Motogp Motul TT Assen

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Fast nog tillhör han väl ändå en av dom större genom tiderna?


Mick Doohan vunnit 54 race och världsmästare 5 gånger
Jorge Lorenzo vunnit 44 race och världsmästare 3 gånger.
Wayne Rainey vunnit 24 race och blivt världsmästare 1 gång.
kEVIN Schwantz vunnit 25 race och världsmästare 1 gång.
Barry Sheene vunnit 18 race och världsmästare 1 gång.

Mick Doohan kommer han ju inte i närheten av, men dom andra är han ju mer meriterad än även om motstånd är från år till år är svårt att gämföra.

Wayne Rainey har blivit världsmästare 3 gånger.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Wayne_Rainey
 

Smagatusk

Guest
Har ni redan glömt hur överlägsen JL har varit när han var längst fram med yamman? Det var så många gånger han ledde från kurva ett till målflagg. Typ en Zarco utan däckbekymmer.

Det gjorde Stoner också ett flertal gånger. Men Stoner - och de flesta andra MotoGPmästare - kunde vinna fastän de inte stod i pole och fick köra helt ostört hela racet.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Tycker Vinales säsong hittills har varit en besvikelse.

Började sjukt bra. Min åsikt är att han överkör hojen. Han har själv tidigare sagt att han haft ett behov av att alltid toppa träningar och pusha och visa sig stark direkt, även när kanske hojen inte lirar perfekt eller känns bra. Hans team har ju försökt få honom att lugna sig lite på den fronten.

Men sen generellt verkar det som att han fortfarande överkör hojen, även på racen. Nerver? Mycket möjligt. Efter 2 år i MotoGP så trodde jag faktiskt att han skulle kunna leverera i år utan de misstagen som han själv orsakat. Han har en del att visa innan han kanske klassas som en alien?

Råder dock ingen tvekan om att han har mycket fart i kroppen... men helheten är lite osäker.
 

Smagatusk

Guest

Ja, vad vill du själv ha sagt med att Lorenzo var överlägsen, så som många andra med VM-titlar har varit?

Precis, Lorenzo segrar är mindre värda eftersom han lyckades dominera i både kval och race.:3freak
( bakom mina gula solglasögon kan jag vara mej själv )

Det jag menar är att Lorenzo är ju inte speciellt känd för att kunna vinna i regn eller man-mot-manbataljer.

Men det vet du säkert. Du är väl en av myrorna som tog illa vid sig när jag petade i stacken.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ja, vad vill du själv ha sagt med att Lorenzo var överlägsen, så som många andra med VM-titlar har varit?



Det jag menar är att Lorenzo är ju inte speciellt känd för att kunna vinna i regn eller man-mot-manbataljer.

Men det vet du säkert. Du är väl en av myrorna som tog illa vid sig när jag petade i stacken.


Att han är en av de största förarna genom tiderna genom tiderna. Och det går inte att motbevisa genom att säga att några har presterat lika bra eller bättre. Jag har ju inte påstått att han skulle vara the goat liksom.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tycker Vinales säsong hittills har varit en besvikelse.

Började sjukt bra. Min åsikt är att han överkör hojen. Han har själv tidigare sagt att han haft ett behov av att alltid toppa träningar och pusha och visa sig stark direkt, även när kanske hojen inte lirar perfekt eller känns bra. Hans team har ju försökt få honom att lugna sig lite på den fronten.

Men sen generellt verkar det som att han fortfarande överkör hojen, även på racen. Nerver? Mycket möjligt. Efter 2 år i MotoGP så trodde jag faktiskt att han skulle kunna leverera i år utan de misstagen som han själv orsakat. Han har en del att visa innan han kanske klassas som en alien?

Råder dock ingen tvekan om att han har mycket fart i kroppen... men helheten är lite osäker.

