Postnords budbärare ljuger och suger!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Mitt paket är färdigt att hämtas upp. Ok, men var? :va :huvet
399016aa39e34e96c8a99ad345285156.jpg
"Finns i landet" eller skall det stå finns i sjön kanske :tummenupp
Och så många utlämningsställen finns det inte. Det är ju bara börja på orter som börjar på A och sen arbeta sig fram till Ö. På något ställe blir det träff :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag fick ett SMS om att jag skulle betala moms och hanteringsavgift på ett paket, problemet är bara att jag väntar inget paket med det trackingnummret.

Jag kontaktade givetvis Postnord, men dom kunde inte ge någon vidare information utöver att det stod "Switch" på paketet.

Det kan ju vara en Cisco nätverks-switch för 15000kr, eller en tryckknapp för 2.75kr, men oavsett ska jag betala 101kr för att dom ska släppa igenom paketet.

Jag är inte så sugen på det då jag betalade 98kr för att lösa ut ett paket som visade sig vara ett gratis varuprov på ett kretskort som inte fungerade till någonting, utan bara var till för att visa så bra kretskort man kan beställa från kina... :huvet
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Maud Olofsson har gjort oss alla löjliga

Efteråt kunde danskarna gapskratta hela vägen nerför Ströget.
De danska förhandlarna “glömde” nämligen bort att berätta för Maud Olofsson att postmarknaden i Danmark skulle störtdyka när alla myndigheter avskaffade snigelposten. De glömde också berätta att det skulle göra 3 000 danska brevbärare sysslolösa. Eller att en dansk brevbärare har rätt till tre årslöner om han sägs upp.
Dansk flexicurity, var det inte det Maud Olofsson brukade babbla om för tio år sedan?
Nu fattas det miljarder i postens kassa och danskarna vill att svenska skattebetalare ska stå för lejonparten. Det var ju uppgörelsen med Maud Olofsson. I väntan på ett avgörande har bolaget till och med börjat plundra personalens pensionsfonder.


https://www.aftonbladet.se/ledare/a/k2ryj/maud-olofsson-har-gjort-oss-alla-lojliga

När det gäller usla affärer hade dock både Odell och Norman sin överkvinna i Reinfeldts regering. Maud Olofsson kan vara Sveriges dyraste politiker sedan demokratins genombrott, och som av en tillfällighet återvänder hon till offentligheten samma vecka som Nordea fattar sitt flyttbeslut.
I historieböckerna kommer Maud Olofsson att minnas för två riktigt dåliga affärer, Nuon och PostNord.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/wE0WA5/maud-olofsson-skyller-fiaskot-pa-allt-och-alla

Men Maud själv tyckte inte att det blev fel... :(
Maud Olofsson är ett sånt värdelöst naivt inkompetent jävla kärringluder som knappast skulle klara att hantera en kassa på ica ens. Sådär. Där var det sagt. Trött på att vara trevlig mot såna jävla as för länge sen. God ton är inget jag befattar mig med.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det här jävla företaget kan högaktningsfullt fara åt helvete...!

Man har lyckats slarva bort ett av mina paket från USA innehållande en fabriksny startapparat till en gammal Yamaha VMax-4 snöskoter. Drygt tusen spänn i fysiska pengar men näst intill ovärderlig på samlarmarknaden...

Den amerikanska speditören kan bevisa att paketet har lämnat USA och deras försorg redan 17 april, att det tagits emot av Postnord och att det sedan dess väntat på förtullning. Något som idioterna på Postnord inte vill kännas vid...

Som lök på laxen har Postnord dessutom stängt ner funktionen att kunna söka paket med USPS trackingnummer...Det blev väl för jobbigt att förklara för alla jänkebilsägare varför det tar flera månader att få ett paket förtullat...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nä, jag har mest använt USPS egen tracking bara för att se att paketen verkligen lämnar USA.

Jag har aldrig använt Postnords tracking, men de har minsann passat på att informera mig om att de numera har släckt ner möjligheten att söka amerikanska paket med USPS trackingnummer. Detta var tydligen möjligt på Postnords hemsida fram till sista maj, men det blev väl för pinsamt att skylta med hur jävla usla man är...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tja med data kan man göra samma fel som med manuell hantering plus en massa nya. :D
Här där jag bor i Majorna Göteborg funkar det dock bra med mina paket från Tyskland.
Får ett SMS om när jag vill ha paketet levererat.
Mellan 10 och 14(?) eller mellan 17 och 22.
Jag väljer 17-22 (Vill inte sitta hemma och vänta under dagen) Skriver in dörrkoden 0000 (vi har ingen dörrkod).
Sätter upp ytterdörren och ca 19:30 dyker Postmannen med Paket upp hos mig. :)
Ny Personal tydligen !

