Silly Season 2018

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lite intressant ordval från Herve om erbjudandet de fått, att det var ett erbjudande som uppfyller hela anledningen till att Tech3 skapades.
Med tanke på att vara satellitteam till en av de bästa tillverkarna då inte varit tillräckligt för det, har någon tillverkare erbjudit dem fabriksstall?
Eller är det bara marketing, och mer av samma gamla satellitteamsjobb fast för en ny tillverkare?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Zarcos kontrakt löper väl ut i slutet av 2018?

I stand corrected...

Trodde han skrev på för två år vilket är brukligt men där hade jag fel. Finns säkert fler som slåss om hans signatur än Yamaha.

- - - Updated - - -

Zarcos kontrakt löper väl ut i slutet av 2018?

I stand corrected...

Trodde han skrev på för två år vilket är brukligt men där hade jag fel. Finns säkert fler som slåss om hans signatur än Yamaha.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Han skrev väl på för två år, dvs. 2017 och 2018?

Kommer bli riktigt intressant i MotoGP framåt, och även i år måste jag säga.

Tycker verkligen Dorna har lyckats skapa en riktigt spännande serie att följa. Racen är en sak, men även sociala medier, privat träning och off season är riktigt kul att följa.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
I stand corrected...

Trodde han skrev på för två år vilket är brukligt men där hade jag fel. Finns säkert fler som slåss om hans signatur än Yamaha.

- - - Updated - - -



I stand corrected...

Trodde han skrev på för två år vilket är brukligt men där hade jag fel. Finns säkert fler som slåss om hans signatur än Yamaha.

Ja om han inte sitter på en fabrikshoj 2019 så har ju alla fabriksstall misslyckats.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hur ska Yamaha hålla kvar Zarco, MV och VR på 2 hojar? Starta upp nytt satellitteam med så kort varsel? Nej, med dagens nyheter så tror jag Zarco kommer sitta på en KTM fabrikshoj i Tech3 nästa säsong, liknande deal som Cal och LCR har med Honda.

Är bered att hålla med dig där :tummenupp Slängde in inlägget väldigt nyvaket o utan att tagit del av de nya uppgifterna :glömdet

Precis. Måste väl ändå vara nått större än att fortsätta som satellite! Han (Poncheral) uttrycker ju att detta som dykt upp är något han drömt om sedan starten 1998! Så finns inte rena fabrikscyklar med i bilden blir åtminstone jag något förvånad!
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har KTM "köpt" Zarco via Tech-3 månne?
Inget jag blir ledsen för isf.:tummenupp
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
HALLÅ!?

WSBK IGÅNG IMORGON!!!

Blir intressant med alla nya förare som anlänt! PJ, yonni, baz, toprak!
Hur mycket bättre eller sämre blir Honda? Hur mycket närmre Kawa och Ducce har Yamaha kommit? är det dags att slås för titeln i år!?
Kommer Ducati vinna en sista gång med sin TWIN?
Hoppas bara att Rea inte försvinner som vanligt...vi får sätta throttle stopp på hans hoj!!!
Tydligen 3st Australiska wild cards också.

SÄSONGEN ÄR ÄNTLIGEN IGÅNG!
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ja om han inte sitter på en fabrikshoj 2019 så har ju alla fabriksstall misslyckats.

Man kan ju tänka sig att Suzuki är intresserade av Zarco igen. De hade ju option på honom inför hans första MotoGP-säsongen men valde bort honom till förmån för Rins. Tror mer på Zarco än förlängt kontrakt för Iannone dock som väl inte riktigt har framtiden för sig. Känns som ett mer intressant alternativ även för Zarco?:hihi
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
HALLÅ!?

WSBK IGÅNG IMORGON!!!

Blir intressant med alla nya förare som anlänt! PJ, yonni, baz, toprak!
Hur mycket bättre eller sämre blir Honda? Hur mycket närmre Kawa och Ducce har Yamaha kommit? är det dags att slås för titeln i år!?
Kommer Ducati vinna en sista gång med sin TWIN?
Hoppas bara att Rea inte försvinner som vanligt...vi får sätta throttle stopp på hans hoj!!!
Tydligen 3st Australiska wild cards också.