Nja, han öppnade ju säsongen ganska bra. :)

Men håller med om att han inte nått sin potential på slutet.
Får se om han biter ihop, letar rätt på sin mojo och kommer igen.
Tror fortfarande MV+Yamma är det starkaste "paketet" i år.
Känns lite som det är hans titel att vinna eller förlora.

Stentufft i toppen och några dåliga race bakom sig gör nog inte nerverna lugnare precis.

Hur som, spännande är det. :tummenupp
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Jo hörde också på BT att det var pga F1.
Men sen att räkna med att det ska bli rödflagg är ju helt tokigt.

Byt ut "ska" mot "kan" så är du förmodligen närmare hur de tänkte. Med väderutvecklingen som var så ökar ju sannolikheten att det rödflaggas. Moto3 och Moto2 är ju lite mer känsliga mot torrace som förvandlas till våtrace efter en bunt varv eftersom de bara har en hoj per pilot och därmed inte kör med flag-to-flag. Behöver ju inte vara mer dramatiskt än så för en rödflaggning.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Tycker Vinales säsong hittills har varit en besvikelse.

Började sjukt bra. Min åsikt är att han överkör hojen. Han har själv tidigare sagt att han haft ett behov av att alltid toppa träningar och pusha och visa sig stark direkt, även när kanske hojen inte lirar perfekt eller känns bra. Hans team har ju försökt få honom att lugna sig lite på den fronten.

Men sen generellt verkar det som att han fortfarande överkör hojen, även på racen. Nerver? Mycket möjligt. Efter 2 år i MotoGP så trodde jag faktiskt att han skulle kunna leverera i år utan de misstagen som han själv orsakat. Han har en del att visa innan han kanske klassas som en alien?

Råder dock ingen tvekan om att han har mycket fart i kroppen... men helheten är lite osäker.

Han ligger tvåa i VM, fyra poäng efter ettan samt har vunnit flest race (tre) under säsongen så här långt? Det är ju med de flesta mått mätt knappast dåligt? Hur hade du hoppats att hans säsong skulle sett ut?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tycker Vinales säsong hittills har varit en besvikelse.

Började sjukt bra. Min åsikt är att han överkör hojen. Han har själv tidigare sagt att han haft ett behov av att alltid toppa träningar och pusha och visa sig stark direkt, även när kanske hojen inte lirar perfekt eller känns bra. Hans team har ju försökt få honom att lugna sig lite på den fronten.

Men sen generellt verkar det som att han fortfarande överkör hojen, även på racen. Nerver? Mycket möjligt. Efter 2 år i MotoGP så trodde jag faktiskt att han skulle kunna leverera i år utan de misstagen som han själv orsakat. Han har en del att visa innan han kanske klassas som en alien?

Råder dock ingen tvekan om att han har mycket fart i kroppen... men helheten är lite osäker.
Jag tycker han har hållit sig rätt bra i framkant. Däcken verkar vara lika knepiga för alla, förr eller senare verkar även de som aldrig brukar krascha slå i marken pga plötsligt framhjulssläpp. Det är ju inte direkt ett fattigt fält han ligger i framkant av.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Han ligger tvåa i VM, fyra poäng efter ettan samt har vunnit flest race (tre) under säsongen så här långt? Det är ju med de flesta mått mätt knappast dåligt? Hur hade du hoppats att hans säsong skulle sett ut?

Med den farten som han har så tycker jag att han underpresterar.

Vänd på det, hur tror du Rossi, Lorenzo eller Pedrosa hade haft för resultat om de hade haft den farten som Vinales bevisligen har?
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Ja, vad vill du själv ha sagt med att Lorenzo var överlägsen, så som många andra med VM-titlar har varit?



Det jag menar är att Lorenzo är ju inte speciellt känd för att kunna vinna i regn eller man-mot-manbataljer.

Men det vet du säkert. Du är väl en av myrorna som tog illa vid sig när jag petade i stacken.

Du lär nog få ta i lite mer för att lyckas få mej att ta illa vid mej:jisses
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top