Silly Season 2018

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Smith ligger risigt till hos KTM. Har tydligen tre race på sig att prestera annars får Kallio hans cykel nästa säsong. De har väl inte sett nå vidare ut på träningarna idag. Synd om Smith men kul med en finne i motogp! Får väl hoppas Kallio kör 2019 också då när cirkusen kommer till Finland!
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Kul i så fall tycker jag! Hade gärna sett Kallio på KTM:en! Synd för Smith personligen men han har inte presterat mycket de senaste åren, varken på KTM eller Yamaha.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Smith ligger risigt till hos KTM. Har tydligen tre race på sig att prestera annars får Kallio hans cykel nästa säsong. De har väl inte sett nå vidare ut på träningarna idag. Synd om Smith men kul med en finne i motogp! Får väl hoppas Kallio kör 2019 också då när cirkusen kommer till Finland!

Varifrån kommer det att det handlar om bara tre race? Tveksam till att Kallio skulle göra bättre ifrån sig än Smith dock. Han rosade inte precis marknaden när körde för Pramac 2009-2010, och hans bästa prestation var ju att bli tvåa efter Tito Rabat i Moto2 för några år sen. Tito har inte heller gjort succé i MotoGP.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Otippat att det sker redan nästa år?! Det har ju pratats om det tidigare, men då först för 2019 för att Nakagami ska få mer erfarenhet. Sådär helt fantastiskt har det väl dock inte gått i årets Moto2-säsong?

Han har ju en nedåtgående kurva så de tyckte kanske det var bättre att flytta upp honom nu innan han presterar sämre nästa år! :)
.

Svårt att se att han blir en framgångssaga i MGP.

Nakagami har lite att bevisa, iaf i min bok.

Nu har ju Nakagami bevisat lite iaf. Snyggt avslut på Silverstone's Moto2!
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Absolut! Kul för honom. Pressen kanske släppte lite när kontraktet blev klart.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Nu har ju Nakagami bevisat lite iaf. Snyggt avslut på Silverstone's Moto2!

Riktigt snyggt, dock så är han väldigt ojämn i sina resultat även om man bortser från de gånger han blivit offer för andras misstag. Jag kan låta som en papegoja men jag tror inte att varken han eller Luthi är tillräckligt bra för att göra ett avtryck i MGP även om jag väldigt gärna ser mer konkurrens i toppen. Dock så är de här värvningarna ingenting mot Avintia som knappt verkar bry sig alls om förarmaterial utan enbart pengar.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Håller med Aryey! Är det klart att det blir Rabat och Simeon i Avintia? Eller har de väntat med beslutet nu när Simeon är skadad? Som sagt, tråkigt med sådana team som bara kollar efter sponsorpengar. Undrar var Baz och Barbera hamnar nästa år, finns väl inga bra styrningar kvar i WSBK heller och har svårt att se iallafall Baz på en Moto2 hoj.
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Varifrån kommer det att det handlar om bara tre race? Tveksam till att Kallio skulle göra bättre ifrån sig än Smith dock. Han rosade inte precis marknaden när körde för Pramac 2009-2010, och hans bästa prestation var ju att bli tvåa efter Tito Rabat i Moto2 för några år sen. Tito har inte heller gjort succé i MotoGP.

Kommentatorerna på motogp.com sa de på någon av fredagens träningar. Vet inte hur officiellt det är men har svårt att tro att dom tagit de helt ur luften. Jag tror att Kallio kan göra bättre ifrån sig än Smith. Han utklassade ju Smith i Österrike.

Kan förstå att ett privatteam tar in en rik förare för att få pengar till teamet om man redan har en bra förare. Typ som Aspar där Bautista ska stå för resultaten och Abraham för pengarna men att ta in två förare enbart av ekonomiska skäl låter märkligt. Teamets sponsorer kan inte gilla om båda förarna konstant harvar i botten? Nåväl de återstår att se.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag tror att Kallio kan göra bättre ifrån sig än Smith. Han utklassade ju Smith i Österrike.

Visst, men Kallio har som testförare lagt sjukt många varv på Red Bull Ring som testförare åt KTM så han kan nog den banan som sin egen handflata. Återstår att se hur det går på Aragon där Mika har wildcard. Är nog försiktigt skeptisk tills dess...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kommentatorerna på motogp.com sa de på någon av fredagens träningar. Vet inte hur officiellt det är men har svårt att tro att dom tagit de helt ur luften. Jag tror att Kallio kan göra bättre ifrån sig än Smith. Han utklassade ju Smith i Österrike.

De tog ett snack med Leither (tror jag det var) om saken under nån av fritränngarna med har jag för mig, och han sa att jo, Smith måste börja leverera snart.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Varifrån kommer det att det handlar om bara tre race? Tveksam till att Kallio skulle göra bättre ifrån sig än Smith dock. Han rosade inte precis marknaden när körde för Pramac 2009-2010, och hans bästa prestation var ju att bli tvåa efter Tito Rabat i Moto2 för några år sen. Tito har inte heller gjort succé i MotoGP.

