Silly Season 2018

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Zarco måste ju bara sitta på en KTM nästa år. Något annat vore tjänstefel om nu inte Zarco inte vill tuffa runt på en sådan. KTM har ju sagt att de är beredda att vinna MotoGP efter 5 säsonger. Prove it, gör Zarco ekonomiskt oberoende nu :fyllisar
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Zarco måste ju bara sitta på en KTM nästa år. Något annat vore tjänstefel om nu inte Zarco inte vill tuffa runt på en sådan. KTM har ju sagt att de är beredda att vinna MotoGP efter 5 säsonger. Prove it, gör Zarco ekonomiskt oberoende nu :fyllisar

För min del hade jag hellre sett Zarco på en Honda än Dani, Yamaha än Rossi, Ducati än Lorenzo. Men, KTM kan ju vara rätt spännande om han får bra fjutt på den. Smith kan nog vara värt att byta ut mot Zarco om de lyckas locka honom. :D

Suzuki verkar sitta fast lite i sin satsning, men vem vet, med Zarco i sadeln kanske den kommer ifatt igen, Iannone var iaf inte rätt man på den hojen. Aprilia är ju mer av ett stort privatstall än en fabrikare i sammanhanget.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
För min del hade jag hellre sett Zarco på en Honda än Dani, Yamaha än Rossi, Ducati än Lorenzo. Men, KTM kan ju vara rätt spännande om han får bra fjutt på den. Smith kan nog vara värt att byta ut mot Zarco om de lyckas locka honom. :D

Suzuki verkar sitta fast lite i sin satsning, men vem vet, med Zarco i sadeln kanske den kommer ifatt igen, Iannone var iaf inte rätt man på den hojen. Aprilia är ju mer av ett stort privatstall än en fabrikare i sammanhanget.

Näää Dani är ju grym för Honda. Duktig på att utvärdera nya grejer som ingen annan, samtidigt som han inte är något hot för MM känns ju som ett vinnande koncept för Honda. Zarco istället för Rossi vore bra men hjärtat vill gärna ha honom på Yamahan de här åren som är kvar. Zarco istället för Vinales är rimligt efter årets säsong men Vinales kan verkligen mer. Låt Yamaha vara :D Lorenzo får gärna gärna gärna göra ett riktigt försök på Ducatin för trots att han är den minst uppskattade föraren av mig så är han världsbäst på det han gör. Det har han visat flera gånger.

Zarco är superhjälten som KTM behöver och att sätta Zarco hos KTM och Smith tillbaka till Tech 3 känns utan tvekan som det bästa draget :) Framförallt för mitt hjärtas skull, inte nödvändigtvis för Zarco.

Aprilia är väl utfyllnad även om EsA är jätteduktig :)
 
Last edited:

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Kan nog inte hålla med om Aprilia är utfyllnad, även om jag är lite färgad:tungan
Före samtliga KTM:er, ena Suzukin och hack i häl på den andra. Ett gäng Ducati efter sig så tycker nog jag det är mer än utfyllnad av en liten fabrik från Noale när säsongen summerades.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Kan nog inte hålla med om Aprilia är utfyllnad, även om jag är lite färgad:tungan
Före samtliga KTM:er, ena Suzukin och hack i häl på den andra. Ett gäng Ducati efter sig så tycker nog jag det är mer än utfyllnad av en liten fabrik från Noale när säsongen summerades.

EsAs förtjänst väl, ligger inte resten, typ Scott som skall ta Aprilia till Topp6, runt 23:e plats? :banana
Marquez skulle ju säkert sätta Aprilian på podiet så beroende på vem som kör så är väl de flesta maskiner bra.
Sam Lowes på Aprilia kom sist av de ordinarie förarna 2017 och det var *trumvirvel* Aprilia.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
EsAs förtjänst väl, ligger inte resten, typ Scott som skall ta Aprilia till Topp6, runt 23:e plats? :banana
Marquez skulle ju säkert sätta Aprilian på podiet så beroende på vem som kör så är väl de flesta maskiner bra.
Sam Lowes på Aprilia kom sist av de ordinarie förarna 2017 och det var *trumvirvel* Aprilia.

Ja, de flesta maskiner är bra med rätt förare, därför tycker jag inte att Aprilia är utfyllnad för jag tycker EsA bevisade att det är en ok maskin 2017. Sedan finns det ett antal förare som jag tycker är utfyllnad... oavsett märke de sitter på!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ja, de flesta maskiner är bra med rätt förare, därför tycker jag inte att Aprilia är utfyllnad för jag tycker EsA bevisade att det är en ok maskin 2017. Sedan finns det ett antal förare som jag tycker är utfyllnad... oavsett märke de sitter på!

