Intressekoll Åland lördag 22 juli

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tid/samling: CirkleK Järva klockan 07.00

Vi åker till Grisslehamn och kör upp dit på sköna vägar till Färjan. En tur runt Åland blir det också samt ta ett dopp utanför Mariehamn i det varma och grunda vattnet vid/på Lilla Holmen. Räkmacka i fartyget dit och kanske smörgåsbordet hem? Köpa cigg och "annat" så hela resan är blir betald ingår också :)

Någon intresserad på denna turen?

Färjan går 10.00 och hem embarkerar vi 19.30.

"Lilla Holmens badplats ligger på bekvämt gångavstånd från centrum i Mariehamn. Här finns en barnvänlig sandstrand med brygga, dykflotte, beachvolleyplan och ett roligt klätterskepp. Dessutom ett fågelhus, kaniner i burar och påfåglar som strövar omkring. På östra sidan av Mariehamn hittar du också badhuset Mariebad med fin sandstrand utanför. Nära till servering och badhusets övriga service. Promenerar du en km vidare längs promenadvägen norrut kommer du till badstranden Nabben vid Lemlandsvägen. Här finns en långgrund sandstrand med lekplats och beachvolleyplan. I Mariehamn finns också Gröna Uddens badstrand vid Gröna Uddens camping."
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
jag är på, blir askul och får säkert med mig farsgubben också


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Farsgubben som inte vågar köra MC längre som du sa idag? Ska han sitta bak på din hoj? :)
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Farsgubben som inte vågar köra MC längre som du sa idag? Ska han sitta bak på din hoj? :)

han behöver bara lite "seattime" och om inte tempot är "warpspeed" så kan han åka själv! annars får jag ta gubbskrället på pallen hem och ta victoryn på bärgare haha


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Inga fler på detta?

Är tre personer och jag nu = fyra personer
 
Last edited:

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Inga fler på detta?

Är tre personer och jag nu = fyra personer

Vill veta så det blir av ifall flera hänger på!

Hur svårt ska det vara? Svara? :)

Alltså !! jag o några till kan inte ens bestämma om vi skall åka nu på lördag :3freak
Hur ska man veta eller planera inför nästa???

Sen är detta förmodligen fel tempo för mig så varför skriver jag överhuvudtaget :glömdet
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Alltså !! jag o några till kan inte ens bestämma om vi skall åka nu på lördag :3freak
Hur ska man veta eller planera inför nästa???

Sen är detta förmodligen fel tempo för mig så varför skriver jag överhuvudtaget :glömdet

Tjena. Jupp helt fel tempo för dig vet jag :)
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Dra upp till Stallhagen och ta lunchen där istället. :)

Hade jag haft en hoj skulle jag haka på med glädje.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Åland lördag 22 juli

Tid/samling: CirkleK Järva klockan 07.00

Vi åker till Grisslehamn och kör upp dit på sköna vägar till Färjan. Färjan går 10.00 och hem embarkerar vi 19.30. Ni bokar själva för båtresan biljetter för er, bihang (MCn), käk etc.

Köpa cigg och "annat" taxfree så blir ju hela resan i stort sätt betald dessutom.
Tänkte vi kunde käka lunch på Stallhagens pub som också är ett microbryggeri:
https://www.eckerolinjen.se/stallhagen-mikrobryggeri/

"Här är den åländska landsbygdens lunchpärla. Maten lagas på öns råvaror och serveras i en mycket trevlig miljö. Dagligen finns 2 olika alternativ, kött eller fisk, med nybakt bröd och mjölk som ingår i priset. Maten tillagas så du kan se på medans du sitter bekvämt och väntar. Verkligen besöksvärt! Stallhagen tillverkar öl, flera olika sorter, passa på att smaka någon av dem eller kanske även boka in en ölprovning och rundtur. Kanske ni har läst om Stallhagens "vraköl"?"

Är även Ålands sjödagar när vi är där. Värt slå en flukt på kanske?
http://www.visitaland.com/gora/alands-sjodagar/

Tankar upp hojarna gör vi såklart på anrika Edos bensinmack som har varit oförändrad sedan 1956. Klart sevärd och besöksvärd. OBS! Soppan dom har är inte från 1956 :)
http://home.aland.net/bosse/nostalgi_turism.htm

Den långgrunda viken där Lilla Holmens badplats ligger kanske hinns med? Alltid varmt i vattnet där, tro mig. Medtag badkläder så vi luktar gott på hemresan :)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lilla_holmen

"Lilla Holmens badplats ligger på bekvämt gångavstånd från centrum i Mariehamn. Här finns en barnvänlig sandstrand med brygga, dykflotte, beachvolleyplan och ett roligt klätterskepp. Dessutom ett fågelhus, kaniner i burar och påfåglar som strövar omkring.

