Silly Season 2018

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
3 st reklamavbrott i ett direktsänt lopp är ett hån mot tittarna. Hålla tiderna i sina egna tablåer brukar dom inte heller klara av/bry sig om. Minns hur glad jag blev när MotoGp flyttade från Eurosport till Viasat

Jsg märkte det, oc tog bort mitt abonnemang efter race 1 :huvet
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Ja säga vad man vill om Viasat, men efter att jag förra året började följa WSBK inser jag hur jävla bra Viasat är, visserligen är Eurosport gratis hemma men ändå.

- - - Updated - - -

Marquez är klar för 2019 och 2020 hos Honda.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Ja säga vad man vill om Viasat, men efter att jag förra året började följa WSBK inser jag hur jävla bra Viasat är, visserligen är Eurosport gratis hemma men ändå.

- - - Updated - - -

Marquez är klar för 2019 och 2020 hos Honda.
Om du är nöjd med viasat så prova motogp.com, helt överlägset och billigare om man bara är intresserad av RR.
Hos viaplay måste man ju alltid ha grundpaketet och sen bygga på för att till slut landa på 4-600kr/månad för att se en sak....nej tack!
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Marquez är klar för 2019 och 2020 hos Honda.

Ingen högoddsare direkt, men kul ändå. :)

Frågan är väl vad som händer med Pedrosa?
Ett års kontrakt kanske ganska snart?
Jag kan nog inte se nåt "bättre" alternativ då det tidigare skrivits om hur viktig han är för utvecklingen av Hondan.
Tror det dessutom skulle skapa lugn även för MM.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Om du är nöjd med viasat så prova motogp.com, helt överlägset och billigare om man bara är intresserad av RR.
Hos viaplay måste man ju alltid ha grundpaketet och sen bygga på för att till slut landa på 4-600kr/månad för att se en sak....nej tack!

Betalar 230:- per månad för alla deras sport och filmkanaler samt viaplay. :)

Brukar kolla F1 och lite MMA med, så sjukt prisvärt för mig.
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Ingen högoddsare direkt, men kul ändå. :)

Frågan är väl vad som händer med Pedrosa?
Ett års kontrakt kanske ganska snart?
Jag kan nog inte se nåt "bättre" alternativ då det tidigare skrivits om hur viktig han är för utvecklingen av Hondan.
Tror det dessutom skulle skapa lugn även för MM.

Nu med Puig i bilden så tror jag han blir kvar två år till.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
David Emmet tweetade precis bekräftelse att Tech 3 går till KTM, tog bort det illa kvickt men finns på google cache.

https://webcache.googleusercontent....ml+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=cy&client=firefox-b

After the bombshell announcement last Thursday that Tech3 would be parting ways with Yamaha after 20 years of cooperation, confirmation comes today that the French team will be collaborating with KTM from the 2019 season onwards. As of next year, Tech3 will race KTM RC16s in MotoGP.

Tech3's choice of KTM had been widely expected, for a lot of the reasons given in our article on the team's split with Yamaha (link is external). KTM have the budget to provide extended support for satellite bikes which Aprilia, and to a lesser extent Suzuki lack. KTM are also more open to closer collaboration with a satellite team than Yamaha were.

This appears to have been a decisive factor for the Tech3 team. Team boss Hervé Poncharal has long wanted access to newer machinery than Yamaha were willing to offer. Tech3 woud always be left with the previous year's machinery: on the evening after the final race of each season at Valencia, the factory bikes would be wheeled out of the factory Yamaha garage and into Tech3. Updates during the season were rare, though not entirely unknown.

This approach is different to both Honda and Ducati. Ducati have long given full-factory support to at least one rider in the Pramac team, while Honda also has a long history of providing factory support to at least one of its satellite riders. In 2018, Cal Crutchlow will be riding the latest spec of Honda RC213V inside the LCR Honda team, though he will probably lag a few races behind before getting parts.

Though details are unknown at the time of writing, it looks certain that Tech3 will become a junior factory team, along the lines of Pramac Ducati. This means much closer ties to the Austrian factory, much faster factory updates, and a role in helping to develop the KTM RC16. That may mean that Hervé Poncharal loses some say over the riders in his team, though that was also the case with Yamaha. Their contract with the team meant thatYamaha Motor Racing had the right to nominate one rider for placement in Tech3, though they did not always make use of that right.

The press release from KTM only mentions MotoGP. However, given that Tech3 also has a Moto2 team, it seems likely that the French squad will also switch to using the KTM chassis in the intermediate class. There, too, Tech3 could act as a junior team to the factory squad.

The switch to KTM will also necessitate a change of sponsorship. KTM is intimately tied in to Austrian energy drinks juggernaut Red Bull. Tech3's current partnership with Monster is likely to come to an end at the end of this year - also not entirely surprising, as the relationship has not always been smooth sailing. Whether Red Bull steps in to take the place of Monster is unclear, though it would certainly make sense, opening up an additional path for the young talent KTM and Red Bull have nurtured all the way from the Red Bull Rookies Cup.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Om inte Bradley Smith hittar en extra växel så misstänker jag starkt att Zarco sitter på hans maskin nästa år.

Tja, OM nu inte Yamma har nåt saftigt på lut åt Zarco så vet ju jag vem jag skulle välja av Zarco och Smith.
Gissar att kanske Binder och Oliveira får KTM-satelliterna isf.
Båda gjorde ju en bra säsong och avslutade ju grymt starkt på AJO's KTM'er.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Håller med, bort med vingarna!

Om alla skulle köra utan skulle det bli samma för alla, så jävla stor skillnad kan det knappast göra, det är asfult och kostar mycket pengar.

Hellre lägga pengarna på fler hojar på gridden.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vingarna tillför nog tyvärr alldeles tillräckligt för att de ska vara lönsamma. Tycker absolut inte de tillföra något positive just estetiskt. Känner förare att vingar e avgörande i vissa situationer är de nog kvar ett tag till!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag tycker att det är coolt med vingar. Jag vill ha ett par på min hoj :fakta:banana Kanske mest för att mina idoler har vingar... men ändå :crash
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Någon som vet varför man inte kan kolla live timingen på MGP.com? Får upp den på min iPad, men den står helt still. Dock verkar tiderna stämma med vad som har hänt hittills.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hehe.. Fick jag välja nått från en "Aliencykel" jag lovar att vingarna är knappt med på listan ; ) vi kanske kan vara överens att några har rent estetiskt mer tilltalande vingar än andra :)
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Någon som vet varför man inte kan kolla live timingen på MGP.com? Får upp den på min iPad, men den står helt still. Dock verkar tiderna stämma med vad som har hänt hittills.

Måste man inte pröjsa separat för den numera? Dvs, utöver sin vanliga MotoGP-prenumeration?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Hehe.. Fick jag välja nått från en "Aliencykel" jag lovar att vingarna är knappt med på listan ; ) vi kanske kan vara överens att några har rent estetiskt mer tilltalande vingar än andra :)

Får man bara välja en sak? :D JAG TAR ALLT!!!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top