GoPro Motorrad Grand Prix Deutschland

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
"The Sunday Set Theory" = en mediaspekulation om att det finns ett eller flera set däck med bättre grepp som delas ut till en eller flera utvalda förare under racedagen. Ivrigt påhejad av det faktum att flera förare sett ut som frågetecken angående sin egen prestanda, både då de gjort ett oväntat bra resultat såväl som det omvända.

Helt enkelt en konspirationsteori som ingen någonsin kommer att kunna bevisa.

Jag får enligt lag inte satsa pengar på MotoGP och jag får inte heller tipsa andra om hur jag skulle satsa, men ifall "The Sunday Set Theory" har någon som helst substans så kan man ju ana hur Silverstone, Misano och Aragon kommer att sluta. Kanske inte Brno, det skulle bli än mer uppenbart än Sachsenring...
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
"The Sunday Set Theory" = en mediaspekulation om att det finns ett eller flera set däck med bättre grepp som delas ut till en eller flera utvalda förare under racedagen. Ivrigt påhejad av det faktum att flera förare sett ut som frågetecken angående sin egen prestanda, både då de gjort ett oväntat bra resultat såväl som det omvända.

Helt enkelt en konspirationsteori som ingen någonsin kommer att kunna bevisa.

Jag får enligt lag inte satsa pengar på MotoGP och jag får inte heller tipsa andra om hur jag skulle satsa, men ifall "The Sunday Set Theory" har någon som helst substans så kan man ju ana hur Silverstone, Misano och Aragon kommer att sluta. Kanske inte Brno, det skulle bli än mer uppenbart än Sachsenring...

Får känslan av att du tror att det ligger något i "the sunday set theory":va som sagt, brno kanske skulle bli för uppenbart men då vinner rossi på misano, crutchlow tar en pallplats på silverstone kanske ihop med redding!? Och marquez vinner aragon, spännande värre om konspirationsteorierna stämmer:gnissla
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Får känslan av att du tror att det ligger något i "the sunday set theory":va som sagt, brno kanske skulle bli för uppenbart men då vinner rossi på misano, crutchlow tar en pallplats på silverstone kanske ihop med redding!? Och marquez vinner aragon, spännande värre om konspirationsteorierna stämmer:gnissla

Och Lorre "får" valencia bara det inte stör titelfighten så förväntningarna inför 19 om en episk säsong startar på riktigt! Hmmm, satsa lite på det kanske. . . .
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Och Lorre "får" valencia bara det inte stör titelfighten så förväntningarna inför 19 om en episk säsong startar på riktigt! Hmmm, satsa lite på det kanske. . . .

Han fick ju valencia för två år sedan så varför inte 2017 åsså fast det beror kanske lite på precis som du säger hur tabellen ser ut innan racet, är det avgjort kan det bli så att lorre "får" valencia men ska han lyckas där måste nog de andra få helt odugliga däck för jag har svårt att se hur lorre ens ska kunna vinna valencia på sin ducati även om han får det bästa av det bästa samtidigt som de andra får det sämsta av det sämsta, skulle dock lorre lyckas på valencia, då skulle nog spekulationerna verkligen ta fart:gnissla

Marquez åttor runt lorenzo i valencia 2015 lär ingen glömma, oviljan att passera lorenzo var ganska uppenbar, även marquez markering mot pedrosa var häpnadsväckande när pedrosa tog sig ikapp och förbi marquez:va
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Han fick ju valencia för två år sedan ..................

Marquez åttor runt lorenzo i valencia 2015 lär ingen glömma, oviljan att passera lorenzo var ganska uppenbar, även marquez markering mot pedrosa var häpnadsväckande när pedrosa tog sig ikapp och förbi marquez:va

:hihi Där kom en konspirationsteori till:rofl
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Å där kom en till konspirationsteori :rofl

Det sista där var knappast ngn konspirationsteori, alla med ögon kunde ju själva se vad som försegick mitt framför ögonen på dem;)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
"The Sunday Set Theory" = en mediaspekulation om att det finns ett eller flera set däck med bättre grepp som delas ut till en eller flera utvalda förare under racedagen. Ivrigt påhejad av det faktum att flera förare sett ut som frågetecken angående sin egen prestanda, både då de gjort ett oväntat bra resultat såväl som det omvända.

