Postnords budbärare ljuger och suger!

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Obsa detta postnord: affärside, förmedla att mottagaren har ett paket att hämta hos leverantören. Då slipper ni klagomål om trashade, borttappade paket :)

Jag vill ha några mille för iden.
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Undrar hur mycket dom smäller på "blindkörningar" och annat hittepå?
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Förra året blev jag av med en räkning som skulle delats ut av posten.
Hade jag inte haft mer än en från samma firma så hade jag nog undrat vart den blev av.
Men nu glömde jag helt bort den bland alla andra. Fick inte påminnelsen heller.
Inte heller räkningarna från inkassot. Dock fick jag ett brev då det plingade på dörrren.
Det var dock inte posten utan det första jag hörde av från fogden, en delgivning.
Slutresultat blev att det kostade multum och att jag inte är kreditvärdig på 3 år.
Tack PostNord. :arsele
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Förra året blev jag av med en räkning som skulle delats ut av posten.
Hade jag inte haft mer än en från samma firma så hade jag nog undrat vart den blev av.
Men nu glömde jag helt bort den bland alla andra. Fick inte påminnelsen heller.
Inte heller räkningarna från inkassot. Dock fick jag ett brev då det plingade på dörrren.
Det var dock inte posten utan det första jag hörde av från fogden, en delgivning.
Slutresultat blev att det kostade multum och att jag inte är kreditvärdig på 3 år.
Tack PostNord. :arsele

Var det från Klarna?
https://www.svd.se/mangder-av-klagomal-mot-klarnas-fakturor

Många uppger att de får fakturor med påminnelseavgifter och inkassokrav direkt, utan att ha nåtts av någon originalfaktura.

http://blog.svd.se/neurathsbors/2014/04/07/klarna-backar-betalar-tillbaka-avgifter-till-kunder/
Klarna-grundare: ”bästa kunden är den som inte betalar direkt”

Jag håller mig så långt borta jag bara kan från allt som har med Klarna att göra. Nu senast testade frun ett nytt mobilabonnemang från Wimla som visade sig fakturera via klarna och naturligtvis kom ingen faktura i vanlig ordning.
Inag andra betalningsalternativ fanns så det abonnemanget har avslutats till förmån för annat.
 
Last edited:

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Säger som man säger i Eslöv:

Postnord kan suga min QK ! :banana
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Kan garantera att det iallafall finns expertis inom just det området hos delar av personalen, erbjuder den schnyggaste bruden på postkontoret i Toftanäs sig att spela lite trumpet med QKen så skall jag se till att alla mina paket hamnar där! :tuttar
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Välkommen till klubben..

Tyvärr är det såhär varje gång jag beställer grejer, men får alltid räkna med en dag extra då de "inte kan leverera" sen åker de tillbaka till terminalen och kör den till ombudet dagen efter.
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Välkommen till klubben..

Tyvärr är det såhär varje gång jag beställer grejer, men får alltid räkna med en dag extra då de "inte kan leverera" sen åker de tillbaka till terminalen och kör den till ombudet dagen efter.

Jag frågade de i toftanäs hur det stod till, killen svarade att ombuden inte tar emot däck så därför lämnar vi ej av de där.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hos mig försöker dom inte ens leverera, utan slänger direkt en lapp i lådan om att ingen fanns hemma.

Inga bilspår/fotspår i snön, och man har varit hemma hela dagen.

Så åker man till angiven plats för att hämta paketet, där finns inget paket, man hänvisas att åka ut till en terminal i något industriområde, i bästa fall kan man hämta paketet där, och har man riktigt tur så har dom inte kört över paketet med trucken, använt det som dörrstopp, eller klivit på det.

Men det som är riktigt fördjävligt är att jag kan följa mitt paket halvtimmesvis från avsändaren i kina/honkong/yttre mongoliet, men så fort paketet kommer över gränsen till Sverige, då är det tammejfan omöjligt att få en fungerande spårning.

Av någon jävla anledning så fungerar inte längre kollie numret som har fungerat runt hela jordklotet, utan postnord ska hitta på något eget ospårbart nummer.
Om man mot förmodan lyckas få tag på numret och försöker spåra det så släpar spårningen efter med flera dagar, jag har suttit hemma med ett öppnat paket och enlig spårningen flyttas det fortfarande runt mellan olika terminaler i sydsverige.

Vanliga brev får jag oftast, även om en del räkningar försvinner och man får krav, däremot har jag lagt märke till att dom alltid kommer i klump, jag får inga brev i två veckor, sedan får jag fjorton brev samma dag, även om dom är postade olika dagar under 14 dagar, sedan ingenting i en vecka och plötsligt 7 brev samma dag.

Visst, jag bor i en by, visst min brevlåda står tillsammans med en låda till på ett ställe dit postbilen måste köra en liten omväg.

När jag tog in posten åt grannen så slumpade det sig så att ingen av oss fick post på flera dagar, sedan fick vi båda en massa post samma dag, sedan ingenting i någon av lådorna i flera dagar....

Jag kan ta att postis skiter i att åka till lådan i ett par dagar om det ändå bara är reklam (vilket jag ändå undanber mig) men dom dagar det är brev så får han förbanne mig leverera dom också, om dom inte går ut med att "Till din låda kör vi bara torsdagar", då skulle jag acceptera det också.

Som det är nu så får jag ofta räkningar och påminnelser på samma räkningar samma dag.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Här har tidningsbärarna tagit över en stor del av utdelning av post .
 

Körhelstvolvo

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
ingen hoj
Ovan nämns Klarna och det allt för många som haft problem med dom för att det skall vara en slump.
Håller mig så långt bort som möjligt från detta företag och erbjuds inget annat alternativ vid näthandel så får det vara.
Det är det enda företag som inte lyckas få fram fakturor ens för sent utan inte alls och inte en gång utan flera.

