GoPro Motorrad Grand Prix Deutschland

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jaha, när man knappt hunnit smälta helgens fantastiska racing så är det dags igen för Sachsenring. Det känns nästan som man koordinerat hela säsongen så den skall vara så svårtippad som möjligt då förutom däcken även är nylagd asfalt på hela banan. Vansinnigt mkt vänsterkurvor (10 av 13) då den körs motsols. Min favoritvy över banan är helt klart nedför waterfall mot kurva 12 och även ett av VR:s favoritomkörningsställen.

Tv-tider: http://www.motogp.com/en/event/Germany#Schedule

Här har MM regerat länge och jag tror det kan fortsätta om inte Yamahas nya chassie ger dom en knuff. Tveksamt om Ducati har något att säga till om här men både Petrucci och Dovi är glödheta. Hoppas mästerskapet tajtar till sig extra mkt nu innan sommaruppehållet.

Tyvärr ser det ut som det kan bli regnrace enligt smhi och då tror jag definitivt på Petrucci eller Miller.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Bara hoppas Rossi kommer på pallen och gärna före Vinales så vi håller spänningen vid liv. Sen tar vi en efterlängtad semester med massor med hojåkning! #forzavale
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Undrar om rossi har lärt sig att lyssna på teamet nu om det blir flag to flag :D
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Ett regnrace till vore inte helt tråkigt. Då kanske MM tidigare fördel på Sachsenring elimineras samtidigt som Maverick inte verkar trivas bäst i regn!
Vädret säger just nu att det blir fint på fredag, lördag men skurar på söndag. Spännande!
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Hur tråkigt som helst det här med MotoGP. 4 förare inom 11 poäng i toppen, sånt vill vi inte se. Bara 115 poäng för Dovi som är etta. Ingen vill hålla jämn och fina resultat med att plocka massvis med poäng. TRÅKIGT!
Jag vill se riktig motorsport där någon leder serien med 50+ marginal och vinner de flesta rejsen. Ingen vågar dra ifrån från start och vinna med stor marginal heller. Jävligt tråkigt att man inte få se sånt!:gnissla

Marquez eller pedrosa vinner ju enkelt! HONDA BANA HÖRRU!

Med tanke på att allt varit upp o ner den här säsongen så kanske Ducati har övertaget på en bana de aldrig trivts med.

Sinnessjukt intressant i alla fall med tanke på att man vet inte vad som kommer hända näst! Alla verkar ha gått i något form av "NU JEFLAR!!!-mode". Det är väl ingen förare som har tagit poäng varje race? Folger var det väl tills förra helgen.

Trist att det blir uppehåll efter sachsenring :(
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Nu tycker jag att det börjar se ut som en riktig regnhelg på Sachsenring.....
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Hur tråkigt som helst det här med MotoGP. 4 förare inom 11 poäng i toppen, sånt vill vi inte se. Bara 115 poäng för Dovi som är etta. Ingen vill hålla jämn och fina resultat med att plocka massvis med poäng. TRÅKIGT!
Jag vill se riktig motorsport där någon leder serien med 50+ marginal och vinner de flesta rejsen. Ingen vågar dra ifrån från start och vinna med stor marginal heller. Jävligt tråkigt att man inte få se sånt!:gnissla

Du bör överväga att se WSBK :fakta
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Topp 10:

1. Marc Marquez
2. Cal Crutchlow
3. Valentino Rossi
4. Maverick Viñales
5. Johann Zarco
6. Andrea Dovizioso
7. Dani Pedrosa
8. Danilo Petrucci
9. Andrea Iannone
10.Jonas Folger

MM är vrålstark på den här banan oavsett väder. Han vinner om han inte kraschar. Cal är även han vass på den här banan och sitter ju även på en Honda. VR tror jag får det svårt att placera sig bättre än trea då Hondan verkar vara bättre här. Mav känns inte lila stark och jag tror inte han vill riskera ytterligare en krasch när han har stor chans att ta tillbaka #1. Zarco är för orutinerad för att slå övriga 4 så när däcken är slut så kör han in på en femteplats.

Dovi tar sjätteplatsen trots att han rattar ett hangarfartyg. Han leder ffs mästerskapet nu och bara den boosten gör 3 tiondelar per varv och han kör om Pedrosa som har en skitsäsong, även om övriga förutsättningar är bra. Petrucci kör så bra så han måste vara inom topp tio på den här banan och jag tror att Iannone kan behålla en topp tio placering racet ut. Folger får 10:e på chansning. Han sitter på en Yamaha och han brukar väl ligga däromkring i övriga race.

Lorenzo biter hårt i kudden och önskar att racet helst tog slut redan igår, men tack vare ett par krascher så tar han säkert 15:e platsen.
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Du bör överväga att se WSBK :fakta

Jag älskar WSBK! Rea försvinner med mästerskapen efter några race!

Följer faktiskt båda serierna och det kommer fler ändringar i reglementet i WSBK. Man får hoppas att det jämnar ut fältet!
Förutom Rea så fightas det ganska friskt om de andra positionerna. Gillar också det nya start systemet för race 2. Men om ett par år så tror jag WSBK kommer komma nära den jämnheten som vi ser i MotoGP nu.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Som vädret förutspås just nu så är det ju inga mängder regn. Skulle kunna bli så intressant så att bara FP1 körs på helt torrt underlag
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Kan bli kval redan på FP1 idag, med tanke på hur prognosen ser ut så skulle en bra tid från första passet kunna räcka till Q2. Vädret ser minst sagt opålitligt ut under helgen, nya prognoser varje gång man tittar.
 

Smagatusk

Guest
Kan bli kval redan på FP1 idag, med tanke på hur prognosen ser ut så skulle en bra tid från första passet kunna räcka till Q2. Vädret ser minst sagt opålitligt ut under helgen, nya prognoser varje gång man tittar.

Det var alltså därför visningen av Q2 såg skum ut vid FP2?
 

Ledhoem

Medlem
Gick med
31 Aug 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati Monster 821 Stripe
Presskonferensen var lite rolig på slutet. Risk för att Danilo får sova på soffan ett tag. =P
Btw är det någon annan som har problem med att se 1080P-material på MotoGP's hemsida? Jag kan aldrig ladda någon video i den upplösningen. Detta gäller endast spelaren som har upplösningen placerad till höger så race, kval och träning är inga problem.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top