Postnords budbärare ljuger och suger!

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Du säger flera skäl , då kan man börja och fundera på vilka* och så vidare men det kan vi lämna.

Jaaa jag är lite utråkad efter 6 dygn i skogen längs en vandringsled - fanns inte så mycket där och inge internet.

*Haha du e stalkad av mysig skäggig brevbärarfarbror:rofl
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De verkar ha processoptimerat lite, nu kör de bara paketet ligga en bra stund på Toftanäs istället för att köra runt på dem ett par veckor.
Screenshot_20170713-125438.png
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Helt klart råkat ut för tvättbjörnar.
Alla mina paket från iNet brukar råka ut för det. Tvättbjörnshänder som slinker in och rotar runt efter saker som går att sno.

Jaoh...
Det var bara en dunk olja, ett oljefilter och en gearbag så tydligen hade ingen efter två veckor hittat nån kompis som behövde nåt av det.
 

Smagatusk

Guest

Detta är helt underbart. Du är en av väldigt få som har bildbevis på att de inte varit hos dig (vet att det låter konstigt att kunna bevisa att något inte skett. Men du har ju klockslaget de säger sig varit hos dig, och en övervakningsfilm med tid antar jag?).

Skulle gått vidare med detta hur långt som helst. Ända till Aftonbladet.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Nytt lågvattenmärke:
Försendelsen levererad (i Tullinge) och kvitterad med förfalskad signatur (av chaffisen). Alltså ett klockrent fall av urkundsförfalskning. Undrar om det ingår deras standardrutiner.
Jag själv ligger på playan i españa:va
Försändelsen innehåller ett skinnställ för 20kkr och det står troligen och solar sig på min trapp just nu. Har plats 87 i tfn-kö så det ordnar sig nog kvickt...
Satans klåpare !!!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nytt lågvattenmärke:
Försendelsen levererad (i Tullinge) och kvitterad med förfalskad signatur (av chaffisen). Alltså ett klockrent fall av urkundsförfalskning. Undrar om det ingår deras standardrutiner.
Jag själv ligger på playan i españa:va
Försändelsen innehåller ett skinnställ för 20kkr och det står troligen och solar sig på min trapp just nu. Har plats 87 i tfn-kö så det ordnar sig nog kvickt...
Satans klåpare !!!

Polisanmälan kanske vore på sin plats...
 

Raderad medlem 51742

Guest
Postnord har ännu inte framgångsrikt lyckats leverera ett paket till min dörr. Trots att man är hemma hela dagen och paketen är märkta med portkod och/eller mobilnummer. Ibland har jag till och med satt en lapp med mitt mobilnummer på dörren till trapphuset, men vad hjälper det när de inte ens kommer dit. I 100% av fallen slutar det med ett misslyckat "leveransförsök" och jag får hämta paketet hos servicestället efter (i bästa fall) ytterligare ett dygn. Kul att behöva släpa hem stora paket som väger många kilo när man har betalt för hemkörning :huvet

Vid dagens misslyckade leverans lyckades jag till slut ("du har plats 59 i kön") få tag på kundtjänst som kontaktade terminalen - därifrån var beskedet att chauffören "inte hittat" till min adress och därför struntat i att leverera (jag bor på en normal svensk medelgata som finns utmärkt på varenda karta och sjökort och som följer alla ISO-standarder och EU-regler man kan tänka sig). Jag krävde då (och fick) omleverans samma dag med uppmaningen att "hålla koll på gatan utanför och möta upp bilen när den kommer". Så småningom uppenbarar sig den smurfblå lådbilen och jävlar vad det blev fart i benen. Jag springer bokstavligen in i den öppna lastbilen, pekar på mina däck och säger "de där är mina". Jag säger att det verkar vara svårt att hitta till min adress och chauffören mumlar något om att det blivit fel, men att denne skall lägga mitt namn på minnet så att det blir rätt i fortsättningen. Vet inte om jag skall tolka det som ett löfte eller ett hot, men vad i h-e liksom... om Postnords leveranser förutsätter att chauffören minns namnet på alla tänkbara mottagare finns det nog någon sorts systemfel.

