Postnords budbärare ljuger och suger!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Dagens...

Två kunder ringer idag och säger att dom precis fått fakturorna och att dom betalat men att dom kan bli någon dag sena.
Dom har 30 dagar och vi har postat på lådan på utskriftsdatumet..
Fakturan dök upp tre dagar innan betalningsdatum och i semestertider vill man gärna ha en veckas marginal.
Nu är det inga problem om dom betalar lite sent men ser det som en fin gest att dom hör av sig även om det är mitt i sommaren och sent betalda fakturor är mer regel än undantag.

Är det fler av er som får Unionens A-kassa väldigt sent? Har sedan några månader tillbaka E-faktura men tidigare kom det levererat per post.
Brukar ha utskriftsdatum dag 11-13 varje månad men dyker upp 23 eller senare och dom är väldigt förlåtande när det gäller sena betalningar. Och det är ingen engångshändelse utan det pågick i flera år.

Sen jag flyttade ut på vischan har jag fått påminnelsefakturorna (inte orginal) 3 veckor efter sista betalningsdatum, är spännande.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Sen jag flyttade ut på vischan har jag fått påminnelsefakturorna (inte orginal) 3 veckor efter sista betalningsdatum, är spännande.
Jag har åkt på säkert över tusen spänn i förseningsavgifter pga detta, lyckades trolla bort 18(!)000 i krav från tff förra året pga att postnord slarvat bort en helvetes massa försäkringsavier och påminnelser under flytten.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Alltså vem fan skickar en urna med sin mors aska med posten..... :va

Men om man bortser från det lite morbida faktumet så har ju Postnord tappat bort det hela

http://www.expressen.se/dinapengar/postnord-tappade-bort-urna-med-kremerad-kvinna/

"Paketet skickades i slutet av juni och registrerades som inkommit i Sverige den 1 juli. Men i stället för att transportera paketet till Salems församling i Rönninge skickas paketet 50 mil norrut till Kramfors. Den 5 juli kom paketet till COOP–butiken i Kramfors. Två dagar senare, på förmiddagen den 7 juli noterar COOP–butiken ''Försändelsen har felsorterats''."

"Det har gått tre veckor sedan paketet kom in i Sverige. Med tanke på omständigheterna är det sorgligt att vi får vänta på begravningen i veckor. Jag vet inte om paket över huvud taget kommer fram. De sa i Segeltorp att de inte kunde lokalisera paketet exakt, säger sonen."
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Alltså vem fan skickar en urna med sin mors aska med posten..... :va

Men om man bortser från det lite morbida faktumet så har ju Postnord tappat bort det hela

http://www.expressen.se/dinapengar/postnord-tappade-bort-urna-med-kremerad-kvinna/

"Paketet skickades i slutet av juni och registrerades som inkommit i Sverige den 1 juli. Men i stället för att transportera paketet till Salems församling i Rönninge skickas paketet 50 mil norrut till Kramfors. Den 5 juli kom paketet till COOP–butiken i Kramfors. Två dagar senare, på förmiddagen den 7 juli noterar COOP–butiken ''Försändelsen har felsorterats''."

"Det har gått tre veckor sedan paketet kom in i Sverige. Med tanke på omständigheterna är det sorgligt att vi får vänta på begravningen i veckor. Jag vet inte om paket över huvud taget kommer fram. De sa i Segeltorp att de inte kunde lokalisera paketet exakt, säger sonen."

Känner igen det där. Dötråkigt när sånt händer.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tips från coachen, reklamera alla fel, precis alla, det är enda sättet att ledningen får upp det på sin lista. Och, man kan få tillbaka det man lagt ut. Fick tillbaka frakt, returfrakt och soppaersättning för 2 resor till mitt ombud när de missade att avisera mottagaren. Mina dekaler kom förresten en dag senare efter varit i örebro igen och vänt över natten istället för att legat hos mitt ombud som datorn sa, har reklamerat den transporten med så den kommer upp.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
PostNord har infört en ny tjänst.... De öppnar dina brev/paket åt dig. Så att man inte behöver stå där och försöka få upp dem själv.
Synd bara att det var tomt för leverantören verkar ha glömt att skicka med micro sd-kortet på 64Gb som skulle varit i brevet.
Väldigt konstigt att skicka ett tomt brev ända från Kina...:va
(Får hoppas att den som fick sd-kortet har nytta av det)

