Moto Martin GS1000

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ja en klick färg då så var det väl klart? :näsblod

22424309_1571133046258577_3235555799621944132_o.jpg
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ja just ja, Sporthoj var nån sida jag var registrerad på. Joråsåatte... :näsblod

Har inte hänt mycket med detta projekt dessvärre! Jag blästrade fälgarna och dumpade dom på lack sedan sist jag skrev. Dom blev guld faktiskt!

Sedan inköp har det blivit diverse annat pyssel så hojprojekten har legat på is. Nu har jag (och farsgubben) fått tillbaka geisten och börjat pyssla igen. För närvarande står en Kawasaki W650 på arbetsbänken som vi gett ett litet "ansiktslyft" med diverse nya delar. Plockat bort fula detaljer och bytt ut dom mot snygga helt enkelt, ska svetsa lite avgassystem så fort jag fått hem ljuddämpare. När den står klar här om några veckor (förhoppningsvis) så får vi se vad som hamnar på arbetsbänken näst. Det finns en chans att det blir Moto Martin projektet, men det finns även en chans att det blir att fixa till och skruva ihop donatorhojen jag köpte till Moto Martin ramen, en vanlig GS1000E.

Tyckte direkt efter jag köpte den att hojen var för fin för att slakta bara för att få motor och elsystem så vi får se vad som händer. :)

Kanske jag lägger upp nån bild på W650:n i väntan på?
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Det är en specialram då må du bygga ett eget elsystem också. Ett till en standardhoj kommer inte bli bra. Jag hjälper dig om du behöver hjälp Viktor.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Bestämt mig för att avyttra projektet här nu. Säljer ram, sving + glasfiber samt diverse smådelar som gick att rädda från rosten.

Annons ligger ute här på SH samt Facebook i Oldskool Suzuki Sverige gruppen. Kommer nog upp en Blocket annons också.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top