Postnords budbärare ljuger och suger!

Chaosborn

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2013
Ort
Karlskrona
Hoj
-79 Honda cb 125 twin, 81-Kawasaki z 750, 01- Honda X 11
Postnord strular som fan!

Väntar på däck till bågen.

Vill varna för Postnord, dessvärre skickades tydligen däcken jag beställt från Tyskland.

Men det gick faktiskt snabbt, väl i Sverige så skulle däcken ha kommit fram redan i Tisdags.

Men då Postnord felsorterat 2 ggr så blir det på Måndag istället om de nu inte felsorterar igen, alltså nästan en veckas försening.

Som leveransalternativ kan jag bara välja hemleverans eller att plocka upp det på nån terminal i Eskilstuna, då jag bor i Karlskrona känns inte Eskilstuna som ett bra alternativ.

Har mailat postnord utan att få något svar och ringer jag så är det över 200 i kö.

Är man omöjlig att nå så borde man inte bedriva postverksamhet!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Hur i helvete kan något ha lämnat Chicago 20/6 och fortfarande inte dykt upp i Sverige???

Jag väntar fortfarande på att Postnord ska hitta mitt paket som lämnade USA med flyg 17/4...

Men jag har fått båda mina paket från början av juni. Drygt en vecka efter inbetalning av tullmoms så låg de helt plötsligt brutalt nedtryckta i en postlåda som var uppenbart för liten, så jag ska strax åka till det lokala postkontoret och berätta ett och annat med en klar och tydlig stämma...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Vi har någon form av mindre distributionscentral där det även finns ett kontor, dock inte ett sådant där man får hämta sina paket.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Väntar på däck till bågen.

Vill varna för Postnord, dessvärre skickades tydligen däcken jag beställt från Tyskland.

Men det gick faktiskt snabbt, väl i Sverige så skulle däcken ha kommit fram redan i Tisdags.

Men då Postnord felsorterat 2 ggr så blir det på Måndag istället om de nu inte felsorterar igen, alltså nästan en veckas försening.

Som leveransalternativ kan jag bara välja hemleverans eller att plocka upp det på nån terminal i Eskilstuna, då jag bor i Karlskrona känns inte Eskilstuna som ett bra alternativ.

Har mailat postnord utan att få något svar och ringer jag så är det över 200 i kö.

Är man omöjlig att nå så borde man inte bedriva postverksamhet!

Det låter exakt som när mina M9RR bara försvann i postnords fantastiska data system.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Varför anlitar folk dem? :va
Om de faktiskt är så dåliga, och min (begränsade) erfarenhet säger att det nog kan finnas substans i det, varför anlitar man bara inte någon annan? :va
Liksom även på företagsnivå, jag fattar att de kanske vinner upphandlingar på offert, men rätt fort måste det ju synas om det fungerar eller ej. Om man jobbar som logistikchef / supplychain manager på ett större bolag och man inte är kapabel till att se mer än sista summan på offerten och utvärdera vad man egentligen får för pengarna, så måste man ju ändå vara något alldeles fantastiskt dålig på sitt jobb? :va
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Vi har slutat använda PostNord på jobbet om inte kunder kräver det. Vi kör med DHL istället.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vi har slutat använda PostNord på jobbet om inte kunder kräver det. Vi kör med DHL istället.

Nu har inte jag något direkt med postnord att göra, även om vissa leverantörer pallrar med att använda dem på svenska sidan. Har dock absolut kunnat spara in en god årslön på att när det är möjligt betala 5-10% mer för mina transporter.

Det är så innåt helvittes dyrt att schabbla med förseningar, kross, och muppar som inte vill ta sitt ansvar med reklamationer.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Nu har inte jag något direkt med postnord att göra, även om vissa leverantörer pallrar med att använda dem på svenska sidan. Har dock absolut kunnat spara in en god årslön på att när det är möjligt betala 5-10% mer för mina transporter.

Det är så innåt helvittes dyrt att schabbla med förseningar, kross, och muppar som inte vill ta sitt ansvar med reklamationer.

Det är billigare för företaget med DHL än det var med PostNord. Enda nackdelen är att de vill hämta gods tidigare på dagen.
 

MrTurbo

Pucko utan puckar...
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Göta
Hoj
MT-10
På jobbet fungerar Posten utmärkt. Saker dyker i princip alltid upp när de ska.
Privat har jag konstant minst ett ärende igång med dem. Handlar ofta saker från Kina, Usa, Italien, England osv. Just när det kommer till hantering av internationella försändelser suger verkligen PostNord så otroligt att det inte borde vara möjligt. Jag pissar i avgiften, den kan jag till viss del förstå, men den sjukt otroligt långa hanteringstiden den är riktigt kass.
Följer spårningen av kollin och från det paketet anlänt till Sverige med båt eller flyg tar det 10-40 dagar innan det registreras som ankommit. Där har de fan nått å jobba på....
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Mitt borttappade paket har dykt upp...!

