Samåkning i Kalmar

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Halloj gott folk!

Flyttade till Kalmar i vintras och undrar nu om det fnns någon i Kalmar med omnejd som kör? Som kanske kan visa några trevliga vägar för jag har sedan början av säsongen bara lyckats hitta 3-4 vägar och det känns knapert. :D

//Marie
 

Meliora

Medlem
Gick med
16 Sep 2015
Ort
STOCKHOLM
Hoj
S1000r - 18; Speed triple - 16
Har du kört på kläckebergavägen? Den är inte så lång. Men den är kurvig!
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Det finns några sidor på Facebook exempelvis "sporthoj kalmar".. Det kör ganska frekvent :tummenupp
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Kläckeberga ingår i den lilla rutten jag hittat! :tummenupp

Fb får jag kolla ????
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Om man inte är rädd för att gasa så är kustvägen till Ålem fin, Även vägen mellan Nybro och Tvärskog.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Flyget - Kläckeberga - Dörby - Ljungbyholm är väl den roligaste sträckan. Bara kurvor, öppnar upp i långa svepande böjar förbi Tomteby.
Nybro - Tvärskog tycker jag inte är nåt speciellt, kanske för att jag kör där så ofta, men i min ungdom var det Nybro - Kristvallabrunn som gällde som måttstock, det finns (fanns) en feldoserad kurva som har skickat många hojar i diket :crash

Ta hojen till Öland och ta östsidan upp till Grankullavik så undviker du semestertrafiken och sedan grusvägen längs Kalmarsund ända ner till Ormöga.
Stanna och fika i Djupvik och stanna och titta på utsikten vid Äleklinta fiskeläge och passa på att klappa kamelerna vid Ormöga.

Ingen bombarrepa direkt, men en mysig dagstur.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Flyget - Kläckeberga - Dörby - Ljungbyholm är väl den roligaste sträckan. Bara kurvor, öppnar upp i långa svepande böjar förbi Tomteby.
Nybro - Tvärskog tycker jag inte är nåt speciellt, kanske för att jag kör där så ofta, men i min ungdom var det Nybro - Kristvallabrunn som gällde som måttstock, det finns (fanns) en feldoserad kurva som har skickat många hojar i diket :crash

Ta hojen till Öland och ta östsidan upp till Grankullavik så undviker du semestertrafiken och sedan grusvägen längs Kalmarsund ända ner till Ormöga.
Stanna och fika i Djupvik och stanna och titta på utsikten vid Äleklinta fiskeläge och passa på att klappa kamelerna vid Ormöga.

Ingen bombarrepa direkt, men en mysig dagstur.

Tack för tipsen ????
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top