Slip on + annat märke på avgassystem?

danne431

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2013
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha FZ1-S - 09
Kanske en dum fråga men spelar det någon roll ifall man har ett slipon ex Leo Vine och kör det på ex ett Acrapovic system?
 
Last edited by a moderator:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Njae, det ska inte spela någon roll så länge du mappar hojen, vilket man bör göra om man byter hela systemet.
 

danne431

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2013
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha FZ1-S - 09
Njae, det ska inte spela någon roll så länge du mappar hojen, vilket man bör göra om man byter hela systemet.

Ja det hade jag tänkt isåfall, tänkte ifall slipon burken var anpassad för just det systemet och att det inte skulle funka, men som du säger mappar man om den så optimerar man ju den med dom förutsättningar som sitter på
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ja det hade jag tänkt isåfall, tänkte ifall slipon burken var anpassad för just det systemet och att det inte skulle funka, men som du säger mappar man om den så optimerar man ju den med dom förutsättningar som sitter på

Det enda du kanske ska tänka på är väl om anslutningarna ser olika ut. Det kanske skiljer i diameter på kopplingarna mellan krök och slutburk.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Jag har ett Akrapovic med Micronljuddämpare. Micron, avgasrörens efterblivna kusin från landet. :(
 

SEBKINO

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2017
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR 750
Undrar ocskå exakt samma sak, Har ett R55 på min gsxr 750, men till min förvånan när jag köpt den så såg att de bara satt orginal ljuddämpare på det andra va inte orginal... Men nu lämnat in för mappning och installation av pc5.. Men hade varit roligt att får veta va de är för rör någon som vet hur man kan få reda på det? :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top