Efter att paketet varit spårlöst försvunnet i nästan tre månader blev jag helt plötsligt uppringd av ett skumt stockholmsnummer. Det visade sig vara en donna från Postnord som ville informera mig om att paketet kommer att levereras till mitt utlämningsställe måndag 13 juli klockan 16.00...

Hon ringde tydligen upp för att jag e-mailat deras kundtjänst. Två gånger om, den första juni och den första juli, båda gånger med svaren att de inte visste något om detta paket...

När jag hämtade paketet så dubbelkollade jag att det verkligen hade skickats med flyg och så ser ut att vara fallet, precis som USPS redan sagt.

Så vad säger ni, Postnord...? Är det acceptabelt att det tar nästan tre månader innan ni bemödar er att leverera ett paket som skickats med express från USA...?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Postnord vände resultat till vinst trots pandemi
Det svensk-danska statliga företaget Postnords resultat steg markant trots kraftigt förändrade förutsättningar, skriver Postnord i sin delårsrapport.

Anledningen är framför allt prishöjningar och ökad e-handel.

”Paketvolymerna ökade med hela 15 procent och totalt hanterades 49 miljoner paket under kvartalet, i nivå med rekordet i det säsongsmässigt starka fjärde kvartalet 2019”, skriver vd Annemarie Gardshol.

Men ”framtiden är ovanligt oviss” enligt Gardsol. Tidigare har Postnord vädjat om att de kommer att behöva statligt stöd då effektiviseringar och höjt porto inte räcker, skriver Expressens Dina Pengar.


Tror faaaan att man ökar förtjänsten om man tar betalt för NÅGOT man inte avser att utföra:huvet

Ännu ett paket återbetalas fran leverantör o som bevisligen kommit till post jäkla nord o sedan gått upp i rök med en magisk puff av rök
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Postnord vände resultat till vinst trots pandemi
Det svensk-danska statliga företaget Postnords resultat steg markant trots kraftigt förändrade förutsättningar, skriver Postnord i sin delårsrapport.

Anledningen är framför allt prishöjningar och ökad e-handel.

”Paketvolymerna ökade med hela 15 procent och totalt hanterades 49 miljoner paket under kvartalet, i nivå med rekordet i det säsongsmässigt starka fjärde kvartalet 2019”, skriver vd Annemarie Gardshol.

Men ”framtiden är ovanligt oviss” enligt Gardsol. Tidigare har Postnord vädjat om att de kommer att behöva statligt stöd då effektiviseringar och höjt porto inte räcker, skriver Expressens Dina Pengar.


Tror faaaan att man ökar förtjänsten om man tar betalt för NÅGOT man inte avser att utföra:huvet

Ännu ett paket återbetalas fran leverantör o som bevisligen kommit till post jäkla nord o sedan gått upp i rök med en magisk puff av rök

De säljer väl 10% på sidan av för att få ihop ekonomin :hihi
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det svensk-danska statliga företaget Postnords resultat steg markant trots kraftigt förändrade förutsättningar, skriver Postnord i sin delårsrapport.

Anledningen är framför allt prishöjningar och ökad e-handel.

”Paketvolymerna ökade med hela 15 procent och totalt hanterades 49 miljoner paket under kvartalet, i nivå med rekordet i det säsongsmässigt starka fjärde kvartalet 2019”, skriver vd Annemarie Gardshol.

Jag kan tänka mig att VD'n är väldigt nödig att få ut detta budskap så fort som möjligt. Fiaskot med försenade och borttappade coronaprover och den badwill man får i trådar likt denna måste ju raderas ur allmänhetens minne...

Dock, eftersom Postnord vanligtvis tar betalt för sina tjänster FÖRE leverans så finns ju ingen koppling mellan företagets resultat och kundernas nöjdhetsindex...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag fruktade detta när jag beställde två prylar från Tyskland som skulle skickas med DHL.

Paket Nr.1
Postnord.jpg

Och till Postnord..... NI HAR INTE FÖRSÖKT ATT AVISERA MIG MED SMS.
Telefonnummret står på försändelsen i klartext. Det är inte ens ett bindestreck med i telefonnummret. Det är bara siffror. Hur ni inte lyckas att mata in dessa och avisera mig är helt oförståligt.
Eller rättare sagt så har det inte ens försökts avisera mig.
Och jag tror att ingen kommer att försöka köra ut paketet. Det kommer att dras ut på några dagar till med ursäkten att ingen var hemma när det har försökts levereras. Det är folk hemma ända fram till slutet på augusti, då det är hemester just nu.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top