helt ok. :tummenupp

Som motorcyklister måste vi verkligen visa att vi inte är ett gäng huliganer som bara vill rejsa. :rolleyes:

Själv så bryr jag mig inte om sådant som är tävling, det är apnivå tycker jag. :gnissla






:hjälm

vore bra om du kan skilja på dragracing och streetracing. dragracing körs aldrig på allmän väg utan på en dragstrip. kanske borde undersöka saker innan du klagar. apa kan du va själv


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Peterr

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Martin Honda ZX9R
Ja som Bike weekend i helgen, och lite som det var förr.
Är det en gammal RR hoj så går den säkert in i någon klass t.ex. SGB för då finns redan alla säkerhetsdetaljer och föraren har väll även skinnställ.
Tallhed i Orsa är väll tanken då, och försöka spinna vidare på det som var i helgen, tyvärr regnade det ju bort. Och ja på en riktig DR bana.
 
Last edited:

MEHall

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2016
Ort
Kumla
Hoj
2 Honda, den som jag kör nu är en cb 650
Tror TS menar att det ska ske på bana

Tror ? Hm det står det ingenting om så hur ska man veta (inte tro) det? Men visst på inhägnat område så inga myndigheter kan klaga. ;)

slangklämman;6344102 Apa kan du va själv[/QUOTE skrev:
Apa sade jag inte att någon var utan apnivå, himla skillnad så inga otidigheter tack.

Men kör på bara så länge det sker lagligt. :tummenupp





:hjälm
 
Last edited:

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Tror ? Hm det står det ingenting om så hur ska man veta (inte tro) det? Men visst på inhägnat område så inga myndigheter kan klaga. ;)



Apa sade jag inte att någon var utan apnivå, himla skillnad så inga otidigheter tack.

Men kör på bara så länge det sker lagligt. :tummenupp





:hjälm

fast han skriver ju prova på dragracing!!!
så varför skulle det ske någon annanstans
än på en dragracingbana?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Tror ? Hm det står det ingenting om så hur ska man veta (inte tro) det? Men visst på inhägnat område så inga myndigheter kan klaga. ;)



Apa sade jag inte att någon var utan apnivå, himla skillnad så inga otidigheter tack.

Men kör på bara så länge det sker lagligt. :tummenupp





:hjälm

jag tycker det är apigt och lite trolligt att skriva i trådar man inte är intresserad av :7peta
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top