MC-tvätt i Stockholm?

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Hur gör ni som bor i lägenhet när ni behöver tvätta hojen? Jag har de senaste åren gjort det hos svärföräldrarna som bor en bit utanför stan (~45 minuter tråkväg från där vi bor). Nu har vi dock två hojar i hushållet så det skulle vara smidigt att kunna göra det runt hemmaplan (Sollentuna kommun) en kväll mitt i veckan istället för att behöva offra en solig helgdag då man hellre skulle snirkla runt ute på vägarna. Det enda som jag har hittat är OKQ8s GDS-hallar som bara har högtryckstvätt, vilket är ett klart minus. Finns det någon bättre GDS-hall eller någonstans där man enkelt kan lämna in hojen för en snabbtvätt till en rimlig peng?
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
GDS-hallen på OKQ8 Häggvik/Edsberg.
Där kan du spola utan högtryck (eller snarare så att den har ett läge för lågtryck och ett för högtryck).
Billigt, tiden räcker väldigt länge.
Tvättat där några gånger där vid passage.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Gör det själv hallarna även så man kan fylla hink me vatten för tvättsvamp.. Sen ska de ju gå å skruva på munstycket för att få ner trycket... Så har jag på min...
 

Tomte87

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2017
Ort
Märsta
Hoj
Triumph Tiger XCx 800 -16
OKQ8 gör det själv hallar har nämligen andra munstycke till sina högtrycks tvätt så strålen blir inte starkare än en trädgårds slang, bara be om det i kassan.
Dock är problemet hur man ska konka med sig en hink upp till macken!
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Tack för alla svar. Det blir att prova med OKQ8 framöver. Vi har nära till den i Häggvik.

Motorcykelforvaring.se kan ju bli intressant om man vill ha lite mer omfattande vintermek. Det roligaste vore ju en egen villa med garage, men med dagens bostadspriser så finns inte det på kartan.

Tomte87, det finns "hinkar" som går att trycka ihop, på Biltema bland annat. Eller så kör man med spruta som H_____P.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top