Så till mina misslyckade "leveransförsök" av två paket igår. De befann sig nu tydligen hos servicestället, eller nej förresten... bara det ena paketet. Det andra tycktes enligt appen vara försvunnet i smurfrymden, trots att båda paketen följt samma leveranskedja från tyska posten och ända fram till gårdagens misslyckade leveransförsök. Åker ner till servicestället efter 16 för att hämta det ena paketet och frågar samtidigt om de fått in det andra också, men det hade de inte och de lyckas inte söka fram det heller. Nu provar jag istället att peka på mitt paket: "Ser du det stora paketet där bort i hörnet med Racefoxx-tejpen? Det är mitt! Ge mig det! Tack!".
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nytt lågvattenmärke:
Försendelsen levererad (i Tullinge) och kvitterad med förfalskad signatur (av chaffisen). Alltså ett klockrent fall av urkundsförfalskning. Undrar om det ingår deras standardrutiner.
Jag själv ligger på playan i españa:va
Försändelsen innehåller ett skinnställ för 20kkr och det står troligen och solar sig på min trapp just nu. Har plats 87 i tfn-kö så det ordnar sig nog kvickt...
Satans klåpare !!!
Jag hade nog kontaktat någon av kvällblaskorna och bjudit dem på lite läsvärt material om Postnord.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Efter att jag förra veckan fått reklamera ett paket jag skickat där dom misslyckats att avisera mottagaren så det kom i retur för ytterligare en hundring jag fick lägga ut om jag ville ha tillbaka paketet, kanske mitt eget fel då jag inte aviserat själv....., så har dom idag lyckats slarva bort mina nya dekaler jag skulle klibbat på innan lastning i morgon inför bikeweek.

Ringer,
"jo, det ligger hos ditt ombud men dom har till 4 att packa upp och scanna in så vänta tills dess"
"men, varför gick det via lantbrevbäraren utan att levereras för att gå vidare till mitt ombud?"
"detta är inte ett sånt paket, det får du inte hemlevererat"
"Nej, men varför gick det då via min lantbrevbärare utan att levereras, är inte lantbrevbäraren postkontor på hjul, och ska det Inte levereras ska det väl Direkt till mitt ombud så jag inte förlorar en dag till?"
"jo, förstår du, detta är inte ett paket som levereras hem utan du får hämta det hos ditt ombud"

Där tröttnade jag lite och sa adjö, väntade till 4 och drog till mitt ombud som självfallet Inte hade det.

ringer igen, klockan är inte 5 än

"jo, mitt paket saknas, skulle jäkligt gärna vilja ha det nu, här är trackingnr."
"det ligger hos ditt ombud och du blir aviserad så snart de scannat in det"
"Nej, det ligger inte här, jag står just nu och talar med de som tog emot paketen idag och igår"
"det kan vara så att de inte kunnat scanna in det så jag gör en förfrågan på de nu"
fortfarande väldigt lugn
"nej, jag står som sagt framför de som tog emot paketen både igår och idag, allt flöt på som det skulle och alla blev scannade, de har även letat igenom hela paketlagret men det Finns inte här"
"jo, det finns där, det får leta upp det bara, jag har skickat en förfrågan nu så det kommer fram"

Tröttnar och lägger på, pratar lite med personalen igen och Förvissar mig om att det inte finns där och att de vet vad de talar om, är ett litet ställe och vi känner igen varandra och normalt så funkar allt, personalen är pålitlig så efter jag än en gång fått stackarn att leta igenom hyllorna så jag är säker på att det inte finns där så ringer jag igen.