Visst, men Kallio har som testförare lagt sjukt många varv på Red Bull Ring som testförare åt KTM så han kan nog den banan som sin egen handflata. Återstår att se hur det går på Aragon där Mika har wildcard. Är nog försiktigt skeptisk tills dess...


KymiRing 2019. Kan vara anledning nog för Kallio att få en plats.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
KymiRing 2019. Kan vara anledning nog för Kallio att få en plats.

Det är förvisso en rimlig anledning. Börjar bli väl många race i kalendern nu (ett antal förare säger samma sak). Dags att skippa något kanske? Aragon kumde man fimpa t.ex. FYRA race i Spanien känns som minst ett för många. Även Qatar kan strykas men de betalar väl bra...
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Håller med, helt galet med fyra race i Spanien. Två hade varit mer rimligt och i så fall alternera mellan banorna om man nu vill behålla alla. Tycker det är ovärdigt ett seriöst världsmästerskap med så många race i ett land.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag är lite kluven i frågan. Visst, det är kul om MotoGP får mer spridning till andra länder. Samtidigt är de spanska banorna förstklassiga anläggningar där man (i alla fall historiskt) har spenderat många veckor av sitt liv för diverse vintertester. Dessutom har de spanska banorna alltid mycket publik och även en fungerande infrastruktur med vägar och hotell.

Om man skulle köra en mini-gallup bland de som jobbar i depån så tror jag snarare att Le Mans och Assen ligger löst på grund av den franska och holländska attityden, Argentina för den totala avsaknaden av infrastruktur samt Phillip Island på grund av helvetet att bara försöka ta sig dit.

Om man sedan får önska fritt så skulle jag gärna se Paul Ricard istället för Le Mans, Monza istället för Misano, Suzuka istället för Motegi och naturligtvis Laguna Seca istället för Austin.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Att det är bekvämt med Spanien förstår jag och intresset är ju enormt stort där. Tycker dock att den spanska dominansen med både förare, sponsorer, dorna och så mycket race i Spanien känns något osund i ett Världsmästerskap. För mig som åskådare så hade jag föredragit ett race per land och förre spanjacker i MotoGP.

Det sista stycket håller jag dock med om till 100%! Tänk att få se Monza, Laguna Seca och Suzuka igen!:yoparty Gärna Salzburgring också!
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag är lite kluven i frågan. Visst, det är kul om MotoGP får mer spridning till andra länder. Samtidigt är de spanska banorna förstklassiga anläggningar där man (i alla fall historiskt) har spenderat många veckor av sitt liv för diverse vintertester. Dessutom har de spanska banorna alltid mycket publik och även en fungerande infrastruktur med vägar och hotell.

Om man skulle köra en mini-gallup bland de som jobbar i depån så tror jag snarare att Le Mans och Assen ligger löst på grund av den franska och holländska attityden, Argentina för den totala avsaknaden av infrastruktur samt Phillip Island på grund av helvetet att bara försöka ta sig dit.

Om man sedan får önska fritt så skulle jag gärna se Paul Ricard istället för Le Mans, Monza istället för Misano, Suzuka istället för Motegi och naturligtvis Laguna Seca istället för Austin.

Monza när de kommer ut på långa rakan med fullt ställ...underbart!
Laguna och Suzuka är ju institutioner i rr som borde finnas med.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om ägaren till Brands Hatch skulle kunna tänka sig att satsa lite pengar - i alla fall att utöka dagens totalt två toalettstolar i hela depån till ett något större antal - så skulle jag också kunna tänka mig att byta ut Silverstone mot just Brands Hatch.

Australien...vilket jävla skämt. 279 dollar för ett visum, även för folk som har varit där för mindre än ett halvår sedan. Deras sketna jävla land tjänar alltså drygt en miljon dollar bara på att kränga visum till de som jobbar med MotoGP...Nä, inte mig emot om någon vill slopa Phillip Island. Besparingen i att slippa detta race skulle dessutom innebära att fem till tio team till helt plötsligt skulle ha råd att åka en hel säsong Moto2 eller Moto3...
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Brands Hatch verkar vara en kul bana. Lite liten kanske men kuperad och bjuder ofta på bra race.

Philip Island däremot är episk! Många av de bästa ögonblicken som tv-tittare kommer ju därifrån, både i 500, WSBK och MotoGP! Som ett seriöst världsmästerskap så tycker jag också att det är givet att Gardners, Doohans och Stoners hemland ska ha en deltävling! Vi kan ju inte hålla alla race i Europa (Spanien) bara för att det är billigare för små team.
Betalar inte din arbetsgivare resekostnaderna? :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...Philip Island däremot är episk! Många av de bästa ögonblicken som tv-tittare kommer ju därifrån, både i 500, WSBK och MotoGP!...

Agree! :)
Från TV'n är det verkligen episkt när de slow-motion-kör bilder över ett krön med bara vatten bakom. :tummenupp

Sen får vi inte glömma att det blir spektakulärt när de klipper måsar också. :mattias
Lorre och Ianonne tror jag?:va
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top