Motogp Motul TT Assen

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Det var tidigarelagt för att MotoGP inte ville köra efter Moto2 pga. däckrester från Dunlop.

Vilket de pratade om redan i fredags.
Sa dom det på motogp sändningen? Ännu ett exempel isåfall på att viasat pratar i nattmössan. Dom hävdade absolut att det var för dom inte skulle krocka med F1 och ta tittare från varandra. På viasat sa dom till och med att det är lite annorlunda läge på racet eftersom dom inte har något gummi i asfalten från moto2 som dom brukar. Nämnde inget alls om att dom ville ha det så. Tycker dom är yra hela tiden.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Sa dom det på motogp sändningen? Ännu ett exempel isåfall på att viasat pratar i nattmössan. Dom hävdade absolut att det var för dom inte skulle krocka med F1 och ta tittare från varandra. På viasat sa dom till och med att det är lite annorlunda läge på racet eftersom dom inte har något gummi i asfalten från moto2 som dom brukar. Nämnde inget alls om att dom ville ha det så. Tycker dom är yra hela tiden.



Krocka hade det inte gjort för F1 började 15:00
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tror det hade kunnat vara mer intressant med Petrux på en fabriksducati istället.
Lite synd att han potentiellt blev snuvad på vinsten av en backmarker som inte fick blåflagg.
Riktigt rafflande rejs annars, dovi och cal kom ju farande som skållade råttor och skyfflade på massa spänning i slutet.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Sa till ungarna igår när vi kikade på kvalet att vale tar detta!

Ska försöka sammanfatta mitt första besök på Assen. Väldigt välorganiserat om man kommer med bil/mc. Igår körde vi ganska sent ut till banan, vi rullade vid 8-tiden, ca 2km från banan började kön från motorvägen in mot banan, inga problem, kön rullade på väldigt bra, poliser och arrangör såg till att allt flöt på och vi hann parkera och gå in på området låmgt innan morgonträningen.

Idag vågade jag inte chansa. Väckte frugan prick 06.00, upp med ungarna, 06.45 satte vi oss i bilen för att köra de dryga 2.5 milen från stugan vi har hyrt till banan. Närmade oss avfart till assen, i stort sett inga köer, ännu fler poliser och personal viftade utav bara helvete för att trafiken skulle flyta på och det gjorde den verkligen, vi parkerade bilen på anvisad P-plats och var inne på området innan 08.00.

Banan i sig är klockren, man ser ta mig fan bra vart man än väljer att stå/sitta. Man ser dessutom väldigt långa sträckor av banan. Vi satt vid bakrakan och där kan man följa förarna en bra bit plus att man ser dem när dom vänder tillbaka mot chikanen mot start och mål men man ser som sagt bra var man än sitter/står då banan i sig är väldigt platt och inga irriterande träd och buskar i vägen??

Maten lär inte få en femma i michelinguiden direkt, fanns typ tre "maträtter" att välja mellan oavsett var på banan du handlade mat (vi gick runt hela banan) men som tur var nöjde sig ungarna bra med en strut pommes frites.

Marijuana, ja, det röks på utav bara helvete inne på området, på läktaren, inne på toan, i matkön you name it typ:gnissla idag knackade min läktargranne mig på axeln och var artig nog att fråga om det var okej att han tände sin joint pga ungarna, sa till honom att det är ok men blås röken åt andra hållet och rök upp skiten fort som fan:D

Efter att racen var slut gick vi bort till bilen i lugn och ro, många fler med oss som lämnar, går till bilen (ca 20 min promenad från arenan), vakterna som stod när vi kom var kvar ser till att trafiken flytet på vilket den verkligen gör trots många bilar/mc som skall lämna området samtidigt.

Mitt besök på assen kan sammanfattas kort och gott som det absolut bästa racet/motog-eventet jag har varit på (bortsett från maten då) tveklöst. Att Vale dessutom vann kommer jag att bära med mig resten av mitt liv, snacka om att pricka in rätt race:yoparty

Vi (jag) börjar redan fila på ett nytt besök nästa år om vi får ihop det då jag har "lovat" ungarna att vi ska ta barcelona nästa år men jag ska försöka snacka mig ur barcelona om det går, tvivlar dock på det då döttrarna hemskr gärna vill dit:gnissla
 
Last edited:

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Lite synd att han potentiellt blev snuvad på vinsten av en backmarker som inte fick blåflagg.
Riktigt rafflande rejs annars, dovi och cal kom ju farande som skållade råttor och skyfflade på massa spänning i slutet.

Det var väl Rins som låg i vägen för Petrucci. Och som sedan gav Petrux en smocka på axeln på varvet efter målgång för att markera sitt missnöje med omkörningen.

Såg ut som om Rossi skulle kunna sega iväg och ta en "säker" seger när dropparna började falla. Det var puls de sista varven! :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var väl Rins som låg i vägen för Petrucci. Och som sedan gav Petrux en smocka på axeln på varvet efter målgång för att markera sitt missnöje med omkörningen.

Såg ut som om Rossi skulle kunna sega iväg och ta en "säker" seger när dropparna började falla. Det var puls de sista varven! :tummenupp

Ja, Rins som låg och söndagsåkte längst bak i fältet. Att klippa till varvande hojar för att de gör en hård omkörning känns lite sådär tbh... Åas, felet var ju funkisarnas, de blåflaggade inte för Rins så han visste inte att tvåan var på väg om honom.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha R1 05 BMW S1000XR
vale tar det
barcelona

Gör som jag o frun gjort...först Barca 4 dygn sen tåget till Valencia på torsd, spendera fred samt lörd kväll i denna stad som är sjukt vacker och trevlig...kör lördag på banan samt racet på söndag..stanna en natt till, ät gott o njut av vädret...ta tåget på måndag till Barca sen till flygplatsen och hem.

