Silly Season 2018

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Gillar inte Lorenzo men hade varit kul att se vad han kan göra på en Sukka. Iannone på en Repsol Honda hade varit en dröm att se, tyvärr tror jag inte att han står tillräckligt högt i kurs. Känns tyvärr mer troligt att Peddo får fortsätta till dess att lill Marqués eller Mir är redo
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Gillar inte Lorenzo men hade varit kul att se vad han kan göra på en Sukka. Iannone på en Repsol Honda hade varit en dröm att se, tyvärr tror jag inte att han står tillräckligt högt i kurs. Känns tyvärr mer troligt att Peddo får fortsätta till dess att lill Marqués eller Mir är redo

Håller med om att det hade varit kul att se Lorenzo på en Suzuki, inte för att jag gillar hans personlighet, men hans körstil och talang på rätt material är inget annat än världsklass.

Zarco på en Repsol Honda, kan funka men jag är tveksam på att det skulle bli en fullträff direkt. Killen har ju uttryckligen sagt att han mer eller mindre har kopierat Lorenzos körstil för Yamahan. Kanske kan han ställa om till en Honda, men det är långt ifrån självklart.

Personligen skulle jag hellre se Mir inom snar framtid på den andra Repsol Hondan, lill-Marquez har inte gjort det tillräckligt för att förtjäna den i mitt tycke. Det finns betydligt fler andra som jag ser som ännu mer talangfulla förare som är på väg upp genom Moto2, Xavi Vierge t ex. Att lill-Marquez ens är påtänkt som en kandidat beror enkom på hans storebror.

Zarco på en Suzuki skulle jag också kunna tänka mig. Frågan är bara om Suzuki anser att han skulle kunna vara ett bättre alternativ än Lorenzo?
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Pol Espargaro (Red Bull KTM Factory Racing) has put pen to paper to sign a new two-year deal with KTM, keeping him on the factory bike for the 2019 and 2020 MotoGP™ seasons.

The 2013 Moto2™ World Champion joined the Austrian factory when they started racing in the premier class at the start of 2017, and earned four top ten finishes in their debut season together, with a best finish of ninth coming at Phillip Island.

In Austin, Espargaro managed to secure KTM’s first Q2 spot of the 2018 season, as he and the team make positive steps forward ahead of the European stage of the season.

http://www.motogp.com/en/news/2018/05/02/pol-espargaro-signs-new-two-year-contract-with-ktm/256889

Zarco till HRC och Pedrosa till KTM kanske?
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Rykten säger Zarco till KTM så jag tror nog att Lorenzo går till Suzuki om han inte är kvar ett år till hos Ducati.

Smith får flytta på sig.
Zarco och P Espargaro kan nog bli ett bra team.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Rykten säger Zarco till KTM så jag tror nog att Lorenzo går till Suzuki om han inte är kvar ett år till hos Ducati.

Smith får flytta på sig.
Zarco och P Espargaro kan nog bli ett bra team.

Känns så synd att sätta Zarco på KTMen bara, lär ju inte vara snack om någon mästerskapsfight på ett tag för hans del då...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
https://www.gpone.com/en/2018/05/14/motogp/deadlock-between-dovizioso-and-ducati.html

It seemed like a classic negotiation between the parties, with Dovi understandably wanted a higher salary after his achievements last season and Ducati, on the other side, keeping one hand firmly on their purse strings. You've read the figures, Dovi is looking for 7 million but the latest offer is 5. Rather than question of money though, it has become a matter of principle, with all that that entails.
Vad tror ni, saboterar Ducati för sig själva? Kan ju inte vara så bra för moralen tänker jag.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
https://www.gpone.com/en/2018/05/14/motogp/deadlock-between-dovizioso-and-ducati.html


Vad tror ni, saboterar Ducati för sig själva? Kan ju inte vara så bra för moralen tänker jag.

Ducati sköt sig själva i foten med sin förhandlingsposition när de betalade en kungs lösensumma för Lorenzo, som sedan inte leverat alls i enlighet med lönen, medan Dovi har leverat kontinuerligt.
De visade vad de är villiga att betala, och nu vill Dovi få betalt.

Ducati har bara förluster att välja på. Dovi är den skarpaste föraren som sitter på en Ducati, så betalar de inte för honom så kan de bli av med sin bästa förare, och det kommer ta tid att få en ny lika duktig förare. Betalar de för honom har de nyu två dyra förare,varav bara en levererar.