För några år sedan var orsaken till att jag inte fick mina paket att jag inte var hemma !
Så det blev Utlämningstället.
Så småningom.
 
Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Så var det dags igen...

Beställt lite grejor från Düskland och allt flöt på fint tills det kom i postnords händer.
Jag vetifasen vad det är ute på för nöjestur.
Värt att notera är att jag inte fått något meddelande ö.h.t från postnord än, utan råkade bara klickade mig vidare från Düska sidan när jag undrade vad det är som tar sådan tid.
Så, att de tagit sig friheten att säga att jag helt plötsligt valt service point när jag beställde till dörr är lite lustigt.
opera_r434rPdMVm.png
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag har två försvunna försändelser från Irland just nu.
Har mailat med dem och de skickade verkligen från Irland båda gångerna och inte Kina.
De har flertal försändelser till Sverige som försvunnit. Inte bara jag
Senaste lösningen är att de skickar till en bekant i Estland och han vidarebefodrar sakerna till Sverige. Det skall ha funkat till vissa av deras kunder.
De tror det är den Irländska posten som strular, jag tror snarare att de hamnat i Postnords stora hög med paket som kommer utanför EU och måste förtullas om ett år eller så när någon får för sig att högen blivit tillräckligt stor för att börjas med.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag har två försvunna försändelser från Irland just nu.
Har mailat med dem och de skickade verkligen från Irland båda gångerna och inte Kina.
De har flertal försändelser till Sverige som försvunnit. Inte bara jag
Senaste lösningen är att de skickar till en bekant i Estland och han vidarebefodrar sakerna till Sverige. Det skall ha funkat till vissa av deras kunder.
De tror det är den Irländska posten som strular, jag tror snarare att de hamnat i Postnords stora hög med paket som kommer utanför EU och måste förtullas om ett år eller så när någon får för sig att högen blivit tillräckligt stor för att börjas med.

+1 på din teori. Jag väntar på paket från tyskland och england som bevisligen finns hos postnord men post jäkla nord vet inget om paketen trots dom är sökbara. Eller var iallafall tills för några dagar sedan.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
... jag tror snarare att de hamnat i Postnords stora hög med paket som kommer utanför EU och måste förtullas om ett år eller så när någon får för sig att högen blivit tillräckligt stor för att börjas med. ...

Högst troligt. Jag beställer en hel del grejor från Asien och det händer (inte alltför sällan...) att paket som redan gått hela snurran med ersättningar/skicka nytt/etc helt plötsligt dyker upp på arlanda 1-1.5år senare och behöver förtullas.

Postnord hävdar såklart att paketet inte kommit dit förrän dess, vilket är konstigt när det uppenbarligen scannats in på ett flyg. Måste vara stora kärror de flyger med eftersom det kan försvinna så mycket i lastutrymmet.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag väntar på paket från tyskland och england som bevisligen finns hos postnord men post jäkla nord vet inget om paketen trots dom är sökbara.

Låter precis som mitt fall. Den amerikanske speditören kan bevisa att paketet har lämnat USA, landat i Sverige och tagits emot av Postnord. Men Postnord själva har ingen som helst jävla aning om var paketet är...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
När man verkligen behöver en så finns Postnord där för dig....not..

"Region Blekinge och Region Kronoberg avslutar sitt samarbete med Postnord efter att företaget misslyckats med att leverera omkring tusen coronatester till ett labb i Uppsala i tid, rapporterar P4 Blekinge.

Det handlar framförallt om prover från medarbetare inom vården som försenats och varit svåra att spåra. Detta trots att regionerna använt Postnords dyrare expresstjänst.

– Det handlar om att kunna fria personal med lätta luftvägssymtom från coronamisstanke och det har tagit längre tid nu i vissa fall än det borde och någon har säkert fått vara hemma en dag extra, säger Oskar Ekelund, verksamhetschef för klinisk mikrobiologi till P4.

Regionerna går nu i stället ihop med Jönköping som använder ett annat företag för leveranserna till labbet i Uppsala.

