Silly Season 2018

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu spårar jag iväg till lite önskedrömmar men undrar hur Ducati ser på framtiden. Är det troligt att Lorenzo har någon form av prestationsklausul i sitt kontrakt. Det är ju visserligen långt kvar på en oviss säsong men man sitter ju i ett något udda läge om Dovi tar titeln och Lorre slutar typ åtta i totalen.
Det är ju trots allt Lorenzo som värvats för att tillföra det där lilla extra och äntligen ge Ducati en titel igen, och det är ju Lorre som kostar stora summor i lön.
Personligen så skulle jag gärna sett Dovi och Petrux i fabriksstallet men det är väl inte troligt, och inte heller så rättvist, att tro att man skulle kasta ut en fyrfaldig världsmästare innan ens en hel säsong har gått.

Ja Petrux har ju vuxit mycket de senaste par säsongerna, att han skulle börja prenumerera på pallplatser var väl lite otippat. Lorenzo har inte en drömsäsong på Ducatin direkt, och det måste svida lite i stoltheten men de flesta hade nog varit lite tveksamma till att ta Petrux före Lorre innan säsongen.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Tycker inte heller att de känns riktigt som ett fabriksteam men tror inte att de blir omkörda av KTM. Tycker snarare att de verkar vara på uppåtgående, en stor skillnad från förra året. Kan nog till och med bli en pallplats i år!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tycker inte heller att de känns riktigt som ett fabriksteam men tror inte att de blir omkörda av KTM. Tycker snarare att de verkar vara på uppåtgående, en stor skillnad från förra året. Kan nog till och med bli en pallplats i år!

Aleix verkade ju få bra fjutt på hojen den här helgen. Teamet sa att banan antagligen passade aprilian bra pga att det inte fanns några direkta problem med att de har en effektsvagare motor på just Sachsenring, och att det är en fördel att hojen är så snabbsvängd. De är ju ändå hyfsat nya...
Men, tyckte det lät på kommentatorerna igår som om Petrux hade skrivit på för Ducati att köra i samma team igen, med garanti på en fabrikshoj och högre lön. :D
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Jag tycket inte riktigt det är ett fabriksteam, känns som att det saknas något.
Snart blir de omkörda av KTM. :fakta

Vad var det jag sa? KTM på 7:e och Aprilia på 8:e.

Skämt och sido, det var regn, men ändå kul att se.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Mille verkar vara klar för Pramac!

Undrar vem vi får se bredvid Morbidelli på den andra Marc VDS hojen! Vill man ha Redding? Eller får Marqués den yngre följa med upp till MotoGP. Eller behåller man Tito?
Personligen hade jag gärna sett någon helt annan, typ Chaz Davies eller varför inte Baz:)
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Vad tror ni, kan det vara så att Estrella Galicia kräver en spansk förare i Marc VDS?
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Tyckte jag hörde att båda moto2-piloterna skulle gå upp till motogp


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Mille verkar vara klar för Pramac!

Undrar vem vi får se bredvid Morbidelli på den andra Marc VDS hojen! Vill man ha Redding? Eller får Marqués den yngre följa med upp till MotoGP. Eller behåller man Tito?
Personligen hade jag gärna sett någon helt annan, typ Chaz Davies eller varför inte Baz:)
Var inte Miller tänkt som Hondas påläggskalv dagen då Dani lägger handskarna på hyllan? eller var det bara nått som media spekulerade i för nått år sen, trodde dock Miller satt stensäkert på Hondan. Duccarna går ju stundtals som smöret så varför inte :tummenupp
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Hade helt klart hoppats mer på Iannone denna säsong och det är väl bara i första racet och några varv på Assen som jag kände igen honom, tror inte att han trivs ser iaf inte så ut.
Hoppas han kan få lite förtroende för hojen och däcken så tror jag han kan vara snabb snart igen.

Även Bautista såg ju vass ut på försäsongen men har krashat lite väl mycket men är ju snabb annars så kan han få till de lite bättre nästa säsong tror jag han kan komma lite högre upp.

A.Espargaro har väl haft lite oflyt denna säsong med lite tekniska problem på Aprillian men annars varit ganska snabb, hoppas och tror han kan göra bra ifrån sig nästa år.

KTM? Ja utvecklingen går framåt men det känns som det är en bit kvar hoppas iaf dem närmar sig till nästa säsong så blir det ännu mer spännande.

Nu är ju inte denna säsong avgjord på långa vägar men vem vilka har chans på titeln nästa år?

Marc M och Maverick V tror jag iaf kommer vara dem som kommer göra upp om det, hoppas dock Rossi får sin 10:e VM titel men tror inte han håller hela vägen varken i år eller nästa men jag hoppas verkligen jag har fel.
Kan Ducati hitta ytterligare lite fart med Andrea Dovizioso kanske han kan vara med o ta några vinster men tror inte han håller hela vägen, Lorre tror jag aldrig kommer hitta 100% till rätta på Duccen så tror inte han kommer att vara med o slåss om någon titel nästa år.

Längtar redan till nästa år även om detta året är sjukt spännande och till helgen är det dags igen på Brno.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...och Redding tar Sam Lowes plats i Aprillia.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Då är det bekräftat att Redding skrivit på för Aprilia. Tror och hoppas att det är ett ekipage som kommer harva längst ner i botten nästa år.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top