Postnords budbärare ljuger och suger!

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Vetefan vad som hände här, i tisdags lade jag ett brev på gul postlåda, idag torsdag var brevet utdelat hos adressaten i Milano. Det måste vara ett undantags fall :va
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
en arbetskollega till mig hade ett paket på ingående till sitt hem från postnord, dom bor längst in med altan ut mot vändplanen där hans fru satt som var ledig den dagen och solade. Men ändå var Post-Mord fräcka nog att säga dom varit hemma och knackat på men att ingen öppnade.

När man börjar ljuga på jobbet är det fan dags att lägga ner, jävla sopor.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Måste få säga att posten funkar kanon. Jag har lantbrevbarare och får däck svetsar byggmaterial o fan vet inburet på min veranda oavsett om jag är hemma eller ej..

Men jag fyllde i en blankett som tillåter att postnord levererar till bestämd plats även om jag inte är hemma.

Detta funkar hur bra som helst sedan 2 år tillbaka.

Mvh
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vetefan vad som hände här, i tisdags lade jag ett brev på gul postlåda, idag torsdag var brevet utdelat hos adressaten i Milano. Det måste vara ett undantags fall :va

Det där funkar för där behöver dom bara slänga det till utrikes och det klarar till och med dom av.

Åt andra hållet är det lite bökigare oftast, nu på sommaren är det illa på riktigt så det är tur man har ärliga grannar annars skulle en tredjedel av all min och deras post försvinna.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
BEställde ett paket från UK med delar till hojarna, samtidigt som jag beställde ett paket från Sverige den 25:e juni.
Båda företagen packade försändelsen redan nästa dag och skickade ett paketnummer.
Det från UK tog jag emot på onsdagen, skickades med flygfrakt.
Det från Sverige hämtade posten från företaget den 28:e, och sedan dess har det legat och ruttnat på Toftanäs eller nåt, för det kommer inga mer uppdateringar på paketspårningen.
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Hände mig samma sak...det stod "Leverans kunde inte ske eftersom porten var låst och mottagaren ej gick att nå"
Bor i ett radhus finns ingen jävla port och portkod hahahha
Fick hämta paketet själv idag istället.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ny grad av inkompetens tror jag.

View attachment 438211

Just paket från Delticom har jag också regelbundna problem med. Vanligen så skickas paketet från tyskland och är på Toftanäs morgonen efter. Sen skall det lastas om till min lantbrevbärare som ofta tycker paketet är för stort varpå hen returnerar det och så får det köras ut med lastbil. Som då vanligen inte kommer utan kör det till min lokala paketutlämning. Och min lokala ICA vägrar befatta sig med däck varför de skickar det till postens företagscenter där jag kan få hämta ut det efter en veckas snurrande.

Tyskland-Toftanäs 700km= 24h
Toftanäs-Boris garage 17km =1 vecka
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Inte ens när postnord själva avtalar tid kan de hålla sig till den :huvet

Fick en försändelse från utlandet. Dels tog det en jäkla tid för dem att behandla paketet, efter det att det ankom till Sverige tog det gott och väl två veckor för dem att skicka ut det. Bland annat skickades importavgifterna ut i fakturaform och skulle betalas och behandlas innan försändelsen skickades vidare... Detta har iallafall jag aldrig varit med om tidigare, vanligtvis skickas paketen Hyfsat omgående till utlämningsstället efter att man godkänt avgifterna och så betalar jag där... Hur som helst, betalade avgifterna och fick sedan en avi där man ville avtala tid för utkörning av paketet. Valde en av de möjliga utkörningstiderna då jag visste att jag skulle kunna vara hemma (Pendlar mellan två boenden, just det här paketet skulle levereras till mitt föräldrahem där jag inte befann mig för tillfället), och bekräftade denna.

På den avtalade dagen körde jag hemåt för att ta emot paketet som skulle anlända mellan 14-16, så jag körde i god tid för att se till att inte missa det. Anländer hemma strax efter tolv, då är paketet redan där :va Tydligen hade Postnord valt att köra ut paketet lite när de själva behagar, trots ett hyfsat specifikt avtalat levaransfönster, och det var bara av en ren slump som min mor jobbade hemifrån just den dagen och kunde ta emot paketet åt mig. Hade inte hon varit där hade ingen kunnat öppna när postnord ringde på, och då hade paketet antagligen försvunnit tillbaka till någon krånglig UPK där jag fått hämta det själv... "Leveransförsök har gjorts, men kunden var inte hemma" och allt det där skitsnacket...

Varför bemödar man sig med att avtala tid om man inte ens avser hålla tiden? :va :dummer
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
Mt-09 Sp, Bmw 400, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Är jag inte hemma så lämna postnord det på mitt jobb. Har funkat kanon bra i många år. Däck mm.


Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Var hemma i Sverige drygt två veckor i julas och väntade på ett litet paket med julklappar från USA. Inga problem till det kom till Sverige... tydligen blev det fel postkod lagrad i den streckkod som används vid sortering, med följd att paketet skickades fram och tillbaka mellan centralen och en tobaksaffär i Falun. Trevlig kille som jobbade där iaf och han bara skrattade i luren när han fick paketet för tredje gången... :)

Paketet kom rätt till slut, men givetvis efter att jag lämnat landet. Då kräver givetvis postnord leg vid utlämning och vägrar lämna ut till mor/far som bor på adressen. Formuläret för felanmälan på nätet är så lång att det varit "billigare" att bara beställa igen.

Slutade med att ett snällt biträde i lokala brevburen bröt mot reglerna och släppte paketet till modern (som visade upp en bild på mitt leg och vackra leende).

Tur att man bor på landet där det finns folk som vet att göra rätt.
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Ny grad av inkompetens tror jag.

View attachment 438211

IMG_0156.jpg
Har denna solskenshistoria också.
Lite hojprylar från Italien som jag hade bokat och betalat hemkörning. Frun stannar hemma hela dagen den (26/6), givetvis kommer inget. Jag försöker ringa kundtjänst och kommer inte fram. Skriver på postmords fb-sida och nån tjej där ojar sig och ber om kolli-id för att "kolla närmare på ärendet". Hon får det, men inget mer livstecken från henne (jag har än idag tre veckor senare inte fått något svar från henne). Ett par dagar efter det där ringer jag kundtjänst igen och efter 40 min kö kommer jag fram till en där jag med väldigt god ton undrar vart mitt paket tagit vägen och varför det åkt fram och tillbaka några gånger mellan Norrköping och Örebro. Han ber att få kolla upp det och några sekunder senare kopplas jag bort... Återigen ringer jag kundtjänst och denna gång får jag prata med en som ursäktar sig och säger att paketet befunnit sig på utlämningsstället i flera dagar. När jag undrar varför jag inte fått avisering eller ser något i appen så hade han inget svar på det. Jag frågar också varför det inte kördes hem, vilket var vad jag betalat för och likadant har det varit senaste gångerna vi ska få hemkörning. Det kunde han inte heller svara på men påstod sig inte känna igen problemet. Sa att han när han har tråkigt nån dag kan gå in på postnords fb-sida och se all kritik och klagomål de konstant får. "Ok!" var det enda han fick ur sig.

Jag kan ärligt talat inte komma på något företag som beter sig så illa mot sina kunder och kommer undan med det som postnord.:pangihuve
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top