Roundabout Skogås, Haninge - Södertälje, Gnesta

Nemoyama

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2017
Ort
Skogås
Hoj
2016, Yamaha MT-07
Hej,

Ny här! :)
Ute åker nästan varje dag från Skogås vidare söderut genom den klassiska bulten och vidare småvägar förbi och bortom Södertälje. På vägen dit brukar jag stanna vid nån fin utsiktsställe för fika eller bara käka en macka och ladda på med kolhydrater.

Efter bulten åker jag mot Skanssundet och tar färjan över. Därefter småvägar till Gnesta, Järna och sedan Södertälje. Därifrån brukar jag antingen åka bulten tillbaka om tiden tillåter eller så tar jag motorväg.

4h_Söder.jpgcollage-1500583411897.jpg

Underbart. Här blir det så små kurviga vägar som får bulten att framstå som en flygplats eller motorväg. Näj men allvarligt så kan det bli väldigt kurvigt, guppigt ibland och det gäller att köra smart och anpassa hastigheten enligt sin körförmåga. Ligga i diket är faktiskt ganska tråkigt, eller motsats från cool eller vad en nu säger men ni fattar poängen.
Skulle vara kul att få lite feedback på sin körstil eftersom det finns alltid saker att förbättra och lärande är kul.

Hänga på? Vill någon hänga med så är det bara hojta till så syns vi :D Jag är ganska flexibel gällande tider.


Regler
* Alla måste ha körkort! Ja, tydligen är det inte så självklart.
* Smart tempo! Vilket betyder att vi anpassar körningen efter rådande omständigheter på vägen. Vill du tävla så finns det banor för det bortom allmän väg, och vill du "glida lugnt" så finns det eldrivna sparkcyklar att köpa.
* Tanka full tank innan vi åker ut eftersom vi ska ju hoja och inte skjutsa varandra fram och tillbaka till bensinmack.
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Jag kan några bra vägar efter sundet.
Åker gärna imorgon efter frulle. Hojta isåfall.
 

Nemoyama

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2017
Ort
Skogås
Hoj
2016, Yamaha MT-07
Såg meddelandet först nu men vi kan ut nu och hoja en kort stund. Fint väder i alla fall.
Förresten har du åkt mer Gotland sen 2012? Fina videos, imponerande för mig som är riktig amatör hehe :D
Jag kommer åka en sväng från kl 22 nu ikväll, från Vegabaren i Länna.
 

Nemoyama

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2017
Ort
Skogås
Hoj
2016, Yamaha MT-07
Wow åka bulten sent på kvällen var helt underbar upplevelse. Såg fler djur än på skansen förra veckan haha, tom en igelkott och de ser man inte varannan dag som rådjur, kaniner och älgar :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top