Okej. Egentligen är väl förarna utfyllnad kanske. Men Aprilia har väl inte riktigt ekonomin för att satsa så hårt, jämfört med de andra fabriksstallen?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ok. Nu blev det till slut det äktenskap många"alla" trodde med tech3 o ktm. Nästa fokus e ju bl.a Suzuki .. Hur har Suzuki tänkt lösa sitt satellitteam.s åtagande inför 2019 tro? Finns ju en del team idag,att de med redan riktigt bra deal med typ Ducati o Honda skulle välja Suzuki är väl inte så troligt. Ducati har ju dock ett koppel team. Utan att veta hur kontrakten ser ut,så bör väl nått av de som inte har fullt så mkt prylar/år "typ Avintia Racing" från fabriken såklart vara riktigt sugna!!??
 
Last edited:

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Jag hoppas att MvDS hookar up med Suzuki nästa säsong. Tror att de hojarna är lättare att köra än Hondorna och det skulle dessutom vara roligt att få se lite fler av dem.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ok. Nu blev det till slut det äktenskap många"alla" trodde med tech3 o ktm. Nästa fokus e ju bl.a Suzuki .. Hur har Suzuki tänkt lösa sitt satellitteam.s åtagande inför 2019 tro? Finns ju en del team idag,att de med redan riktigt bra deal med typ Ducati o Honda skulle välja Suzuki är väl inte så troligt. Ducati har ju dock ett koppel team. Utan att veta hur kontrakten ser ut,så bör väl nått av de som inte har fullt så mkt prylar/år "typ Avintia Racing" från fabriken såklart vara riktigt sugna!!??

Ska man tolka Davide Brivios uttalanden så ska först ledningen i Japan övertygas om satsa ekonomiskt på ett satellitstall. Om det går i lås vore absolut Marc VDS bästa valet, känns mest seriösa av de ”övriga” teamen samt har närvaro i de lägre klasserna. Vet dock inte hur deras åtaganden ser ut gentemot Honda framöver?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ska man tolka Davide Brivios uttalanden så ska först ledningen i Japan övertygas om satsa ekonomiskt på ett satellitstall. Om det går i lås vore absolut Marc VDS bästa valet, känns mest seriösa av de ”övriga” teamen samt har närvaro i de lägre klasserna. Vet dock inte hur deras åtaganden ser ut gentemot Honda framöver?

Ok.. Men var/är det inte nått nytt på gång att Dorna vill att samtliga fabriksteam från typ 2019 ska hålla sig med satellit team .. Suzuki, Aprilia och nu Yamaha har om så e fallet en del att jobba på. Är inte säker på 2019, men nått som jag inte hitta nu har jag läst om det!
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Fattar dock inte riktigt hur vissa stall vågar/vill ta över efter Tech3, för att inom loppet av några år eventuellt stå utan hoj när VR46 flyttar in :va
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Fattar dock inte riktigt hur vissa stall vågar/vill ta över efter Tech3, för att inom loppet av några år eventuellt stå utan hoj när VR46 flyttar in :va

VR46 och Yamaha kanske har planer för 2019 redan, då kanske det inte var Herves val att byta hojar trots allt?
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Fattar dock inte riktigt hur vissa stall vågar/vill ta över efter Tech3, för att inom loppet av några år eventuellt stå utan hoj när VR46 flyttar in :va

Ska VR46 in med ett stall så måste han gå via ett annat team, antingen genom att köpa loss deras plats eller genom att teama upp. Det frigör ju ett par hojar.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Ska VR46 in med ett stall så måste han gå via ett annat team, antingen genom att köpa loss deras plats eller genom att teama upp. Det frigör ju ett par hojar.

Fast det var ju just det som var problemet för Tech3, att Yamaha hade lovat att Rossi skulle få ta över deras hojar, när han ville. Varför tror du annars att Herve valde att lämna? Samma situation kommer ju att uppstå för vem som än tar över. Om nu inte Dorna utökar med två gridslots för Rossis skull. Så har jag uppfattat situationen iallafall.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
VR46 och Yamaha kanske har planer för 2019 redan, då kanske det inte var Herves val att byta hojar trots allt?

"Yamaha needs a new satellite team for 2019, but 'at the moment there is no plan for MotoGP for VR46 and Sky'"

"It is highly unlikely that Yamaha would expand to six bikes on the grid and "VR46 would have priority over Tech3. I accept that," team boss Herve Poncharal said last year."

saxat från crash
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Dorna kan väl inte kräva flera satellitteam och sen inte utöka platserna på griden?

Crash.net är som de är, lite blandat rätt och fel och team/fabriker har väl blånekat till saker som sen hänt förr.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
David Emmet på Motomatters summerar försäsongen inför race 1.

Jag visste inte att VR och MV vill/behöver olika saker med hojen?
@MV: Adapt to whatever Rossi, after his loooong experience, says!

David Emmet skrev:
Yamaha find themselves in something of a quandary. Development of the M1 has gotten stuck, torn in two different directions by Valentino Rossi and Maverick Viñales. The two seem to be continually at odds, suffering diametrically opposed problems whenever Yamaha make changes. If they find something which gives Valentino Rossi greater confidence in the front end, Viñales complains that he can't get the bike to turn. If they find something to give Viñales better rear grip in braking, Rossi complains the bike is spinning the rear tire on corner exit.

Hela artikeln här.
Varning för lång text.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top