BIKE och KTM Scandinavia...

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det går bra nu... INTE!


http://forum.svmc.se/showthread.php?10547-Hjul-skeva-p%E5-KTM-1290-Super-Adventure


Jag fattar inte att man ids bråka så mycket med sina kunder och skapa så mycket badwill. Är det inte värt en framfälg för att få kunden att vända åter, och kanske ta med sig en till som vill handla?

Istället går man in för att skaffa sig fiender.
Effin' unbelievable!




Killen som skrivit på SMCs forum känner jag väl.
Trevlig, sansad vettig mattelärare. Knappast så att den snubben skulle stå och skälla och svära på Bike.
Däremot måste han vara jäääävligt besviken på dem för att skapa och skriva av sig i en tråd.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Om det är ekrad fälg så finns ett gammalt knep att man slår me ett dorn mot ekerhuvudet i navet å efter spänner ekrarna så slipper man att få skeva fälgar eftersom nya hjul kan ge sig..
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Nu ska jag dra igång något, men tycker det mest verkar vara problem med KTM. :crash
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
KTM är kanon fina och roliga cyklar.

2014 var jag helt inne på att köpa en ny 1190 adventure . En kompis köpte en innan mig. Den strulade och hade alla tänkbara fel. Hjälpen och responsen från ktm agenturen var lika dålig som för andra man läst om.

Så jag drog öronen åt mig och köpte en Kawa som funkat klockrent.

Tyvärr tror jag att det aldrig kommer att bli en KTM för mig. Men det verkar vara riktigt kul cyklar. Men för ojämn kvalitet
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
KTM är kanon fina och roliga cyklar.

2014 var jag helt inne på att köpa en ny 1190 adventure . En kompis köpte en innan mig. Den strulade och hade alla tänkbara fel. Hjälpen och responsen från ktm agenturen var lika dålig som för andra man läst om.

Så jag drog öronen åt mig och köpte en Kawa som funkat klockrent.

Tyvärr tror jag att det aldrig kommer att bli en KTM för mig. Men det verkar vara riktigt kul cyklar. Men för ojämn kvalitet

En KTM köper man bäst begagnad, med alla fel åtgärdade av förra ägaren. Isåfall är det ett bra köp, speciellt med ett hyffsat värdetapp på vägen.

Att köpa en ny KTM däremot är rätt så dumt... speciellt om man köper en ny hoj pga garantier. Verkar vara rätt så riskfyllt och sannolikheten är stor att man ändå får laga den själv!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Problemet är KTM Scandinavia de är hopplösa. Goodwill är inte deras grej
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Köpte ny KTM 2012 och har inte haft några problem över huvud taget. Noll garantiåtgärder. Lite oroande med reklamationerna man läser om på nya KTM men har svårt att se att jag skulle välja något annat märke den dagen det är dags för uppgradering. Dom är för jävla roliga helt enkelt!
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Konsumentlagstiftningen gäller oavsett vad tillverkaren påstår. 1,25 eller 1,7 mm spelar ingen roll.

ARN är helt rätt väg att gå och allmän bojkott av märket tills de tar sitt ansvar vore klokt.

Japanska produkter är överlägsna i kvalitet, men har man kvalitetsproblem eller barnsjukdomar kan man ju hantera dem som tex BMW och då törs man ju köpa en sådan hoj.

Skickat från min G8231 via Tapatalk
 

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Ingen gillar KTM, Köpten en ny 1190 adv 2014 och nu gick jag i fällan och köpte en Ny igen:huvet
Fattar inget:confused:
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Jag köpte en ny 1190 2014, ny 1290 SA 2015 och har nu en 1290 SA 16 så jag fattar ännu mindre:confused:
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Haha:tummenupp

Bytet från 1190 till 1290 var inte meningen egentligen. Gjorde det klassiska "misstaget" att provköra och blev såld:D Sen kör jag ca. 2500 mil per år och fick en bra höstdeal och bytte innan den blev slutkörd enligt svensk praxis:huvet
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Problemet är KTM Scandinavia de är hopplösa. Goodwill är inte deras grej

Hojarna är kanonfina (om man tummar lite i synen på kvalité)

Synd att dom inte vill värna mer om sina kunder och ta hand om hela paketet och inte bara se till att du får en hoj som är rolig så länge den håller.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag är inte säker på vad trådstartaren menar med "skevhet", men jag misstänker att det är kastet i radialled eller axialled då fälgen sitter uppspänd och snurras på en vanlig bock för balansering...? I vilket fall som, oavsett om det handlar om 1.25 mm eller 1.7 mm så är detta stora siffror som knappast fixas ens med åtskilliga hundra gram balansvikter. Det är helt enkelt riktning av fälg eller ny fälg som gäller.

Jag inser att detta handlar om ekrade geggmoppefälgar och dessa är naturligtvis inte lika enkla att tillverka som gjutna, smidda eller bearbetade fälgar. Men det finns ju fortfarande mängder med motorcykeltillverkare, verkstäder såväl som privatpersoner som duger till att göra helt runda och spikraka ekerhjul, så vad är det som felar hos KTM...? Och vem har bestämt att just 1.7 mm är den tillåtna toleransvidden för kastet...? Detta är som sagt ett väldigt stort kast då det handlar om en fälg för gatbruk och hastigheter över 100 km/h.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
1,7 mm kast kanske är en kvarleva från offroad tänket.... Någon mm kast på en cross eller enduro märks inte på banan eller skogen, men på asfalt så märks de mycke väl...
Man skulle kanske ändra på toleransen för gat hojar...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Någon på KTM är inte med i matchen... be dem ta en 1290 med 1,25mm kast på fälgen och sträck ut på Autobahn, gärna under överinseende av TüV.

Jag gissar att huvuden skulle rulla på KTM efter gatloppet i tidningarna.
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Snacka om att göra en höna av en fjäder :va
Det är ju en ekerfälg, ta en 7:ans ringnyckel och justera in det själv vet ja.
det är inte raketforskning precis lr?
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Snacka om att göra en höna av en fjäder :va
Det är ju en ekerfälg, ta en 7:ans ringnyckel och justera in det själv vet ja.
det är inte raketforskning precis lr?

Precis, om det nu är så bonnlätt varför tar inte KTM på sig den lilla timkostnaden för verkstan att fixa det? :D
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Snacka om att göra en höna av en fjäder :va
Det är ju en ekerfälg, ta en 7:ans ringnyckel och justera in det själv vet ja.
det är inte raketforskning precis lr?

Precis, om det nu är så bonnlätt varför tar inte KTM på sig den lilla timkostnaden för verkstan att fixa det? :D

Nästan Alla som har kört cross o enduro fixar fälgarna skälva. Det är absolut inte svårt det tar kanske lite langre tid första gången bara.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ja konstigt, varför köper man inte en hoj för 170´och förväntar sig att få skruva och meka själv för att få den i det skicket den borde vara för dom pengarna, konstigt? Självklart borde den vara inom toleranserna.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top