Billig intercom - vilken är bäst

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Har ju varit en del trådar om billiga intercom från ebay. Någon som har koll och kan sammanfatta läget? Vilken modell anses vara bästa köpet just nu i kategorin "billigare"?
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Har ju varit en del trådar om billiga intercom från ebay. Någon som har koll och kan sammanfatta läget? Vilken modell anses vara bästa köpet just nu i kategorin "billigare"?
V6 1200m har jag och är helnöjd , frugan ringer när man ligger i 80km/t och inte hör att man åker hoj ????
Haft samtal mellan 2 hojar och alldrig tappad kontakten än så länge , funkar upp till 130/140km/t men beror lite på hjälmen då .
Jag har shoei gt air

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

oliven

Sporthojsnörd
Gick med
4 Apr 2016
Ort
Stockholm
Hoj
-78 + -91, Yamaha SR 500
Jag har lånat polarens V6, den fungerar helt OK att samtala mellan hojarna, även helt ok samtalskvalitet vid telefonsamtal. Det som är negativt är att knapparna är små.

Lyckades hitta en billig V6 på Ebay så att jag slipper och låna polarens....
http://www.ebay.com/itm/2pcs-V6-120...PztpuYFbtIiJfXGr%2FuU%3D&orig_cvip=true&rt=nc
Fick ge 112 kr för två stycken V6, dock så kommer det bli spännande på vad de skickar.....
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Jag har lånat polarens V6, den fungerar helt OK att samtala mellan hojarna, även helt ok samtalskvalitet vid telefonsamtal. Det som är negativt är att knapparna är små.

Lyckades hitta en billig V6 på Ebay så att jag slipper och låna polarens....
http://www.ebay.com/itm/2pcs-V6-120...PztpuYFbtIiJfXGr%2FuU%3D&orig_cvip=true&rt=nc
Fick ge 112 kr för två stycken V6, dock så kommer det bli spännande på vad de skickar.....
Hoppas dom kommer men tvekar på det med tanke på priset och helt ny säljare .
Välj en säljare med bra feedback så får du en för 300/350kr .


Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag använder V8 nu. Intercomen funkar utmärkt. Bluetooth-funktionaliteten fungerar sisådär.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Tack för svar. Blev ett kit x 2 från Hong Kong för 670 spänn. Blir nog bra...
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Dom uppger räckvidd till 10 meter på den. Skumt...
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s

Funkar lite dåligt om du skal ha 2 förare sammankopplade när räckvidden är upp till 10m :-(
"Sammankoppla två enheter via Bluetooth för kommunikation mellan förare och passagerare. Säljs styckvis. Bluetooth Intercom-headset med monohögtalare och räckvidd upp till 10 m."

V6 1200m hittar du billigare och räckvidd upp till 1000m och det enda jag kan klaga på är små knappar men du höjer ljudet innan du åker så sköter den sig själv kopplar in telefonsamtal och när dom lagt på så kopplas du till den andra föraren igen mm

Lite längre leverans tid på V6 men vill du ha den lite snabbare välj en säljare ifrån England , kostar vär 100-150kr extra men du får den några veckor snabbare ..

- - - Updated - - -

Biltemas är förare till passagerare inte mellan 2 olika förare ...
 

nisselasse

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Timrå
Hoj
1982, Honda CB 400N
Jag använder sedan ett år tillbaka "Freedconn Tcom", någon liknande som dessa:

http://m.ebay.com/itm/2x-Freedconn-...-Intercom-FM-Waterproof-Headset-/131916240188

Har fungerat bra, räckvidden funkar genom en skymd kurva men inte två. Batterierna har vi inte lyckats göra slut på på en dag, men nästan.

Det ända som är mindre bra är att volymen är i lägsta laget, fungerar bra upp till 100, sedan blir det fåordig kommunikation. Men det beror även på hur man lyckas med installationen och övrigt hjälmbrus.
 

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Medellin
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Tyckte dom där budget intercom modellerna det länkas till ovan hade så jäkla mycket vindbrus från den andra man körde med.

köpte två Baofeng radios och strupmickar från Amazon.
funkar bra, tot pris för ett par 50 USD.
laglighet vette 17, men skruvade ner effekten så mycket det gick.

/P
 

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Funkar en sån V6 med en Sena?

Sena har Universal Intercom:
The Universal Intercom is engineered for smarter and wider communications by providing cross-brand interoperability to the users with a conference intercom feature. The advanced technology works seamlessly with Sena headsets and other Bluetooth headsets that support Bluetooth Hands-Free Profile (HFP).

Det verkar som att V6 stödjer HFP
The V6 is compliant with the Bluetooth Specification v3.0 supporting the following profiles: Headset Profile, Hands-Free Profile (HFP),
Nån som testat?
 

donron

Medlem
Gick med
2 Feb 2017
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha XSR900

donron

Medlem
Gick med
2 Feb 2017
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha XSR900

donron

Medlem
Gick med
2 Feb 2017
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha XSR900
Ser ut som samma , min är köpt ifrån kina så den har inte den vita texten där nede . V6 1200m interphone , är på semester så kan inte fixa bild...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Ok :)
Vad har du för storlek på din GT-Air?
Har läst att vissa intercom inte passar för alla storlekar.
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Ok :)
Vad har du för storlek på din GT-Air?
Har läst att vissa intercom inte passar för alla storlekar.
Jag har large på min men denna passar på nästan alla hjälmar .
Provat på frugans biltema , dotterna marushin och 5 andra hjälmar utan problem.
En har klagat på att det tryckte på öronen men det var pga hjälmen inte hade plats för högtalarna ...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

donron

Medlem
Gick med
2 Feb 2017
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha XSR900
Jag har large på min men denna passar på nästan alla hjälmar .
Provat på frugans biltema , dotterna marushin och 5 andra hjälmar utan problem.
En har klagat på att det tryckte på öronen men det var pga hjälmen inte hade plats för högtalarna ...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Ok tack för ditt svar, jag lägger en beställning direkt :)
 

Langelus

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2016
Ort
Söderort
Hoj
Su zuuuu kii GSR750
Köpte hem ett kit med två V6 intercom i våras.. för min del är de snudd på oanvändbara då jag får oerhört mycket störningar så fort jag kopplar telefonen till dem (iPhone 7), så fort jag får ett samtal så får man det där ljudet som man fick för längesedan när man höll en telefon för nära en radio.

Enda lösningen jag kommit på var helt sonika att plocka ur antennen ur den, funkar typ som handsfree och för musik från telefonen men ingen intercom mellan enheterna längre.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top