Silly Season 2018

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Där måste ju Pedrosa väga betydligt tyngre.. Jag vet inte om Lorenzon intåg hos Ducati har gjort den mer lättkörd för andra. Han fick ju springa runt på fjolårshojarna i satellitteamen för att hitta sin mojo :Glömdet

Men det vore coolt ifall Rea fick chansen, om än bara för showens skull.

Pedrosa har ju haft den positionen i en herrans massa år nu och den verkar inte vara så värst körbar...
Jag gillar DP mycket mer än JL, men Jag tror DP borde ha bytt från Honda förra vändan, nu är det är ont om intressanta hojar.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Pedrosa har ju haft den positionen i en herrans massa år nu och den verkar inte vara så värst körbar...
Jag gillar DP mycket mer än JL, men Jag tror DP borde ha bytt från Honda förra vändan, nu är det är ont om intressanta hojar.

Enligt ett inlägg av Alatalo för några år sen så är Pedrosas input ovärderlig för att få en bra hoj. Han uttryckte det något i stil med att övriga förare inte alltid märkte att det gick fortare men att varvtiderna ALLTID blev bättre efter att hojen ändrats efter förslag från Dani. Dessutom har Team Marquez haft extremt stort (för stort?) inflytande på Hondans utveckling och han kör ju annorlunda än i princip alla övriga i fältet.

Håller med om att Pedrosa borde bytt för ett par år sen. Han borde dock fortfarande kunna vara en enorm tillgång för Suzuki om de signar en tredje förare (kan de ens det?).
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Enligt ett inlägg av Alatalo för några år sen så är Pedrosas input ovärderlig för att få en bra hoj. Han uttryckte det något i stil med att övriga förare inte alltid märkte att det gick fortare men att varvtiderna ALLTID blev bättre efter att hojen ändrats efter förslag från Dani. Dessutom har Team Marquez haft extremt stort (för stort?) inflytande på Hondans utveckling och han kör ju annorlunda än i princip alla övriga i fältet.

Håller med om att Pedrosa borde bytt för ett par år sen. Han borde dock fortfarande kunna vara en enorm tillgång för Suzuki om de signar en tredje förare (kan de ens det?).

Jag är lite lätt orolig pga just Alatalos gamla inlägg.
DP verkar ju ha en nästan övernaturlig känsla för testning.
Inte helt säker på att MM har det.
Nåväl den som lever får se. :)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Motogp.com:

”Sky Sport Italia reports the deal – for 2019 and 2020 – is already done

Sky Sport Italia is reporting that Jorge Lorenzo has signed a two-year deal with Repsol Honda to partner Marc Marquez. This follows the announcement that Dani Pedrosa will be leaving HRC at the end of the season.

The article purports the first hypothesis about Lorenzo’s future – that of a satellite Yamaha team with title sponsorship from Petronas – to be false, before affirming that his future, in fact, lies at Repsol Honda.

That would make it a line-up with a combined 11 World Championships in the team, several of which have been fought against each other in some of the most spectacular showdowns of recent times. It would also give Lorenzo the chance to become the first rider since Eddie Lawson to win races on three different machines...”
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Tror inte det blir något mellan Honda och Lorre även om Honda skulle kunna ta fram en ny tank på mindre än 18 månader.. :7peta

Jag tror Honda signar med Jonathan Rea.

Enligt Twitter har HRC bekräftat att Reas manager hört av sig till dem men de var inte intresserade. Får väl se om det stämmer. Vore konstigt dock om de skulle satsa på en oprövad (i motogp-sammanhang) medelålders förare. Samtidigt hade det varit väldigt intressant att få ett svar på om Rea är så bra som så många tror att han är :)

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr -11
Vore konstigt dock om de skulle satsa på en oprövad (i motogp-sammanhang) medelålders förare.

Han har kört MotoGP, ersatte skadade Stoner 2012 i två lopp för just Repsol Honda, en åttonde och en sjunde plats.
Och ålder har ingen betydelse, det har VR bevisat, i MotoGP är det enbart resultat som räknas.
 

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr -11
Jag skulle vilja se både ZARCO och LORRE hos KTM :Bugar, det kanske är vad KTM behöver för att komma till nästa steg.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Han har kört MotoGP, ersatte skadade Stoner 2012 i två lopp för just Repsol Honda, en åttonde och en sjunde plats.
Och ålder har ingen betydelse, det har VR bevisat, i MotoGP är det enbart resultat som räknas.
Ja just fan, my bad. Jag var ju till och med på Misano när han körde där :)

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Motogp.com:

”Sky Sport Italia reports the deal – for 2019 and 2020 – is already done

Sky Sport Italia is reporting that Jorge Lorenzo has signed a two-year deal with Repsol Honda to partner Marc Marquez. This follows the announcement that Dani Pedrosa will be leaving HRC at the end of the season.