Svårt att få nej av frun med några dagar i Spaniens vackraste städer....

ps. Om ni kan låt ungarna vara hos far eller morföräldrar ;)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Gör som jag o frun gjort...först Barca 4 dygn sen tåget till Valencia på torsd, spendera fred samt lörd kväll i denna stad som är sjukt vacker och trevlig...kör lördag på banan samt racet på söndag..stanna en natt till, ät gott o njut av vädret...ta tåget på måndag till Barca sen till flygplatsen och hem.

Svårt att få nej av frun med några dagar i Spaniens vackraste städer....

ps. Om ni kan låt ungarna vara hos far eller morföräldrar ;)

Ha ha tror inte att jag kan lämna hemma min tonårsdotter som har längtat efter att få åka till barcelona. Inga problem egentligen med lite planering tar vi både barcelona och assen nästa är plus eventuellt ett race till, kan bli silverstone åsså då frugan inte tackar nej till england;)
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Helt underbar racehelg med bra race i alla klasser. Även fast moto3 oftast har tajta bra race brukar jag inte tita då allt ofta handlar om vem som har lite tur på sista varvet dock ofta underhållande. Moto 2 visade ju Morbidelli varför han leder vm och har fått en motogp deal men rejset var riktigt grymt. Att sen Rossi fick vinna och MV krascha var väl bästa möjliga utfall för mästerskapet som nu är vidöppet.

Inte ens sachsenring är givet nu när hela banan är nylagd dock så får man väl ändå räkna MM som favorit då han vunnit alla race han kört där.
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Hade missat att han skrivit en bok med titeln The new king of motogp:) han är ju inte blygsam direkt även om han hör till en av dom största.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Krocka hade det inte gjort för F1 började 15:00

Om det inte blivit rödflagg med omstart (börjat regna i Moto3 eller Moto2, exempelvis) eller försenat pga andra anledningar. F1 var anledningen enligt BTSports också, och likaså påstås det här:
https://motomatters.com/analysis/2017/06/23/2017_assen_motogp_preview_grip_glory_and.html

To avoid a possible clash with the F1 race in Baku, Azerbaijan, the MotoGP race is an hour earlier than normal, to be held at 1pm Dutch time. To make that possible, Moto2 has been rescheduled to 2:30pm, now starting after MotoGP.
 

Smagatusk

Guest
Hade missat att han skrivit en bok med titeln The new king of motogp:) han är ju inte blygsam direkt även om han hör till en av dom största.

Den raden är underlag för en helt ny tråd.

En solskensförare som vinner VM när konkurrenterna är skadade.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Om det inte blivit rödflagg med omstart (börjat regna i Moto3 eller Moto2, exempelvis) eller försenat pga andra anledningar. F1 var anledningen enligt BTSports också, och likaså påstås det här:
https://motomatters.com/analysis/2017/06/23/2017_assen_motogp_preview_grip_glory_and.html


Jo hörde också på BT att det var pga F1.
Men sen att räkna med att det ska bli rödflagg är ju helt tokigt.

Nu satt jag förvisso med mobilen och kolla lite på livetimingen via MotoGP.com och det basunerades inte ut nåt speciellt att de ändrat tiden.



Men då vore det bättre att de alltid körde MotoGP måndag till onsdag istället så riskerar de inte att krocka tidmässigt med VM i parad och däckbytesomkörning.
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Den raden är underlag för en helt ny tråd.

En solskensförare som vinner VM när konkurrenterna är skadade.

Fast nog tillhör han väl ändå en av dom större genom tiderna?


Mick Doohan vunnit 54 race och världsmästare 5 gånger
Jorge Lorenzo vunnit 44 race och världsmästare 3 gånger.
Wayne Rainey vunnit 24 race och blivt världsmästare 1 gång.
kEVIN Schwantz vunnit 25 race och världsmästare 1 gång.
Barry Sheene vunnit 18 race och världsmästare 1 gång.

Mick Doohan kommer han ju inte i närheten av, men dom andra är han ju mer meriterad än även om motstånd är från år till år är svårt att gämföra.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Fast nog tillhör han väl ändå en av dom större genom tiderna?


Mick Doohan vunnit 54 race och världsmästare 5 gånger
Jorge Lorenzo vunnit 44 race och världsmästare 3 gånger.
Wayne Rainey vunnit 24 race och blivt världsmästare 1 gång.
kEVIN Schwantz vunnit 25 race och världsmästare 1 gång.
Barry Sheene vunnit 18 race och världsmästare 1 gång.

Mick Doohan kommer han ju inte i närheten av, men dom andra är han ju mer meriterad än även om motstånd är från år till år är svårt att gämföra.

Du bör nog räkna in att en säsong innehöll ca 12 race för nästan alla på listan utom JL. Lite lättare att samla på sig många segrar när det är 18 per säsong...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Har ni redan glömt hur överlägsen JL har varit när han var längst fram med yamman? Det var så många gånger han ledde från kurva ett till målflagg. Typ en Zarco utan däckbekymmer.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hade missat att han skrivit en bok med titeln The new king of motogp:) han är ju inte blygsam direkt även om han hör till en av dom största.

Boken kom ut 2011 efter att Lorenzo vunnit sin första MotoGP titel 2010.
Inte värre än den fiktiva boken "Danmark den nya kungen i Europeisk fotboll"
som kom fiktivt ut hösten 1992. Vilket jag tycker hade varit helt OK
Hade "Danmark den nya kungen i Europeisk fotboll" och The new king of MotoGP kommit ut till jul 2016, ja då hade jag också tyckt det varit lite väl magstarkt. :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top