Tips nu till lördag köra en tur?

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Inget kul nu på lördag 17e och ta en tur någonstans? Ska ju bli finemang väder! Vill ju inte sitta och tråna på en hoj med denna på bilden i trädgården. Någon med förslag/idé?

Drag Star.jpg
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Igen? Tja, varför inte men tenderar att bli dyrt då jag åtminstone blir hungrig som tusan, efter en sån tur på justa vägar och utsikter och tar hamburgertallriken vilket jag inte borde ha råd med idag :)

högrevsburgare.jpg
 

alltitude

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha mt 07
Jag brukar oftast köra den här sekvensen,
https://kartor.eniro.se/m/UUyNR
Södertälje - Järna - Gnesta - Björnlunda - Gryt - Stjärnhov - Solbacka - Ånhammar
Man kan verkligen snurra runt hur mycket som helst där. Fortsätt till Björndammens café eller mot Katrineholm (ericsbergsslott tror jag det hette). Vänd hem och kör samma väg tillbaka, eller vik ner mot Nyköping och Kålmården etc.

Fantastisk körning. Brukar ofta köra dessa bitar om jag har en heldag att slösa.

edit: såg att rutten hade lagt sig på motorvägen ända från Botkyrka, brukar svänga av redan vid Hallunda och köra Sankt Botvids väg och sen ansluta till Tvestavägen efter södertälje
 
Last edited:

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Varför inte snurra runt uppåt Vallentuna/Rimbo/Åkersberga? Finns massor av fina vägar där, bara att kolla karta och åka iväg. Några favvisar är Lisingevägen, Rialavägen, Rumsättravägen och Svensbodavägen men det är inget problem att plocka ihop 20-30 mil utan längre rakor. Om du nu inte behöver ett specifikt mål, alltså... Brukar finnas loppisar med kaffe och andra småfik lite var stans.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tack för svar :)

Men tänkte mera om vi kunde sy ihop något här flera stycken nu till på lördag. Många i min klubb (MCE) är på Hojrock nu i helgen och tänkte att det vore trevligare att inte ta en tur ensam nu på lördag. Ville checka läget om fler ville ut köra och då kan jag göra ett event.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top