Nya regler om man blir stoppad med annan ljuddämpare eller blinkers?

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Stod parkerad och en polisbil åkte förbi, vände och kom fram till mig, lång historia kort så var det min "skymda" regskylt som han stannade för men gjorde en flygande besiktning på rubbet...

Det jag blev förvånad över var att istället för att få göra en ombesiktning vilket jag åkt på tidigare på andra hojar som jag bytt till miniblinkers och annat helsystem på så fick jag registreringsbesiktning? Aldrig varit med om?

Han sa att eftersom det är en regbesiktning p.g.a. jag ändrat avgas systemet vilket då måste regbesiktas (fast det går juh inte så han driver lite med mig) så kan dom ev kolla på allt på hela hojen så vartända skruv ska återställas, pakethållaren får inte ens sitta på om jag ska vara säker på att det ska gå bra.

Den andra personen jag åkte med fick även han en flygande (på en touring bmw GS??) han fick oxå en registreringsbesiktning för att han har en remus dämp (streat legal). Polisen var även på att det satt en sån här "stockolms vapen" klistermärke i form av det gamla skattemärket på. Tydligen så kan det göra det svårt för dom att avläsa skylten?? Så han beställde en ny skylt...

Skön början på en MC resa..... :va
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ja nu är det färdiglekt med dessa livsfarliga ombyggnationer!

Skickat från min G8231 via Tapatalk
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Herre jäklar, det där låter lite olycksbådande.
Vad innebär en regbesiktning av en produktionshoj när man är privatperson, fixa fram en massa intyg från tillverkaren osv?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hade ni burnat på Sergels Torg innan eller? Det här är ju sånt som normalt bara tas till som "special treatment".
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Nope var på väg till norge med fullastade hojar med packväskor. Åkte in i Torsby för att handla stod parkerade och så var det... Gjorde inget..
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ok
Torsby ger ju misstankar kopplat till artikeln Notrightrider länkat till ovan. Enligt den var det tydligen inlånade poliser från just Värmland som ballade ur mot bilfolket.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Jaha, några av de mindre trovärdiga grisarna i nämnda område har varit lösläppta och anmärker genast på ett utbytt blås och börjar i samband med detta att även hota med regbesiktning.Ledsen att behöva skriva det men ni har tyvärr haft lite oflyt och råkat ut för ett par riktiga stolpskott i polisuniform. :fakta
 

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
åh fan har dom tid med sådant...vore kanske bättre å prioritera olösta mord och div skjutningar nä det är väl bättre å lägga krutet på riktiga kriminella som åker med tillbehörs ljuddämpare :huvet
 

Jimmy

Guest
åh fan har dom tid med sådant...vore kanske bättre å prioritera olösta mord och div skjutningar nä det är väl bättre å lägga krutet på riktiga kriminella som åker med tillbehörs ljuddämpare :huvet

Icke! Alla känner till inkörsporten! Turordningen är slipon-knark-ministermord-folkrättsbrott. Bara hederligt förebyggande polisarbete på fältet kan hindra detta!:7peta
 

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Icke! Alla känner till inkörsporten! Turordningen är slipon-knark-ministermord-folkrättsbrott. Bara hederligt förebyggande polisarbete på fältet kan hindra detta!:7peta

ja fan tänkte inte på det :hihi
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7

Intressant. Du bryter förmodligen mot helfordonsgodkännandet och en riktigt grinig paragrafryttare till polis kan säkert slå ner på detta (särskilt om han tillhör den så kallade länstrafikgruppen som bedömer alla former av banala trafikbrott som värre än våldtäkt och mord), men jag visste definitivt inte att de kan ta till sådana medel mot parkerade fordon...?

Om snutjäveln inte har sett dig köra, vad händer om du hävdar att du har rullat hojen till parkeringen eller att du precis har monterat prylarna på parkeringen...?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jaså, det är till att vara ute och BUSKÖRA va? Trist att LYSET verkar vara trasigt! *Krasch*
Och ser det inte ut som om du har PUNKA också?
*Pyyyyys*

Och HÅL I TANKEN? blir ju registreringsbesiktning direCkt! *Klonk*

Jaså, du protesterar? Hmmm, försöker du SMUGGLA KNARK min gosse? Det blir kroppsbesiktning. Håll käft och böj dig framåt!
*Drar på sig gummihandskar*

Skickat från min G8231 via Tapatalk
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Tyvärr har de lagen på sin sida. Att det sedan är samma sak som att de kan säga att "dina ögon ser lite glansiga ut" och sedan slänga dig i arresten i 24h utan anledning. Jag anser att vi skall respektera våra poliser men det finns tyvärr idioter även där.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Stod parkerad och en polisbil åkte förbi, vände och kom fram till mig, lång historia kort så var det min "skymda" regskylt som han stannade för men gjorde en flygande besiktning på rubbet...

Vissa har ju tur med poliser och andra har inte det!

Hur skymd var det egentligen skylten:) Som nedanstående bild?

miniskylt.jpg

Jag har märkt att såna små detaljer kan reta upp rejäl farbror blå...:3freak
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Låter som lössläppta aspiranter som tränar på att bete sig som arslen mot vem som helst.
En viktig egenskap en polis måste behärska. De blir bättre när de är klara, åtminstone de flesta.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top