SÄSONGEN ÄR ÄNTLIGEN IGÅNG!

Precis. Blir förhoppningsvis intressant! live timing nertill, OBS med supportklasser oxå. Just nu är det väl morgon Down Under, men under natten bör väl bl.a WSBK tider trilla in :)
http://www.compulive.net.au/new/fastestlaps.htm
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
https://as.com/motor/2018/02/22/motociclismo/1519320602_708789.html

Translated from Spanish

Angel Nieto will be the new Yamaha satellite team in 2019

Fonsi Nieto, a former world championship coach and technical coach for MotoGP's Pramac Ducati team, Miller and Petrucci, has assured at a television talk show, that Movistar will broadcast on Friday, that the Ángel Nieto team will replace Tech3 as the 2019 Yamaha satellite team.

The Spanish team, owned by an Aspar that has yielded the name of his team to that of the legend, will change the Ducati satellites in his box by the M1. If the news is confirmed, it will not be the time to see Valentino Rossi as the owner of a team on the grid of the queen class . The Doctor is present in Moto3 and Moto2 with Sky VR46, but his mind is still in the competition and, with just 39 years of age, he intends to continue running even longer. His next renewal with Yamaha is being made to pray, but this newspaper is committed to it.

Going back to the Ángel Nieto team, his intention is to become the satellite equipment of the tuning forks factory, but he knows that it is not the only option and that he competes with a serious adversary, because Estrella Galicia Marc VDS is also negotiating to remove his box the Honda in 2019 and make room for the Yamaha.

As for the Tech3 team from Poncharal , a possible alliance with KTM sounds , but there are also possibilities for it to be with Suzuki.

Tydligen finns det ett kontrakt att inga nya teams ska introduceras på griden före 202, så det dödar all spekulation om ett Sky VR46-team redan nästa år (vilket redan kändes väldigt osannolikt).
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Han skrev väl på för två år, dvs. 2017 och 2018?

Kommer bli riktigt intressant i MotoGP framåt, och även i år måste jag säga.

Tycker verkligen Dorna har lyckats skapa en riktigt spännande serie att följa. Racen är en sak, men även sociala medier, privat träning och off season är riktigt kul att följa.
Nej, han skrev på för ett år i taget dom signade ett nytt kontrakt förra säsongen och då trodde jag felaktigt att det var för två år vilket det inte var. Han är fri igen till 2019.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Nej, han skrev på för ett år i taget dom signade ett nytt kontrakt förra säsongen och då trodde jag felaktigt att det var för två år vilket det inte var. Han är fri igen till 2019.

Spännande, ja KTM kanske vore något, eller Suzuki.

Men hoppas hellre på Lorenzo eller Pedrosa till Suzuki, speciellt Pedrosa.

Zarco verkar bara köra satan oavsett hur hojen är, han verkar inte gnälla så mycket. En bra anställd helt enkelt, tror KTM skulle passa bra.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Nu har jag inte läst hela tråden men hur kollar man enklast om man har AppleTV/iPhone?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Iofs, wsbk har nog bara live timing i appen, dålig koll på det utbudet. I gengäld så verkar de ha en experimentiell HTML5-videospelare på sidan, som kanske funkar på iphone. Det kan ju vara värt att testa innan du börjar strula med appen. :D

https://itunes.apple.com/gb/app/worldsbk-live-experience-2016/id1082803099?mt=8

Appen verkar inte köra viddeo.
Webbsidan ger bild men första försöket var svart ruta med ljud.

Säkert kostnadsfråga men synd att det inte beter sig som MotoGP.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Eurosport har webbsändning för 99kr/månaden. Kollar man på superpole/wss/wsbk så är det mycket för pengarna. Jag tecknade ett abonnemang 3 minuter innan sändningen :crash
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
3 st reklamavbrott i ett direktsänt lopp är ett hån mot tittarna. Hålla tiderna i sina egna tablåer brukar dom inte heller klara av/bry sig om. Minns hur glad jag blev när MotoGp flyttade från Eurosport till Viasat
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top