Helt enkelt en konspirationsteori som ingen någonsin kommer att kunna bevisa.

Jag får enligt lag inte satsa pengar på MotoGP och jag får inte heller tipsa andra om hur jag skulle satsa, men ifall "The Sunday Set Theory" har någon som helst substans så kan man ju ana hur Silverstone, Misano och Aragon kommer att sluta. Kanske inte Brno, det skulle bli än mer uppenbart än Sachsenring...

Skulle det vara därför listorna blir så annorlunda vid regn?
Typ att Petrucci plötsligt blir ostoppbar eftersom föraregenskaper väger tyngre mot material?
Jag ÄLSKAR konspirationsteorier, de sätter piff på vardagen.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det sista där var knappast ngn konspirationsteori, alla med ögon kunde ju själva se vad som försegick mitt framför ögonen på dem;)

Sett från Rossi fanboys ja, men inte resten av världen. Det är en konspirationsteori med så många hål i sig att den gör sig bäst 3 meter under jord.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Sett från Rossi fanboys ja, men inte resten av världen. Det är en konspirationsteori med så många hål i sig att den gör sig bäst 3 meter under jord.

ja du.....utgår från att du såg racet:va
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Nu har ju givetvis Alatalo bäst koll av alla här, men jag är skeptisk.

Älskar konspirationsteorier men svårt att tro på detta. Varför har då inte Rossi vunnit på Mugello sen 2008 t.ex? Eller varför vann han inte titeln 2015? Alla hade nog önskat att Rossi vann sin tioende titel då, det hade både Dorna, Yamaha, Monster osv tjänat betydligt mer på än att Lorenzo vann.

Jag tror snarare att det är den extra motivationen som gör att folk presenterar bra på hemmaplan.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Grunnade också i dom här banorna i söndags så kul att nån sätter ord på det, sant eller ej.
Fakta är att kvaliteten på däck av samma sort kan variera kraftigt vad jag har förstått och därmed finns bara två alternativ. Antingen är det en slump vilka som får dom bra däcken eller så är det inte en slump.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Förare som ligger löst till känns spontant som Redding, Lowes, Rabat och kanske Ianonne.

Rabat åker garanterat för morbidelli ska in. Frågan är om Miller blir kvar.
Lowes grinade väl om att få samma uppdateringar som Aleix tidigare men lider fortfarande av samma problem som i moto2 dvs han kraschar för mkt. Ser inte ljust ut för honom.
Om Ianonne försvinner är det nog för att båda vill det.

Är tydligen även så att Suzuki är intresserade av att ha Marc vds teamet som sattelitteam då de behöver extra hjälp med utveckling. Hondan har ju inte funkat skitbra för dom så...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nähä...? En fralla som kommer från ingenstans upp på pallen i Le Mans...? En ducce som vinner sitt hemma-GP...? Och "who the fuck is Jonas Folger" ändå upp på pallen i sitt hemmarace...? Nää. Inte kan väl det vara arrangerat...?

Den här gången blev det tyvärr lite väl uppenbart så teorin om "The Sunday Set" är mer levande än någonsin förut. Vi är alla marionetter i Carmelos dockteater...

Eller helt enkelt slumpen. Tillverkade före eller efter lunch.
Jag fick för länge sedan lära mig att möten i Frankrike hade man med fördel före lunchen.
Illustrerat av en skola i Frankrike i Chamonix, ENSA, sommaren 1984.
I matsalen. I slutet av "brickvarvet" med maten fanns en läskautomat, på borden stod fyllda karaffer med vin och vatten.
Eller av en vän som körde på en parkerad bil mitt framför en polis. Som genast infann sig för att fylla i skadeanmälan, polisen läste upp frågorna och min vän svarade. Men när han kom till Souffle? så sa polisen själv Oui. Men när min vän sa "ja men jag har inte blåst" så svarade polisen " ja men ni är väl nykter? varpå min vän svarade Oui. Varpå polisen fortsatte med resten av frågorna.
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Hög nivå du satte precis. :rofl Men utveckla gärna (sakligt) hur det skulle vara hyckleri.

