Hur fungerar strypningar?

Bigceps

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2017
Ort
Nyk
Hoj
Er6n
Go' kväll!

Skedde ett missförstånd mellan mig, min planerade handledare och Trafikverket här vilket resulterade i avslag för handledarskap.
Min vän som skulle vara handledare har haft sitt MC-kort i fem år men bara A-behörighet i tre av dessa.

Överväger lite hur jag ska göra med kortet... Om jag förstått allting rätt så skulle jag kunna skruva på en strypning och regga hojen som mellan och övningsköra med min vän. För att sedan skruva bort och regga upp hojen som tung när jag har kortet.

Då undrar jag lite vart man köper strypning? Har en Kawasaki ER6-n -13. Vad kostar det över en tumme och vad kostar det att registrera om motorcykeln?

En annan fråga jag gärna skulle vilja ha svar på är då att jag har nu ansökt om att få övningsköra tung motorcykel och fått den godkänd. Behöver jag göra en ny ansökan om mellan?

Blir så trött...

Finns det några andra alternativ för mig? Överväger ett MC-paket hos körskolan med 6 lektioner på 80 min med risk 1&2. Räcker det för att ta kort om man aldrig kört något roligare än trimmad moped innan?

Tacksam för svar,
Bigceps
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om 6 lektioner a 80 min räcker beror helt på dig som person. En del klarar det på mindre, en del behöver mer.
Det skadar ju inte att ta lektionerna åas. Om inte annat kanske någon snäll själ här kan övningsköra med dig. Jag bor för långt bort själv.

Hur det är med att övningsköra på en A2, med ett tillstånd för A med någon som inte får handleda för A låter lite "falla mellan stolarna"-möjligt, så vill helst inte säga varesig bu eller bä om den saken.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag gissar att TS har ett körkortstillstånd för fordonsskategori ett. ( Am, a1,a2,a,b,be). I ett sådant fall borde det inte vara något problem att övningsköra med A2 .

Naturligtvis kan inte den A2 godkända handledaren " skriva på " som utbildare vid förarprov för A behörighet.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top