Postnords budbärare ljuger och suger!

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Tack gode gud för elektroniska fakturor, man hade sannolikt suttit stenhårt fast hos Kronkalle annars p g a skulder man aldrig fått räkningar på....
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag har ju närmare funderat åt andra hållet att Postnord kanske borde dra ner och bara leverera 3 dagar i veckan så kanske dom får lättare att faktiskt klara av sina åtaganden.
Det gör de ju redan....
Jag får t.ex. mina E-bay prylar bara på tisdagar och torsdagar.
Vanlig post kommer oftast varje dag, men paket (som läggs i lådan) dyker bara upp under dessa 2 dagar.

Iofs kanske inte "mätningen" är helt korrekt då vi noterade detta för ungefär 1 1/2 månad sen.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Surfade runt lite på Postnords facebook sida. Där finns lite recensioner om dem.
https://www.facebook.com/pg/postnordsverige/reviews

Sortera dem i tidsordning (senaste) och ni inser att det är ganska många som klagar. Bara senaste 24h så är det helt underbara historier där.

Det var ingen liten skitstorm det där.....

Men, det värsta är ju att man känner igen nära nog Allt som beskrivs, brev som försvunnit eller hamnat hos grannen, paket som finns hos ombudet men inte går att hitta, paket som försvinner några veckor innan de kommer fram efter en massa samtal, paket som inte aviseras och går i retur osv., och det upprepade gånger så det är ju inte enstaka händelser och när man ser vad alla skriver så ser man ju att det nära nog Måste vara satt i system för sådana mängder misstag kan inte så många göra under så lång tid och ändå få behålla sitt jobb...

Jag undviker dom iaf. aktivt, betalar extra hos leverantörer om möjligheten finns att få någon annan transportör, finns annan leverantör som Inte använder PN använder jag dom även om det kostar lite extra, bättre det än att få vänta tills postmord behagar leverera.

Men återigen, om ni råkar ut för något, reklamera och kräv ersättning för era kostnader!
Tillslut kommer antingen verksamheten fungera eller kursa om det blir ekonomiska konsekvenser för deras slarv ( eller kanske bedrägeri..) men om man inte ställer krav utan bara skriker så rullar det bara på.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Haha, bestämde mig för att kolla vilka E-bay prylar som aldrig dykt upp sista tiden och det börjar ju vara några stycken :huvet

Tidigare så har jag fått alla saker jag beställt. Visst, vissa saker har tagit tid, men de har kommit till slut.
Nu i år, från våren framåt, så har sakerna börjat försvinna i ett svart hål och aldrig dykt upp igen.
Har 2 saker från juni jag väntar på, 1 i juli, 3 i augusti och 5 i september.
De sista från september lär ju dyka upp då det är så kort tid ännu.
Inga stora kostnader ifall ingen av dem dyker upp. Typ 150-200:- totalt.

Men när man läser hur paket skickas till helt fel ombud för att sen ligga där och skickas tillbaka till avsändarlandet så börjar man ju undra om man någonsin får se sakerna man beställt.
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Kan berätta om min senaste erfarenhet av postnord.
Skickar iväg ett paket med mina nyrenoverade sidolister till min Chevrolet till en firma för ny ytbehandling .

Finns inga nya att köpa eller begagnade att få tag i, så man kan säga att dom är ovärderliga.

Skickar iväg dom och tänker inte mer på de. Sen efter ca en månad får jag en avi att jag har ett paket att lösa ut för 110 kr. Funderar på va de kan va. Blir rätt besviken när jag ser att det är listerna som kommit tillbaka pga att mottagaren inte löst ut paketet.
Ringer till företaget o frågar varför dom inte hämtat ut grejerna jag skickat.

Dom säger att dom inte fått nån avi om att paketet kommit till dom.

Jag åker till postnord för att reklamera, o damen som jobbar där säger att det kan du inte göra här. De får du göra på nätet eller ringa till kundtjänst.

Men hon spårar på sändningsnumret och säger att dom ringt företaget om utsändning av paketet ( hade inte angivit något nummer eller betalat för hemleverans av paketet, utan endast för brevavi ) så hon skyllde på företaget som skulle ha leveransen.