The article purports the first hypothesis about Lorenzo’s future – that of a satellite Yamaha team with title sponsorship from Petronas – to be false, before affirming that his future, in fact, lies at Repsol Honda.

That would make it a line-up with a combined 11 World Championships in the team, several of which have been fought against each other in some of the most spectacular showdowns of recent times. It would also give Lorenzo the chance to become the first rider since Eddie Lawson to win races on three different machines...”

Jag vet inte hur jag ska känna inför detta :confused::confused::confused:
https://www.motorsport.com/motogp/news/lorenzo-two-year-deal-honda-pedrosa-1044691/

Men skulle ge vad som helst för att se minen på Crutchlow när han får reda på nyheten :gnissla
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Och nu är det tydligen DP som tänker köra satellit-Yamaha??!! Kan väl i o f s vara logiskt om Petronas skulle gå in som sponsor... https://www.crash.net/motogp/news/897626/1/official-dani-pedrosa-leave-repsol-honda

Men seriöst - JLo har verkligen självkänsla! Med tanke på skillnaden i körstil mellan MM och honom måste man verkligen fråga sig om Hondan är rätt maskin och rätt val för honom? Och jag har svårt att se honom i en andreförarroll faktiskt. Detta måste skapa förutsättningar för ett fantastiskt intressant 2019 om man jobbar i Honda-teamet, fluga på väggen och allt det där :)
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Och nu är det tydligen DP som tänker köra satellit-Yamaha??!! Kan väl i o f s vara logiskt om Petronas skulle gå in som sponsor... https://www.crash.net/motogp/news/897626/1/official-dani-pedrosa-leave-repsol-honda

Men seriöst - JLo har verkligen självkänsla! Med tanke på skillnaden i körstil mellan MM och honom måste man verkligen fråga sig om Hondan är rätt maskin och rätt val för honom? Och jag har svårt att se honom i en andreförarroll faktiskt. Detta måste skapa förutsättningar för ett fantastiskt intressant 2019 om man jobbar i Honda-teamet, fluga på väggen och allt det där :)

Ja, vi får se om den beryktade mittväggen kommer upp även i Honda-boxen med tiden? Man får ju känslan av att Lorenzo annorlunda körstil mot Marquez kommer få honom att vilja få ändringar på hojen (jämför med bensintanken på Ducati) men frågan är hur lätt det kommer bli i ett team som mångt och mycket dansar efter Marcs och Emilios pipa?

Jag hoppas ju fortfarande att Suzuki kan få tummen ur och snappa upp Pedrosa. Tror han vore en ENORM tillgång för utvecklingen av deras hoj, och även passa honom körmässigt.

-edit- om det ryktade Sepang/Yamaha-teamet blir verklighet, betyder det då att MarcVDS inte tar över som Yamaha satellit-team? Kanske blir en deal med Suzuki ändå?
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ja, jag säger inte emot :) Frågan är väl om DP helt gett upp mästerskapsambitionen eller kanske ser en fabriksyamma (finns ju mycket Pesetas i den sponsringen) i ett satellitteam som ett säkrare kort än Suzuki? Men det blir spännande värre, så mycket är klart! Att få se DP på annat material skulle vara en höjdare!
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Ja, vi får se om den beryktade mittväggen kommer upp även i Honda-boxen med tiden? Man får ju känslan av att Lorenzo annorlunda körstil mot Marquez kommer få honom att vilja få ändringar på hojen (jämför med bensintanken på Ducati) men frågan är hur lätt det kommer bli i ett team som mångt och mycket dansar efter Marcs och Emilios pipa?

Varje gång jag lekte med tanken att JL skulle gå till Honda och inte Suzuki/Yamaha så slutade det med "Nej, det vore väl enormt tokigt? Gå från en hoj som inte riktigt passar hans körstil till en som definitivt inte gör det?"

Jag har svårt att se hur det ska gå bättre där än hos Ducati. Men vad vet jag?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Varje gång jag lekte med tanken att JL skulle gå till Honda och inte Suzuki/Yamaha så slutade det med "Nej, det vore väl enormt tokigt? Gå från en hoj som inte riktigt passar hans körstil till en som definitivt inte gör det?"

Jag har svårt att se hur det ska gå bättre där än hos Ducati. Men vad vet jag?

Fast JL är ju fullkomligt övertygad om sin egen överlägsenhet, så att Hondan skulle vara totalt tokjävligt fel för honom kanske inte riktigt är något han tänker sig. Speciellt inte om han nu fått ordning på Ducatin och kommer börja premiera på pallplatser och bråka med MM. :hihi
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Och Tech3 tar Syahrin så Smith är utanför KTM.
WSBK?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top