Silly Season 2018

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Definitvt beslut ang Lorenzo efter Mugello.
(Även om de flesta här vet redan. ;) )
https://www.crash.net/motogp/news/896819/1/ducati-pointless-go-if-it-doesn-t-work-jorge

När en högt uppsatt person inom Ducati Corse uttalar sig på det sättet så inser man ju att det bara är en formalitet att de väntar till efter Mugello. Frågan är bara vart Jorge tar vägen? Suzuki vill eventuellt signa Mir nu (även om det nog vore ett misstag att ha två mindre erfarna förare i deras enda team) så kanske är inte ens den vägen öppen.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Sachsenring förlorar Tysklands GP? Verkar bero på en kontraktsfråga med tyska motorcykelförbundet. Mycket tråkigt om det sker, tycker det är en av de roligaste banorna på kalendern (och dessutom på motorcykelavstånd från södra Skandinavien) med fantastisk atmosfär på plats.
https://www.crash.net/motogp/news/896815/1/sachsenring-lose-german-motogp

De kanske vill ta bort en 100%-vinst-bana föra Marquez för att jämna ut ;) och skyller det hela på kontraktsdebakel. Skämt å sido så har jag alltid gillat den banan, för att den är annorlunda. De senaste årens dominans har kanske inte varit så underhållande alla gånger, men historiskt sett har den bjudit på många bra fighter. Där är speciellt en mellan Biaggi och Rossi som dyker upp i minnet!
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Och Suzuki verkar söka en lösning hos moto3 killen Joan Mir ..
"We're negotiating flat out," Mir said. "Hopefully this weekend or next weekend we can announce something, but so far nothing is signed.

"It would be awesome, awesome [to join Suzuki]. It's a factory bike and the goal we have set for ourselves is to make the step up with a factory bike.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Och Iannone sa också att inom en vecka kommer ett besked...
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
https://www.gpone.com/en/2018/06/03/motogp/lorenzo-goodbye-ducati-you-didnt-love-me-enough.html

“Unfortunately, it is too late. I did not ride better because there was no pressure. If the parts that I had in this race had arrived in Jerez or six months sooner, the results would have arrived sooner. Gigi [Dall’Igna – editor’s note] believed in me, but a bit late. If he had believed in me 100% before, maybe now I wouldn’t be saying that it’s too late to stay with Ducati.”
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös

Naturliga frågan blir således vem som tar hans plats (och givetvis vart han själv tar vägen).
Satsar HRC på Lorenzo eller väljer de någon yngre kommande förmåga? Jag satsar på Lorre.
Pedrosa kanske hamnar hos Suzuki... och får Ianonne tillbak duccen?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Naturliga frågan blir således vem som tar hans plats (och givetvis vart han själv tar vägen).
Satsar HRC på Lorenzo eller väljer de någon yngre kommande förmåga? Jag satsar på Lorre.
Pedrosa kanske hamnar hos Suzuki... och får Ianonne tillbak duccen?


Kändes inte helt oväntat att Pedrosa åker ut. Han borde gått till Suzuki när han hade chansen, nu är det nog försent. Kanske att hamnar i det malaysiska Yamaha-teamet med Lorre? Eller går Lorre till Honda nu?
Tror det är helt uteslutet att Iannone sitter på en Ducati igen. Eller, kanske på en Avintia-Ducce.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Skulle Lorenzo kunna vinna GP på en Honda? Är inte den ganska omständig att köra? De har väl utvecklat den till Marquez förmån som kör på ett annat sätt och de andra hondorna lyckas väl lite sisådär? Vore det inte bättre att signa upp en ny förmåga istället för en otrevlig gammal sådan?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skulle Lorenzo kunna vinna GP på en Honda? Är inte den ganska omständig att köra? De har väl utvecklat den till Marquez förmån som kör på ett annat sätt och de andra hondorna lyckas väl lite sisådär? Vore det inte bättre att signa upp en ny förmåga istället för en otrevlig gammal sådan?

Vill de att någon annan ska kunna köra den kan det ju vara intressant att ta in någon erkänd världsmästare som kan ge feedback. Och om man plockar Lorenzo av spelplanen för alla andra är det ju färre hot mot en titel till något annat stall.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Märkligt att Honda väljer att göra sig av med Dani nu när det i princip verkar klart att Mir går till Suzuki. Jag trodde att Honda var ute efter honom. Jag har hela tiden trott att planen med Dani för Honda gått ut på att behålla honom som test/utvecklingsförare när han inte skulle köra längre.

Väljer de Lorenzo känns det också märkligt för mig, eftersom jag inte alls tror att hans körstil kommer att funka på Hondan.

Jag tror att Ianonne skulle funka bättre på Hondan än Lorenzo, men även han känns ju som ett märkligt val att ersätta Pedrosa med, han är ju inte direkt purfärsk han heller.

Är tanken att Marquez jr. ska få chansen är det skandal i mitt tycke, jag anser inte att han är top 3 i Moto2 ens efter alla de säsonger han har haft där med ett av de bästa teamen.

Mir hade varit mitt första val på Repsol-Hondan och därefter Morbidelli. Den som lever får se.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Är inte detta Silly season 2019 ni snackar om?
Iannone på Aprilia. Hm, kan bli intressant.
 

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr -11
Tror inte det blir något mellan Honda och Lorre även om Honda skulle kunna ta fram en ny tank på mindre än 18 månader.. :7peta

Jag tror Honda signar med Jonathan Rea.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Vill de att någon annan ska kunna köra den kan det ju vara intressant att ta in någon erkänd världsmästare som kan ge feedback. Och om man plockar Lorenzo av spelplanen för alla andra är det ju färre hot mot en titel till något annat stall.

Där måste ju Pedrosa väga betydligt tyngre.. Jag vet inte om Lorenzon intåg hos Ducati har gjort den mer lättkörd för andra. Han fick ju springa runt på fjolårshojarna i satellitteamen för att hitta sin mojo :Glömdet

Men det vore coolt ifall Rea fick chansen, om än bara för showens skull.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top