Suzuka 8 Hours

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Svältfödd som man är på något sevärt, så här i MotoGp:s sommaruppehåll, så kan vi se fram emot ett Suzuka 8 timmars med flera intressanta namn i morgon!
I topp fyra i kvalet har vi alla de stora japanska tillverkarna, Yamaha före Suzuki, Kawasaki och Honda.
I pole har vi Yamahas fabriksteam med Lowes, Nakasuga och van der Mark. Nakasuga satte den snabbaste tiden under kvalet strax före Alex Lowes som verkat mycket snabb under träningarna.
http://www.crash.net/motogp/news/285379/1/suzuka-nakasuga-secures-third-straight-yamaha-pole.html

Andra som kvalat bra är Yoshimura Suzuki med Tsuda, Guintoli och Brookes på en andra plats. Team Green med Watanabe, Haslam och Kamaruzaman på tredje plats och TSR Honda med Aegerter, Hook och de Puniet på en fjärde plats.

Vad tror expertisen? Tar Yamaha sin tredje seger i rad på Hondas egen testbana? Hur kommer det gå för Musashi Honda med GP-förarna Miller och Nakagami?

https://www.fimewc.com/event/suzuka-8-hours-2017/

När man söker runt lite så verkar det som om Suzuka ska gå att streama gratis i flera länder men kanske dock inte i Sverige? Annars verkar ett 12månaders abonnemang på Eurosport kosta 49:-/månaden.
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Grattis Yamaha, Nakasuga, Lowes och Van der Mark till årets seger i Suzuka 8h!
Förstår jag det rätt är Nakasuga den första som vunnit tävlingen tre år i rad.

Spännande på slutet när det var 20 min kvar, och avståndet mellan tvåan Honda, med de Puniet i sadeln, och trean Kawasaki, med Haslam i sadeln, bara var en halv sekund. Då slog det lågor ur de Puniets hoj och han blev svartflaggad. Efter ett kort depåstopp kom de Puniet ut på banan igen, men Kawasaki blev alltså tvåa och Honda trea.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
De Puniet såg skapligt stressad/frustrerad ut innan han fick åka ut igen på sin brinnande Fireblade :)
Hade hela racet på i bakgrunden medan jag höll på och bygga i garaget. Stundvis riktigt spännande!
Kul för Yamaha och fabriksstallet, man var överlägset bäst! Kul för Nakasuga-san! Grymt av Lowes! I mina ögon racets starkaste förare, onödigt snabb i till och med i skymningen i slutskedet!
Måste svida lite för Honda att ärke-rivalen Yamaha tar tredje segern i rad på Hondas egen bana.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top