Hon kunde se om de gick skicka iväg det på gamla sändningsnumret så slapp jag reklamera och läggs ut för en ny leverans ca 360 kr.
Går de bara iväg är de ingen fara säger hon.

De gör de. Men fastnar på en postcentral i Örebro.
Spårar jag det står de bara Örebro försändelsen påväg. Uppdaterar de dagligen i en vecka tills de slutar att uppdatera.
Då ringer jag kundtjänst och efterlyser paketet , han undrar vart jag vill skicka paketet om dom hittar det. Såklart Till företaget det är påväg till säger jag.
De går några dagar och jag får mail från en kvinna som hittar de tillslut.
Då var lappen med kollinr borta skrev hon. Och efter yttligare några dagar får jag sms av postnord att jag kan hämta ut mitt paket.
Så nu efter ca 2 månader står jag på ruta ett igen. Har mitt paket hemma :huvet
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Har mitt paket hemma :huvet

Lyssnade på opinion live där postnord beklagade sig över hur många paket de hade att hantera. Hur kan det vara en överraskning?

Man tänker, kanske helt felaktigt, att en tidsbesparande åtgärd hade varit att helt enkelt leverera det man åtagit sig och tagit betalt för att leverera. På det viset behöver man bara hantera försändelsen 1 gång. Mig veterligen har detta prövats tidigare i historien med god framgång för alla inblandade parter.

Undra på att de är överhopade...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Lyssnade på opinion live där postnord beklagade sig över hur många paket de hade att hantera. Hur kan det vara en överraskning?

Man tänker, kanske helt felaktigt, att en tidsbesparande åtgärd hade varit att helt enkelt leverera det man åtagit sig och tagit betalt för att leverera. På det viset behöver man bara hantera försändelsen 1 gång. Mig veterligen har detta prövats tidigare i historien med god framgång för alla inblandade parter.

Undra på att de är överhopade...

Det är väl några ekonomer som räknat på hur dom ska optimera för att spara en massa pengar och sen när gungorna inte funkar så förlorar dom istället pengar både på gungorna och karusellen.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kan berätta om min senaste erfarenhet av postnord.
Skickar iväg ett paket med mina nyrenoverade sidolister till min Chevrolet till en firma för ny ytbehandling .

Finns inga nya att köpa eller begagnade att få tag i, så man kan säga att dom är ovärderliga.

Skickar iväg dom och tänker inte mer på de. Sen efter ca en månad får jag en avi att jag har ett paket att lösa ut för 110 kr. Funderar på va de kan va. Blir rätt besviken när jag ser att det är listerna som kommit tillbaka pga att mottagaren inte löst ut paketet.
Ringer till företaget o frågar varför dom inte hämtat ut grejerna jag skickat.

Dom säger att dom inte fått nån avi om att paketet kommit till dom.

Jag åker till postnord för att reklamera, o damen som jobbar där säger att det kan du inte göra här. De får du göra på nätet eller ringa till kundtjänst.

Men hon spårar på sändningsnumret och säger att dom ringt företaget om utsändning av paketet ( hade inte angivit något nummer eller betalat för hemleverans av paketet, utan endast för brevavi ) så hon skyllde på företaget som skulle ha leveransen.

Hon kunde se om de gick skicka iväg det på gamla sändningsnumret så slapp jag reklamera och läggs ut för en ny leverans ca 360 kr.
Går de bara iväg är de ingen fara säger hon.

De gör de. Men fastnar på en postcentral i Örebro.
Spårar jag det står de bara Örebro försändelsen påväg. Uppdaterar de dagligen i en vecka tills de slutar att uppdatera.
Då ringer jag kundtjänst och efterlyser paketet , han undrar vart jag vill skicka paketet om dom hittar det. Såklart Till företaget det är påväg till säger jag.
De går några dagar och jag får mail från en kvinna som hittar de tillslut.
Då var lappen med kollinr borta skrev hon. Och efter yttligare några dagar får jag sms av postnord att jag kan hämta ut mitt paket.
Så nu efter ca 2 månader står jag på ruta ett igen. Har mitt paket hemma :huvet

Exakt det hände mitt paket, ingen avisering till mottagaren och jag fick lösa ut det.

