Ställa in förgasare KTM 660 SMC

DAVO87

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2017
Ort
Härryda
Hoj
KTM 660 SMC
Hej! jag köpte nyligen en begagnad KTM 660 och har väldigt problem gällande förgasaren har jag kommit fram till. Har efter mycket möda börjat få in det rätta knycket för att kunna kicka igång den. De enda gångerna dock som jag har lyckats få den att tända helt och ligga stabilt på tomgång är med både kall och varm chocken igång samtidigt.

Låter man den bara gå på tomgång ett par minuter och drar tillbaka varmchoken så dör den dock direkt, och den är lika svårkickad som när den va kall. Jag har pillat med tomgångsskruven under förgasaren och fått den att nästan alltid tända, men ofta så går den inte igång, utan just det sista för att få igång den är det nått fel med.

Någon som har några tips på vad det kan va för något? Förgasaren skulle va genomgången för ett litet tag sedan när jag köpte den, och hos säljaren så gick den igång som den skulle. Det enda jag har pillat med är tomgångsskruven och även tömt förgasaren på soppa en gång, tändstiftet är nått NGR och det ger gnista varje gång.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Fast varmstart dvs den röda skall du inte har aktiverad när du kallstartar. Den fungerar tvärt om mot en vanlig choke..
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vad har du för bestyckning? Vilken inställning har du på bränsleskruven?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top