Finns fler idéer ni har så kan vi tjöta om det på båten dit. Inget är ju "hugget i sten" vad MC-turer belangar som ni vet :)
 
Last edited:

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Åland lördag 22 juli

Tid/samling: CirkleK Järva klockan 07.00

Vi åker till Grisslehamn och kör upp dit på sköna vägar till Färjan. Färjan går 10.00 och hem embarkerar vi 19.30. Ni bokar själva för båtresan biljetter för er, bihang (MCn), käk etc.

Köpa cigg och "annat" taxfree så blir ju hela resan i stort sätt betald dessutom.
Tänkte vi kunde käka lunch på Stallhagens pub som också är ett microbryggeri:
https://www.eckerolinjen.se/stallhagen-mikrobryggeri/

"Här är den åländska landsbygdens lunchpärla. Maten lagas på öns råvaror och serveras i en mycket trevlig miljö. Dagligen finns 2 olika alternativ, kött eller fisk, med nybakt bröd och mjölk som ingår i priset. Maten tillagas så du kan se på medans du sitter bekvämt och väntar. Verkligen besöksvärt! Stallhagen tillverkar öl, flera olika sorter, passa på att smaka någon av dem eller kanske även boka in en ölprovning och rundtur. Kanske ni har läst om Stallhagens "vraköl"?"

Är även Ålands sjödagar när vi är där. Värt slå en flukt på kanske?
http://www.visitaland.com/gora/alands-sjodagar/

Tankar upp hojarna gör vi såklart på anrika Edos bensinmack som har varit oförändrad sedan 1956. Klart sevärd och besöksvärd. OBS! Soppan dom har är inte från 1956 :)
http://home.aland.net/bosse/nostalgi_turism.htm

Den långgrunda viken där Lilla Holmens badplats ligger kanske hinns med? Alltid varmt i vattnet där, tro mig. Medtag badkläder så vi luktar gott på hemresan :)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lilla_holmen

"Lilla Holmens badplats ligger på bekvämt gångavstånd från centrum i Mariehamn. Här finns en barnvänlig sandstrand med brygga, dykflotte, beachvolleyplan och ett roligt klätterskepp. Dessutom ett fågelhus, kaniner i burar och påfåglar som strövar omkring.

Finns fler idéer ni har så kan vi tjöta om det på båten dit. Inget är ju "hugget i sten" vad MC-turer belangar som ni vet :)

Hej Peter ,
Kollade igenom mitt tidigare inlägg o såg att det kanske inte var så snyggt (drygt), sorry :krama
Ska kolla av vad dom andra vill men har jag inget för mig så kanske jag hänger med på lördag.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Hej Peter ,
Kollade igenom mitt tidigare inlägg o såg att det kanske inte var så snyggt (drygt), sorry :krama
Ska kolla av vad dom andra vill men har jag inget för mig så kanske jag hänger med på lördag.

Äsch Halvdampis. Blir lätt så på forum.

Ja ä inte bitter /Tony Rickhardsson :rock
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Hej

Vi är trots semestertider några som drar till Åland nu på lördag :)

Om fler vill hänga på så glöm inte att boka färjan då det kan vara snålt med platser på bildäck även för oss som är tvåhjulspiloter i dessa semestertider.

/PeterDeleter
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Gjorde klart hojen för Åland nu och... Fyllde på lite olja med två kaffefilter jag tejpade ihop som en tratt och klippte botten av. Gick åt helvete. Olja överallt nu. Att man aldrig lär sig? Lär bli vräkt...
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Låter treligt som fan. Kollar upp farja imorgon... och väder, åker ALDRIG i regn om jag slipper. :yoparty
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Du menar den här båten tillbaka va? Finns ingen som verkar avgå 19:30 från Åland...

AvgångAnkomst
lör 22.7.17 18:30lör 22.7.17 19:30
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ska bara bli nån skur men inte på Åland.

Jupp, den färjan. Skrev fel. Menade att vi "debarkerar" 19.30. Skjut mig

Nu hänger du med med din nya snygga hoj så vi andra får sucka av avundsjuka :)
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Finns inga mer platser för fordon på avgången från Grissle.
Jag får se om jag chansar på att de tar med mig eller inte.
Dyker jag upp så gör jag det.
Visst var det 7:00 på CircleK Järva vid E4:n, vid E18 avfarten?
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jupp, där är det. Vet att dom alltid kan klämma in en hoj till då folk uteblir och även med bil.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top