"jag ser att du ring innan, paketet ligger hos ditt ombud"
"nej (förklarar att de kollat överallt och att allt var scannat) det Finns inte här"
"vänta lite, ska ringa.....jo, ringde terminalen det var skickat ifrån men eftersom klockan nu är över 5 så har de gått hem, får vänta tills i morgon"
"men det hjälper ju inte mig, jag skulle haft detta idag senast"
"ledsen men nu är det ju även en förfrågan utskickad till ditt ombud så innan de svarat kan jag inte göra mer"
"ok, de kommer svara att paketet inte finns där precis som de redan sagt till mig"
"detta är våra rutiner och så måste det gå till nu, jag är ledsen men du får vänta"

Här lägger jag bara på innan jag blir en hotfull kund.....hata hata Hata postnord, HATA!:mad:

Detta paket ligger och skakar på en bil eller är borta på riktigt, förvunnet i postmords svarta digitala hål.

Samtidigt kom paketet via dhl fram på en dag, de kanske vill att kunderna kommer tillbaka, verkar ungefär som att de lever på att transportera gods, knepigt företag...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hört detta förr..?

"Under förra veckan såg Claudia Barrett fram emot att få en postleverans. Hon hade beställt två nio*kilo tunga paket från Tyskland som skulle levereras hem till hennes adress i Tumba. För att underlätta leveransen*hade hon lagt till sitt telefonnummer till försändelsen.
På fredagseftermiddagen var hon själv inte hemma, men hennes man och dotter var i huset när Postnords bil skulle komma förbi med paketen vid 14:50. Men trots det hördes inga knackningar på dörren, ringklockan ringde inte och ingen ringde eller skickade SMS till hennes telefon.

Under helgen*kontrollerade hon var paketen hade tagit vägen på Postnords hemsida. Där stod att leverans inte kunnat utföras på fredagseftermiddagen klockan 14:50 och att en avi hade lämnats. Men hennes man och dotter hade varit hemma då.*"


Hela artikeln:
http://www.dn.se/ekonomi/postnord-brot-mot-rutinerna-nar-paket-inte-levererades/

(Råkar ni ut för DNs betalvägg så surfa in på valfri online proxy och klistra in DN-länken där.
T.ex. https://hide.me/en/proxy )

En intressant sak stod det i artikeln:
"Kundtjänst kontrollerade då bilens GPS-rutt, som visade att bilen aldrig varit i närheten av hennes adress under fredagseftermiddagen."
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Inte ens spikmatta funkar på postnord för dom åker inte ens förbi , dom sitter av tiden i bilen porrsurfandes nånstans.

Jävla klåpare
 

Körhelstvolvo

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
ingen hoj
Dagens...

Två kunder ringer idag och säger att dom precis fått fakturorna och att dom betalat men att dom kan bli någon dag sena.
Dom har 30 dagar och vi har postat på lådan på utskriftsdatumet..
Fakturan dök upp tre dagar innan betalningsdatum och i semestertider vill man gärna ha en veckas marginal.
Nu är det inga problem om dom betalar lite sent men ser det som en fin gest att dom hör av sig även om det är mitt i sommaren och sent betalda fakturor är mer regel än undantag.

Är det fler av er som får Unionens A-kassa väldigt sent? Har sedan några månader tillbaka E-faktura men tidigare kom det levererat per post.
Brukar ha utskriftsdatum dag 11-13 varje månad men dyker upp 23 eller senare och dom är väldigt förlåtande när det gäller sena betalningar. Och det är ingen engångshändelse utan det pågick i flera år.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Hehe, från artikeln.

Enligt Erik Fogelström är det ovanligt att det här problemet uppstår. Han betonar att det är viktigt att mottagaren kontaktar Postnords kundtjänst när en försändelse inte kommer fram som den ska.

Man kanske borde tipsa artikelförfattaren att söka på forum efter Postnord och sedan göra en serie artiklar från de bästa sakerna de hittar i de trådarna.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top