De verkar hoppas på att Lorenzo ska få ordning på torpet fortfarande, med tanke på att de snålar mot Dovi.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Ducati sköt sig själva i foten med sin förhandlingsposition när de betalade en kungs lösensumma för Lorenzo, som sedan inte leverat alls i enlighet med lönen, medan Dovi har leverat kontinuerligt.
De visade vad de är villiga att betala, och nu vill Dovi få betalt.

Ducati har bara förluster att välja på. Dovi är den skarpaste föraren som sitter på en Ducati, så betalar de inte för honom så kan de bli av med sin bästa förare, och det kommer ta tid att få en ny lika duktig förare. Betalar de för honom har de nyu två dyra förare,varav bara en levererar.

De verkar hoppas på att Lorenzo ska få ordning på torpet fortfarande, med tanke på att de snålar mot Dovi.

Problemet för Dovi är väl att det finns ingen annan fabrikshoj annat än Pedrosas som skulle vara värd det, så Ducati känner väl att de kan vänta ut honom gissar jag. Riktigt korkat hela grejen.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag kan förstå båda.
Klart Dovi vill ha mer efter en fantastisk säsong.
Ducati vill förstås ha kvar honom men till "bästa pris".
2 miljoner, dollar antar jag, är ju inte kattskit.
Jag ser ingen annan styrning som kan ge Dovi mer?
Pedrosa är nog fortfarande optimal teamkompis för MM.
Tror på alla sätt att Dovi är proffsig nog att göra sitt bästa och lite till så fort kontraktet är signerat. :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kanske bara är min känsla men är inte IMU något mer maskin-beroende än ECU? :va
Ska alla ha samma sensorer på liknande (går exakt lika?) plats på cyklarna?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Till slut blir det identiska enhetshojar med generella tekniker som nyttjas av alla och utvecklingen stannar av :crash

Ska inte prototypracing vara just prototypracing? Kan man inte bara hypa upp World Superbike istället så det får samma status som MotoGP om man nu ska hålla på att strypa utvecklingen?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Till slut blir det identiska enhetshojar med generella tekniker som nyttjas av alla och utvecklingen stannar av :crash

Ska inte prototypracing vara just prototypracing? Kan man inte bara hypa upp World Superbike istället så det får samma status som MotoGP om man nu ska hålla på att strypa utvecklingen?

I praktiken blir det ju ändå den som satsar mest pengar på elektronikingenjörer som kommer lyckas bäst.

Sen är jag inte säker på att Yamahas kräftgång för närvarande beror på avsaknad av vana av enhetselektroniken. Yamaha hade ju tillgång till Forward-teamets data, som hade kört enhetselektronik i två år innan alla team tvingades över till enhets-ECU. Första året med enhetselektronik gick ju också mycket bra för Yamaha.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Till slut blir det identiska enhetshojar med generella tekniker som nyttjas av alla och utvecklingen stannar av :crash

Ska inte prototypracing vara just prototypracing? Kan man inte bara hypa upp World Superbike istället så det får samma status som MotoGP om man nu ska hålla på att strypa utvecklingen?

Typ moto2... ;)

Tja, man kan ju utveckla chassit istället med de slantarna som nu går till elektroniken så att utvecklingen skulle stanna av är ju inte riktigt sant.
Fritt? Var då? Har ju till och med minimivikt! Där är något att reta sig på istället för att tycka en "kantigare" elektronik är att förstöra racingen, fri elektronik förstör ju racingen!


I praktiken blir det ju ändå den som satsar mest pengar på elektronikingenjörer som kommer lyckas bäst.

Sen är jag inte säker på att Yamahas kräftgång för närvarande beror på avsaknad av vana av enhetselektroniken. Yamaha hade ju tillgång till Forward-teamets data, som hade kört enhetselektronik i två år innan alla team tvingades över till enhets-ECU. Första året med enhetselektronik gick ju också mycket bra för Yamaha.

Jo, visst kommer den med mest slantar lyckas bäst men, med en trubbigare elektronik kommer skillnaden mellan de som lyckas bäst och de som inte har resurserna bli mindre, kanske så liten att förarmaterialet faktiskt kan överbrygga det avståndet, det är iaf. min förhoppning.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Någon som vet/läst vad planen för Jonas Folger 2019 är?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top