Mailade kopior på frakthandlingarna och returfrakten, lade på för mil ToR ombudet gånger 2 och tiden det tagit mig a´200/h i min reklamation, fick allt jag yrkade och fort gick det.

Paketet lämnade jag personligen några veckor senare på Gelleråsen istället, tur det inte var bråttom...
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Man blir så jävla trött. Får väl åka 50 mil tur och retur och offra en dag snart för att få fram de jävla paketet. När jag ringde firman idag och berätta varför dom inte fått paketet ännu sa han att det va två andra som råkat ut för samma skit som mig och fått sina paket på retur som skulle komma till dom....

Och på radion sa dom igår att de gick så dåligt för postnord för att folk inte skicka lika mycket brev som förr. Men alla paket folk skickar nu då?
:död
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Var det inte för typ 5-10 år sedan det var uppe i media att Posten skulle bli ett logistikföretag som skulle hantera just paket eftersom brevmängden förutspåddes minska i och med att fler gick över till mail..?

Det gick ju inge vidare med det i alla fall...


Har för övrigt fått några av mina saknade paket. 1st juni försändelse har dykt upp, juli försändelsen är framme, augusti så saknar jag bara 1 numera. :banana
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har fått mitt första paket någonsin hemleverat!

Jag slutade tidigare en dag och kom hem vid 3, skulle bara springa genom duschen och åka vidare, när jag kom ut på bron så låg det ett paket där!

På dom 5 minuter jag hade vatten i örat och inte hörde något hade dom varit förbi, knackat på, kastat paketet i ett hörn och åkt därifrån.

Man ångrar ju att man inte fick med denna världsunika händelse på film, men kameran var avstängd eftersom jag var hemma
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Var det inte för typ 5-10 år sedan det var uppe i media att Posten skulle bli ett logistikföretag som skulle hantera just paket eftersom brevmängden förutspåddes minska i och med att fler gick över till mail..?

Det gick ju inge vidare med det i alla fall...
Det var nog en tanke på hur de skulle rädda företaget inför framtiden. Innan de fick den geniala idén att gå ihop med den konkursmässiga danska posten.

På den tiden då de fortfarande hette Posten och de faktiskt hade postkontor fortfarande så brukade man kunna gå in på sitt postkontor och betala ett inbetalningskort kontant. Med deras goda logik så höjde de då först priset på den tjänsten för att de ville att fler skulle gå över till att betala internettjänster istället. Ett par år senare höjde de priserna för att betala inbetalningskort kontant igen. För att det var så få som använde sig av den tjänsten och många hade gått över helt till att betala via internet.

Något som förvånar mig med Postnord är att det faktiskt brukar gå att skicka påsarna med Cloettas Juleskum som brev utan att de försvinner eller skadas på vägen. Bara på med ett par frimärken, hitta en penna som fungerar att skriva adressen med på den blanka påsen, sedan ner i närmsta låda och den är framme ett par dagar senare. De fyra eller fem gånger som jag skickat påsar eller fått de sända till mig har det hittills fungerat problemfritt (pepparpeppar). :va
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Någon som tröttnat på att inte få paketet hemlevererat och gick över styr...?

"Två män tvingade till sig en Postnord-lastbil i Göteborg.
Under pistolhot tvingades föraren ut ur lastbilen.
Männen dumpade sedan lastbilen, lastat ut saker ur den och lämnat platsen i en flyktbil."

https://www.expressen.se/gt/pistolman-har-kapat-postnord-lastbil-/
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det doftar insiderjobb det där.....
Det eller så har den där E-bay jackan från Kina, som frugan i familjen beställde, gått för många varv mellan Göteborg och Trollhättan utan att komma fram till mottagaren. Sen tröttnar mannen och sonen på det eviga tjatet där hemma och tar saken i egna händer och "reder ut" problemet.
:D
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det eller så har den där E-bay jackan från Kina, som frugan i familjen beställde, gått för många varv mellan Göteborg och Trollhättan utan att komma fram till mottagaren. Sen tröttnar mannen och sonen på det eviga tjatet där hemma och tar saken i egna händer och "reder ut" problemet.
:D

Ja vad är det med GBG-Trollättan och Ånge? De verkar vara svarta hål för paket. Är det månne så att de ligger vid regnbågens fot och där finner man postnords paket.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top