Klotade med lånad hoj, sabbad utrustning

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Enar
Hoj
Skurk
Uppdatering: Jag pratade med Trygg-Hansa och de har betalat ut ersättningen. De gick inte in på några detaljer, men det verkade som att det negativa beslutet hade baserats på att skyddsutrustningen inte var min (vilket den ju var)...

Nu vet ni!
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Det kan bli en långdragen historia eftersom man inte vet slutkostnaden förrän polaren fått full bonus igen. Varje år får man stämma av det årets extra kostnad. Kan ju kännas lite olustigt skulle i alla fall jag tycka.
Poängen i både mitt och TS inlägg var ju att han inte skulle använda polarens försäkring utan sin egen. Och enligt hans uppdatering blev det ju också så.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Rent generellt så brukar försäkringsbolag vara sugna på att betala för skyddsutrustning nästan oavsett hur man skadade den. Hemförsäkringen täcker gärna din hjälm du vurpar med på bana eller i skidbacken då det är småpengar jämfört med invaliditetsersättning när någon vurpar med en defekt hjälm...
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Bra att ditt bolag tog dina kläder skydd är viktigt att det funkar när det verkligen behövs.

I mitt fall med framlänges klotning så blev betydligt MER än en fotpinne som var skrot.

Att fd polaren tog hojen senare på sin egna försäkring är ju inte bättre för kollektivet naturligtvis.
 

Miika80

Medlem
Gick med
13 Aug 2011
Ort
Norr om stan
Hoj
R1-2011 & Duke 790
Jag var med om en liknande sak, jag hade en bil som stod på syrran ungefär när jesus gick med shorts, jag smällde bilen så hårt att den löstes ut och trodde jag som förare skulle åka på det men icke, bilen var försäkrad på en annan person så det var hennes försäkring som åkte på rubbet. vad säger man, släkten är värst :fyllisar
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top