Blekt plast.

pentti01

Medlem
Gick med
3 Apr 2012
Ort
Storvik
Hoj
99. Honda VFR800 fi
Någon som vet om det går att polera opp solblekt svart plast ? Har provat de "vanliga" metoderna,, inget vidare resultat,, Gäller en topbox.
 

pentti01

Medlem
Gick med
3 Apr 2012
Ort
Storvik
Hoj
99. Honda VFR800 fi
Kommer inte ihåg om jag testad Autosol,, Får bli att prova det och värmepistol. Hjälper inte det så blir det att köpa ny. Omlackering är inget som kommer på tal.
 

Conan99

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki gsxr, KTM 690 sm
Beror ju helt på hur illa det ser ut. Det finns polermedel att köpa på Biltema tex som är till strålkastarglas av plast. Sist av allt kan du ju vaxa ytan. Om detta inte räcker så kan du nog börja med fint våtslippapper mellan 2-3000 sedan autosol och sedan finare medel osv. Maskinpolering är nog bäst.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Finns ju sån där vinyl glans eller vad det kallas. Funkar bra. Alla stora märken har dom. Om jag minns rätt suger biltemas. Meb det är en tillfällig lösning. Står hojen ute mycket. Tror jag det flrsvinner efter ett tag o ser lika dassigt ut som innan.
 

pentti01

Medlem
Gick med
3 Apr 2012
Ort
Storvik
Hoj
99. Honda VFR800 fi
Autoglym har jag testat , funkar inte. Får nog bli den lata varianten ; tvätta med Isopropanol och silikonbortagning därefter lacka om skiten,, får hålla så länge det håller. Bara frugan som använder den som ryggstöd , den åker av direkt efter vi kommit hem :D
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Äger en Gladius 2010 som plasten bakom sadeln blivit blek, kan jag köra på värmepistolen för medel som jag lagt på försvinner efter ett tag eller en tvätt.
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Haha den var rolig. Allvarligt ska jag dra på med varmluftspistolen eller vad tycker ni?
 

Ginis

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Sätila
Hoj
2007 honda CBF 1000

Det rätt coolt ut men osäker om jag skulle köra det på min hoj
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Finns hjälp i förorterna som säkert lackar för en billig peng, färgalternativen är svart eller svart.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Äger en Gladius 2010 som plasten bakom sadeln blivit blek, kan jag köra på värmepistolen för medel som jag lagt på försvinner efter ett tag eller en tvätt.
Jag körde min röda ankstjärt med Biltemas två produkter med riktigt gott resultat, "repborttagare med färg" och sen deras "polish med färg".
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
För att inte hamna i "matt plast"-träsket, undvik avfettning på plast - j-ligt elakt i längden (inte så bra på lack heller om man inte vaxar efteråt). Vaxa - gärna med specialprodukter för plast, bättre än vax för billack. Tidningen Bilsport har i årets nummer 7 en mängd förslag på nya bilvårdsprodukter - kanske finns det något bra tips där....
Givetvis kan målad plast avfettas o vaxas med bilvax
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top