Sjukhusen har så stora problem med postutdelningen att dom tydligen numera använder sig utav tidningsutdelarna för att få fram kallelser och viktig info till patienter.
Min far som är närmare döden fick varken kallelsen till SöS eller tandläkaren.
Eller jo, tandläkarens kallelse kom ett par dagar efter datumet för besöket och tre veckor efter att det poststämplats.
Numera så ringer dom ALLTID för att posten inte kommer fram.
Det gäller allt ifrån SöS, optikern, tandis och vårdcentralen.

Har ganska god kontakt med brevbäraren här och häromveckan så satt han i trappen helt slut och tog igen sig vid 17:30.
För det är runt 17-18 jag får posten numera och inte som förr 11-14.

Idag 8 juni fick jag ett brev poststämplat 15 maj vilket inte är något anmärkningsvärt i posten värld.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu skall vi se....
Jag beställde en pryl från Polen och det skall vara hemkörning på det. Jag tror inte för 5 öre att Postnord kommer att lyckas att köra hem den till mig trotts att det alltid är folk hemma hos mig.

170605 - Företaget i Polen skickar paketet och lämnar förhandsinformation till Postnord
170609 - Paketet loggas i Toftanäs (Malmö) och jag får mail+sms om att det körs ut 170613 innan 16:00.

Undrar varför de sitter på det tills på tisdag för övrigt...:va

Jag gissar på att jag kommer att få en lapp i brevlådan med ordinarie posten någon gång i slutet på nästa vecka om att de försökt leverera varan och att ingen varit hemma. Samt att jag skall åka 5+ mil till Malmö för att hämta det.
:brinnerup
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Nu skall vi se....
Jag beställde en pryl från Polen och det skall vara hemkörning på det. Jag tror inte för 5 öre att Postnord kommer att lyckas att köra hem den till mig trotts att det alltid är folk hemma hos mig.

170605 - För

Jag fick också SMS innan kl 16.00, det betydde kl 10.33 ja men tack för ni är så specifika!

Fick själv köra 40 km till toftanäs från Eslöv...
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
BMW G310GS 2021
Jag kan kontra med en (sällsynt) solskenshistoria idag... Beställde lite prylar från Louis.de i veckan och räknade inte med att få dem innan helgen. I går hade jag ledig dag och regnet öste ner, så jag passade på att vara i garaget och utföra lite välbehövlig service på MT-01:an. Till saken hör att garaget ligger i en länga och alltså inte sitter ihop med bostaden. Plötsligt står en glad ung man i PostNords kortbyxor i garageporten med ett stort paket i famnen. "Jag såg att porten var öppen, är det du som är XXXXX XXXX?" Han hade alltså tagit en promenad med mitt paket för att leverera det direkt till mig :tummenupp
Ibland händer det!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu ni....
Fortsättning på mitt inlägg ovanför.

Väntade på ett paket från Polen som hade hemkörning.
Postnord mailade & SMS:ade ju att de skulle köra ut det den 13/6.
Jag loggade in på spåra försändelsen vid 9-tiden idag (12/6) och noterade att den hade börjat röra på sig redan. 1 dag innan den utlovade utkörningen.
Så jag förvarnade folket hemma att hugga postbilen när den dyker upp.

Mycket riktigt så dök bilen upp vid 12-tiden och lämnade av paketet.
Imponerande att de lyckades köra ut det :tummenupp
Sen att de körde ut det 1 dag innan de kommit överens om att göra det kanske inte alltid är så lyckat.
Hade jag tagit ledig imorgon för att vara hemma hade jag ju fått vänta förgäves :tungan

170605 - Företaget i Polen skickar paketet och lämnar förhandsinformation till Postnord
170609 - Paketet loggas i Toftanäs (Malmö) och jag får mail+sms om att det körs ut 170613 innan 16:00

170612 01:33 - Toftanäs, Sverige Försändelsen är på väg
170612 10:15 - Försändelsen har ankommit distributionsterminal
170612 10:15 - Lastad på bil, utkörning påbörjad
170612 12:34 - Försändelsen har levererats
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Beställde däck från hojdäck.se för nån vecka sen. Paketet skickades från hojdäck sent på tisdagen. Fredagen så började jag fundera vart fan dom tagit vägen. 10 sekunder senare står postisen baki dörren med mina däck. Så här verkar det funka iaf.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag kan kontra med en (sällsynt) solskenshistoria idag... Beställde lite prylar från Louis.de i veckan och räknade inte med att få dem innan helgen. I går hade jag ledig dag och regnet öste ner, så jag passade på att vara i garaget och utföra lite välbehövlig service på MT-01:an. Till saken hör att garaget ligger i en länga och alltså inte sitter ihop med bostaden. Plötsligt står en glad ung man i PostNords kortbyxor i garageporten med ett stort paket i famnen. "Jag såg att porten var öppen, är det du som är XXXXX XXXX?" Han hade alltså tagit en promenad med mitt paket för att leverera det direkt till mig :tummenupp
Ibland händer det!
Jag fick ett däck i handen på utsatt tid förra veckan.
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Multistrada HyperMotard-Wannabe
Blir mer o mer av skiten ,har också fått jaga däck.

Hundkuksugarna som jobbar där ställer sig bara i närheten så bilens gps logg visar att dom vatt i närheten

Det stämmer. Beställde ett helsystem för något år sedan. Chauffören gasade förbi mitt hus, jag sprang ikapp jannen som tillslut stannade och jag fick mitt paket. Frågade varför han inte stannade och han ljög om att han plingat på dörren. Vafan... Jag stod ju i fönstret och tittade. Tragiskt egentligen, man betalar ju rätt saftigt för tjänsten...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top