Kevlarjeans för nordbor med längre ben

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2016 Yamaha MT-07
Har gått igenom samtliga butiker i Göteborgs hela inventarier av kevlar jeans utan att finna ett par som ser vettiga ut och vars storlek inte bara passar en satt italienare.

Vill någon ge mig tips på kevlar jeans som faktiskt passar en person med längre ben (nej jag är inte Robert Wadlow, utan helt normalbygd nordbo på 189cm.)
Eller finns det kevlartyg att köpa för att sy egna?

Jättetacksam för tips!
 

Langelus

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2016
Ort
Söderort
Hoj
Su zuuuu kii GSR750
Har du provat Draggin jeans? Nu är jag visserligen knappa 180 cm istället för 189 cm men jag får vika upp mina längst ner en del (inte orkat/vet hur man fållar). Modellen jag har heter Drayko Drift har jag för mig.
 

apstubbe

Medlem
Gick med
4 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2017 Aprilia Shiver 900
Har samma problem. De brallor jag hittar i rätt längd är oftast designade för att rymma en massiv ek i varje byxben.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Nästa vecka kommer jag att skicka in ett par jeans till företaget nedan som modifierar dem med kevlarförstärkning och fickor för knä och höftskydd. Det senare är ett valfritt tillval. Skydden går att plocka ut.

Tanken var fanns redan för två år sedan, men jag skickade aldrig in dem. Bättre sent än aldrig.

Mitt problem var att jag tyckte att det utbud som fanns på marknaden hos lokala mc-handlare inte höll måttet. Dålig passform helt enkelt.

https://www.rusteprotection.com
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Har gått igenom samtliga butiker i Göteborgs hela inventarier av kevlar jeans utan att finna ett par som ser vettiga ut och vars storlek inte bara passar en satt italienare.

Vill någon ge mig tips på kevlar jeans som faktiskt passar en person med längre ben (nej jag är inte Robert Wadlow, utan helt normalbygd nordbo på 189cm.)
Eller finns det kevlartyg att köpa för att sy egna?

Jättetacksam för tips!
Ruste protection

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2016 Yamaha MT-07
Nästa vecka kommer jag att skicka in ett par jeans till företaget nedan som modifierar dem med kevlarförstärkning och fickor för knä och höftskydd. Det senare är ett valfritt tillval. Skydden går att plocka ut.

Tanken var fanns redan för två år sedan, men jag skickade aldrig in dem. Bättre sent än aldrig.

Mitt problem var att jag tyckte att det utbud som fanns på marknaden hos lokala mc-handlare inte höll måttet. Dålig passform helt enkelt.

https://www.rusteprotection.com

Stort tack, precis det jag var ute efter.
Skärmklipp.JPG
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Nästa vecka kommer jag att skicka in ett par jeans till företaget nedan som modifierar dem med kevlarförstärkning och fickor för knä och höftskydd. Det senare är ett valfritt tillval. Skydden går att plocka ut.

Tanken var fanns redan för två år sedan, men jag skickade aldrig in dem. Bättre sent än aldrig.

Mitt problem var att jag tyckte att det utbud som fanns på marknaden hos lokala mc-handlare inte höll måttet. Dålig passform helt enkelt.

https://www.rusteprotection.com
Jag är också jättesugen.. Har ett par skitsnygga g-star som numera är för stora.. Men slutnotan blir ändå 2100 så jag snålar fortfarande..

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Stort tack, precis det jag var ute efter.
View attachment 437808

Lycka till.

Jag kontaktade dem för två år sedan när jag köpte jeansen i fråga i syfte att skicka in dem. Hade fått tag i en bra modell med en kvalitet på tyget som verkade lovande. Köpte ett par som jag har använt till vardags i två års tid nu innan jag nötte igenom skrevet. Bra kvalitet således på tyget. Det andra paret avsåg jag skicka in och det köpte jag i en storlek större. Har lämnat in det till en skräddare för att förstärka skrevet i förebyggande syfte. Då slipper man göra det i första taget. Förhoppningsvis håller jeansen i fråga i flera år eftersom de inte används till vardags dagligen.

Jag hade försökt få tag i ett par jeans med bra kvalitet på tyget. De flesta "mode" jeans håller högst ett par månader vid daglig användning innan man nöter hål på skrevet. Modellen jag köpte kommer från Care Label och är en otvättad version från höst/vinter säsongen.

Jag är också jättesugen.. Har ett par skitsnygga g-star som numera är för stora.. Men slutnotan blir ändå 2100 så jag snålar fortfarande..

Modifiering + eventuell inköpskostnad för jeansen är mycket pengar. Du får låta det sjunka in och kanske låta göra det vid ett senare skede. Tänkt på kvalitén på jeansen. Med tanke på kostnaden för att få dem modifierade vore det tråkigt om de slits för snabbt. Du ser vad jag skrev i svaret ovan om att jag lät förstärka skrevet. Det kan man göra i efterhand också hos en skräddare som får lossa på kevlarförstärkningen och sy tillbaka den igen. Valde att göra det i förebyggande syfte eftersom jag vet att alla mina jeans förr eller senare slits just där.
 

donron

Medlem
Gick med
2 Feb 2017
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha XSR900
Jag testade ett par John Doe Ironhead Mechanix som är en mer slimmad modell jämfört med andra kevlar jeans som jag prövat. De satt riktigt bra på mig och jag är 1.91 lång.
 

Bullen3000

Ny medlem
Gick med
29 May 2017
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Jag köpte draggin jeans med rockabilly uppvikta byxben. Sen vek jag bara ned byxbenen. Och fick på så vis extra långa byxben. Jag är halvnöjd med kvalitén men jag är jävligt kräsen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top