Köpa motor till Yamaha RD 125 LC -84

jesper_

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2017
Ort
Munka-Ljungby
Hoj
Yamaha RD 125 LC 84
Hej,
Jag letar för min sons vägnar en motor till en sådan motorcykel. Verkar vara stört omöjligt att få tag på en motor. Någon som har eller kan ge tips på hur vi ska hitta en sådan?
 

jesper_

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2017
Ort
Munka-Ljungby
Hoj
Yamaha RD 125 LC 84
Har nog ringt alla skrotar jag hittat. En har semester så där väntar jag svar. Köpes på Blocket har jag inte testat än. Fick för mig att det knappt var lönt pga så gammal mc, utan skrotar eller forum var det bästa alternativen. Men tack för tipset!
 

jesper_

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2017
Ort
Munka-Ljungby
Hoj
Yamaha RD 125 LC 84
Ja alla de annonserna har jag kollat på. Min son har "råkat" skära 2 st på rätt kort tid, så nu tryter pengarna. Därav en billig motor så han iaf kan ta sig till jobbet.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ja alla de annonserna har jag kollat på. Min son har "råkat" skära 2 st på rätt kort tid, så nu tryter pengarna. Därav en billig motor så han iaf kan ta sig till jobbet.

Attaboy! Det kan nog bli något av den pôjken! :yoparty

Säger som andra - det är bara att scanna Blocket. Det dyker upp mycket där, och halva summan som folk begär brukar vara rimligt.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag har en helt nyrenoverad med autissa 175cc cyll. En i dag nästan omöjlig cyl att få tag på.

Kolvar finns att få men dom brukar hålla 1500 mil.

Billig nja men 5k kan jag släppa den för.

Annars en skuren motor är ju inte dyr att få igång.

Ramlager+pboxar.
Vevstaks kit.
Ny kolv o borra cyl.

Skär motorerna så borde ni ha funderat på varför.

Grabben din ligger väll med fullt skaft o då måste huvudmunstycket vara stort nog annars värme skär dessa det är ju 2T.

Är det trimm pipa på bör huvudmunstycke vara ca 8-10storlekar större än original. Typ 140<150 o kanske lite till.


Mvh
 

jesper_

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2017
Ort
Munka-Ljungby
Hoj
Yamaha RD 125 LC 84
Japp, så här i efterhand har både han och jag läst på lite mer och insett en hel del misstag. Ex ostrypt, kör rätt hårt, litat på oljepumpen, billig olja, trim pipa osv osv. Listan kan göras lång och nu är det dags att faktiskt få ihop en motor och göra rätt från början. Vi hittar tex inget vevstakskit någonstans heller (för det är vevstaken som är skuren i bägge).
 

jesper_

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2017
Ort
Munka-Ljungby
Hoj
Yamaha RD 125 LC 84
Tackar. Men då måste jag hitta någon som kan pressa ihop vevpartiet till en hyfsat billig peng och någon sådan känner jag inte heller. Får testa att göra det själv med att kyla i frysen och värma med värmepistol...:tummenupp
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Tackar. Men då måste jag hitta någon som kan pressa ihop vevpartiet till en hyfsat billig peng och någon sådan känner jag inte heller. Får testa att göra det själv med att kyla i frysen och värma med värmepistol...:tummenupp

Starta en tråd i Teknik och mekhörnan finns säkert nån där som vet nån som kan pressa ihop den .Är nog fler som läser där med
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tackar. Men då måste jag hitta någon som kan pressa ihop vevpartiet till en hyfsat billig peng och någon sådan känner jag inte heller. Får testa att göra det själv med att kyla i frysen och värma med värmepistol...:tummenupp
Kolla upp gokartträsket, finns många där som sprättar isär och slår ihop vevpartier.
Isär är den enkla biten, ihop så krävs det skills.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hmmm
Läste nåt inlägg här på sh om att rd350 rovan sitter som en smäck i 125a ramen.
 

jesper_

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2017
Ort
Munka-Ljungby
Hoj
Yamaha RD 125 LC 84
Stort tack för all hjälp! Vilket forum :)
Ska snacka med sonen, dela motorn och se hur vi går vidare. Moddlaren: riktigt sjysst, jag skickar om/när jag vet mer.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top