Resultat 1 till 3 av 3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Hoj
    -88 Honda vt600 shadow (såld) KTM 690 Duke R -15

Hur lång tid får ett garantiärende ta?

Som rubriken lyder, hur lång tid får ett garanti ärende ta?

her en KTM 690 duke som kopplingen har pajat på och har haft den inne på verkstad och de har sagt ett det kommer att gå på garantin och det är ju skönt. Men de säger även att de inte har tid att ta in hojen och laga den, har även kollat med den näst närmaste KTM verkstaden och inte heller de har tid att ta in hojen. Så är det någon här som vet om det finns någon tidsgräns på hur lång tid det får ta att laga hojen från de att det har blivit ett godkänt garantiärende?

Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    .
    Skyndsamt säger reglerna. Vad detta innebär i praktiken är det ingen som vet.

Har de sagt vad som skall göras med kopplingen är det väl bara att ringa runt till alla KTM handlare och fråga när de har tid.
    Senast redigerat av Boris JR den 2017-06-10 klockan 15:12.
    Boris KTM Service - Följ mina äventyr i garaget

Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Hoj
    -88 Honda vt600 shadow (såld) KTM 690 Duke R -15
    Har sedan 5 veckor tillbaka lyckats fått in hojen på en verkstad men hur länge ska man tillåta dem ha hojen? Jag personligen tycker att 5 veckor är jävligt lång tid för att fixa en koppling. Kan man börja kräva någon form utav ersättning? Eftersom det är ett garantiärende så kan man ju inte få något prisavdrag.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Ca. 2cm lägre. Är lite smalare också med mindre fyllning. För mig med 30" innerbenslängd blev det klar skillnad.

Hixman
Vill du annonsera ovan? Klicka här