Gärna!

I ditt inlägg som jag citerade, misskrediterar du alla som ställt sig på Rossis sida genom att lite raljant kalla dem för "Rossi fanboys" och att deras argument borde begravas. Samtidigt vet vi var du står gällande Lorenzo. Du är nog inte helt objektiv själv, vilket jag kan tycka är lite hycklande i sammanhanget.

Vad det gäller ditt argument om att det skulle vara en konspirationsteori får du gärna förklara Lorenzos uttalande:

"Lorenzo told the Movistar MotoGP TV channel shortly after Sunday's race that Marquez and Pedrosa's Spanish nationality had 'helped' him during the race, saying: “They knew what I had in play. The fact they are Spaniards like me helped me. That helped me because for sure in another kind of race they would have tried to overtake, which they didn't this time.

“If Valentino had been in my position and with Italians behind they would have done exactly the same. The title had to be for Spain.”


http://www.crash.net/motogp/news/225029/1/lorenzo-i-was-better-than-rossi-in-everything.html

Du kallar mig för Rossi fanboy, vilket jag inte är, så jag vet inte hur JAG sänkte nivån? Det får du gärna förklara för mig.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Gärna!

I ditt inlägg som jag citerade, misskrediterar du alla som ställt sig på Rossis sida genom att lite raljant kalla dem för "Rossi fanboys" och att deras argument borde begravas. Samtidigt vet vi var du står gällande Lorenzo. Du är nog inte helt objektiv själv, vilket jag kan tycka är lite hycklande i sammanhanget.

Vad det gäller ditt argument om att det skulle vara en konspirationsteori får du gärna förklara Lorenzos uttalande:

"Lorenzo told the Movistar MotoGP TV channel shortly after Sunday's race that Marquez and Pedrosa's Spanish nationality had 'helped' him during the race, saying: “They knew what I had in play. The fact they are Spaniards like me helped me. That helped me because for sure in another kind of race they would have tried to overtake, which they didn't this time.

“If Valentino had been in my position and with Italians behind they would have done exactly the same. The title had to be for Spain.”


http://www.crash.net/motogp/news/225029/1/lorenzo-i-was-better-than-rossi-in-everything.html

Du kallar mig för Rossi fanboy, vilket jag inte är, så jag vet inte hur JAG sänkte nivån? Det får du gärna förklara för mig.

Nja, jag misskrediterade de som köper den konspirationsteorin. Lorenzo sa de orden vid en tidpunkt när Rossi försökte svartmåla Marquez. Jag ser det som att JL spelade på deras krig.

Rossi anklagade ju exempelvis MM för att hjälpa Lorenzo på Philip Island trots att det var MM som tog Lorenzo i typ sista kurvan och Iannone som körde om Rossi. Det håller liksom inte.
Och på Valencia så låg de väl ändå på varvrekord-tider för det mesta och hur lätt är det då att köra om Lorenzo? Vi vet alla att det är skillnad på att ligga bakom, och att ta sig om.

För övrigt hade det inte spelat någon roll för mästerskapet om Pedrosa hade tagit sig förbi Lorenzo Sålänge Lorenzo hade blivit tvåa. Så att Marquez skyddade Lorenzo genom att köra om Pedrosa håller inte heller.
Därför köper jag inte den konspirationsteorin.

För övrigt så är det intressant att vi vet var jag står gällande Lorenzo. Sist jag kollade så har han alltid varit den jag absolut tyckt minst om i hela MotoGP-fältet sedan 2012.

Du sänkte nivån genom att skriva en riktigt kass oneliner.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top