PostNord.jpg

Hur ska man reklamera det här måntro... :gnissla
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
PostNord har infört en ny tjänst.... De öppnar dina brev/paket åt dig. Så att man inte behöver stå där och försöka få upp dem själv.
Synd bara att det var tomt för leverantören verkar ha glömt att skicka med micro sd-kortet på 64Gb som skulle varit i brevet.
Väldigt konstigt att skicka ett tomt brev ända från Kina...:va
(Får hoppas att den som fick sd-kortet har nytta av det)

View attachment 438476

Hur ska man reklamera det här måntro... :gnissla

In på hemsidan, finns säkert stulet som snabbval. . .
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
PostNord har infört en ny tjänst.... De öppnar dina brev/paket åt dig. Så att man inte behöver stå där och försöka få upp dem själv.
Synd bara att det var tomt för leverantören verkar ha glömt att skicka med micro sd-kortet på 64Gb som skulle varit i brevet.
Väldigt konstigt att skicka ett tomt brev ända från Kina...:va
(Får hoppas att den som fick sd-kortet har nytta av det)

View attachment 438476

Hur ska man reklamera det här måntro... :gnissla

Dom tar ju inte reklamationer längre så stöldanmälan är väl alternativet? Kommer väl iofs bli nedlagt som "spaningsuppslag saknas".
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Hmm köpa sådana minneskort från Kina är en bra chansning.
Sett annonser från Wish där man köpa USBminne på 2TB :zpy

Man får 5-10 minnen på ebay för vad dom kostar i Sverige och jag har ännu inte fått hem ett minne som inte funkar. Däremot brukar minnen ibland sluta funka efter ett tag oavsett fabrikat så det gäller ju att flytta över sin data regelbundet.

Och det gäller ju även dagens datorhårddiskar, dom går sönder när man minst anar det så backup.

Ett tips där är att testa sitt trasiga minne på en linuxdator, för när en windowsdator vägrar läsa hårddisken över huvud taget så kanske 99,999% av hårddisken kan flyttas vidare med en linuxdator.
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Jag har köpt mycket småsaker till datorn från Kina allt har fungerat.

Men när det gäller SD & USB minnen så handlar jag från Mymemory senast 2 st USBminnen 128GB Lexar för under 600 kronor inklusive frakt.
Såg att dom gått upp nu och dessutom slut.

lexar.jpg
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Försöker att undvika att köpa lagringsmedia i Sverige pga den idiotiska avgiften som privatkopieringen tvingar på dig:mad::dummer
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
PostNord har infört en ny tjänst.... De öppnar dina brev/paket åt dig. Så att man inte behöver stå där och försöka få upp dem själv.
Synd bara att det var tomt för leverantören verkar ha glömt att skicka

Hur ska man reklamera det här måntro... :gnissla

Postnord verkar vara motsvarigheten till USA:S TSA


https://youtu.be/6MyH9yhVQ-0:banana
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
jag har klagat flera gångar hos postnörd. ibland ringar någon från kundtjänst o tar emot en muntlig klaga o säger dom ska lämna den vidare.
i våras beställde jag 2 däck i tyskland, dom var i Sverige efter 2-3 dagar.
sen försvan dom
2 eller 3 gångar fick jag besked om att dom hade försökt lämna dom hemma hos mej.. lögn vi var hemma..
den ene gången hade dom skrivit leveransdatum på trackingen, o den dagen gick jag ut till postbilen, lantbrevbärare, o inte fan hade han några däck med.
efter ca 4 veckor hade dom fortfarande inte kommit.
så började jag ringa runt o leta efter mina däck.
men då viste dom inte vart dom var !!!
efter ytterligare några dagar ringde chefen på postnord i Trelleborg att dom hade hittat dom, vart vete fan.

jag har också fått sms att dom har försökt lämna paket o det kan hämtas dagen efter på ica.
när jag samma dag en stund senare kommer till ica ligger mitt paket där.
o vid den tiden har inte ens posten varit hemma hos mej än, han kommer inte försän vid 15 tiden
alltså har han aldrig försökt lämna det men bara lagt det på ica o låtsat att ha försökt
detta har hänt flera gångar.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
De går med företagspaket till begravningsentrepenören.
Så har det varit i många år.
Att det är så det ska fungera är väl en sak.

Men det verkar ju inte fungera riktigt så :3freak
"Men i stället för att transportera paketet till Salems församling i Rönninge skickas paketet 50 mil norrut till Kramfors. Den 5 juli kom paketet till COOP–butiken i Kramfors. "
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top