– Jönköping har haft hundra procent leverans i tid och inga bekymmer, säger Oskar Ekelund. (TT)"
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Bara så ni vet så har det inte varit ett problem med försenade paket under en längre tid. Det är något nytt....
Jag saknar i dagsläget: 2 paket från Irland, och 1 från Tyskland. Dessa är från i år och jag tar inte med saker från åren innan. Då vore vi uppe i 20-tal försändelser som är "lite försenade".

"De coronatester som Postnord har misslyckats med att leverera till ett labb i Uppsala är bara toppen av ett isberg, enligt det analyserande labbet, som tillhör Statens veterinärmedicinska anstalt (SVA).

Region Blekinge och Region Kronoberg har uppgett att 25 procent av de coronatester som de har skickat med Postnord till SVA-laboratoriet i Uppsala har varit försenade, enligt Ann Lindberg, generaldirektör på myndigheten. Men det är inte första gången som prov försenas till SVA – som i vanliga fall främst analyserar djurprover.

- Vi har haft långvariga problem. Det är olika typer av problematik med både brevtjänster och pakettjänster. Vi har en dialog på hög nivå vilket i sig är positivt. I det här fallet har vi tillsammans med Postnord rotat i varför det har blivit förseningar, säger Lindberg.

I vanliga fall hanteras sjukvårdsprover lokalt, vilket gör att leveransproblem inte är lika vanliga. Men när provtagningen skalades upp blev regioner tvungna att skicka proverna längre.

Postnord beklagar förseningarna vad gäller coronatesterna men delar inte bilden av att många leveranser har varit försenade under lång tid. (TT)"
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
"Postnord beklagar förseningarna vad gäller coronatesterna men delar inte bilden av att många leveranser har varit försenade under lång tid. (TT)"

Postnord gör naturligtvis sitt bästa för att hävda att de gör ett fantastiskt bra jobb och en sådan åsikt är lätt att förstå då man fått lite insyn i deras totala arrogans...

Det går att kontakta deras kundtjänst och man verkar också få svar av en verklig människa istället för ett standardiserat och datorgenererat svar.

Men det är som att hälla vatten på en gås...Trots att man överhopar dem med bevis och trots att man i princip vidarebefordrar hela e-mail konversationen där den amerikanske speditören visar att Postnord minsann tagit emot paketet så fortsätter de bara att hävda att de inte fått paketet, men att de kan se trackingnumret och väntas få paketet inom kort...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Postnord gör naturligtvis sitt bästa för att hävda att de gör ett fantastiskt bra jobb

Vid en kaffe/glass paus igår körde ett godståg förbi. Bakom loket satt EN container från PostNord medans jag räknade till över TIO containers från Bring. Industrin har tydlingen gjort något åt sin logistik medans vi konsumenter förmodligen hoppas och tror att det kommer att lösa sig med PostNord. Har märkt att senaste året har flera Ebay-säljare (inom EU) börjat skickat via Bring istället för PostNord.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Fick ett annat av mina paket levererat på fredag eftermiddag. Efter överenskommelse med avsändaren valdes en marginellt dyrare transport där sista sträckan utförs av Jetpak. Hemkört på gården utanför garagedörren - av någon som till och med önskade trevlig helg - några enstaka dagar efter beställning.

Allt det där som Postnord kunde vara men just nu ligger väldigt långt ifrån...
 

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Är det inte dags för Postnord att inse att dom borde avskeda/polisanmäla en del av sina antställda? Blir aldrig politiker av med paket?
Eller är det bara ännu ett symptom på den svenska bristen och oviljan att någon ska behöva ta ansvar för något?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
https://www.expressen.se/dinapengar/ilskan-mot-postnord-ann-kristins-snus-borta/

"Många är de som upplever att leveranserna med Postnord fungerar dåligt – brev och paket som inte levereras på utsatt tid.
Men få har fått paket där halva innehållet saknas.
– Då har de drattat i ett meddelande där de bad om ursäkt för att paketet är skadat, säger Ann-Kristin Wikström som drabbades av just det."

" Jag beställde snus och paket kom. Då var det öppet i ena hörnet och då har de drattat i ett meddelande där de bad om ursäkt för att paketet är skadat, men då var det bara fem dosor. Fem dosor var borta"


Hemskt att bli av med snus :lol
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top