LED extraljus - Vad smäller högst?

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Senaste skottkärran har 2st olika extrajus, ser inge skelögd ut alls faktiskt...

Nåväl, snart vänder det och vi går mot mörkare tider och planen hittills är att kasta på en rallyramp med 5st extraljus = 3st på rad och en lägre monterad per sida. Fästet i åtanke är tillverkat i 5mm stål så det bör vara stadigt satan utan stag och annat krångel.

Vad rekommenderar ni? Är inte blyg för att blanda lite, ex. 3st kina i mitten som inte gör bort sig och 2st till överpris på sidorna med bra specifikationer eller så. Naturligtvis ska det lysa upp starkt satan så att flygplanen börjar cirkulera runt mig när jag är ute på uppdrag. Spot och flod uppsättning för optimal belysning är även intressant.

Halogen och xenon är ointressant.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Så är det, kan vara bra stick i dom. Här är mitt trampdon för ett gäng år sen när dessa var lite mer hajjp, sen kan man även steka äggpå kylflänsarna.. faktiskt.

in2-1.jpg


in1.jpg

Just det, 225 mm lyktor är det som får plats så det är väl det jag ska ha.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Skulle jag handla extraljus idag så skulle det nog bli dom här, IPF940

Dom här är annars väldigt poppis men ska inte förväxlas med lampor som säljs via andra kanaler för många av dom har ingen vidare längd och kan mest räknas som arbetsljus, PBE225
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Mm PBE225 har jag sett sedan dom släpptes vilka sägs fungera bra men känns ändå kina så jag har lite svårt att motivera priset, ändå.

IP940 hade jag bara sett i förbifarten men de verkar seriösa =) (Japan ftw) Gäller bara att hitta någon bra kombodeal också, känns inte trovärdigt att jag kostar på 5st av dem men lyckas man hitta något bra och ännu bättre från samma åf kanske det kan gå vägen.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Mm PBE225 har jag sett sedan dom släpptes vilka sägs fungera bra men känns ändå kina så jag har lite svårt att motivera priset, ändå.

IP940 hade jag bara sett i förbifarten men de verkar seriösa =) (Japan ftw) Gäller bara att hitta någon bra kombodeal också, känns inte trovärdigt att jag kostar på 5st av dem men lyckas man hitta något bra och ännu bättre från samma åf kanske det kan gå vägen.

Har du facebook så leta upp en grupp som heter ljusfacisterna, det fins även en grupp som heter ljusfacisterna köp och sälj.
Många där som byter lamp
or ofta och man kan ibland göra bra affärer på nästan nya grejor.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top