Postnords budbärare ljuger och suger!

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Hur menar du nu? :va

Menar du att posten, med gula bilar, kommer tillbaka och tar hand om och delar ut post som förr i tiden? :tummenupp
Men det går ju inte, vi kan aldrig gå tillbaka vi måste gå framåt! :smasha

Eller att, som idag, paket faktiskt levereras till dörren som utlovat? :va

Eller att jag trots allt är hyfsat positiv, inte :mad: :mad: :mad: :mad: :huvet :huvet :huvet :huvet

utan mera :hej

Din goa varma känsla över att postmord eventuellt skulle kunna fungera, den kommer att gå över :hihi
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Din goa varma känsla över att postmord eventuellt skulle kunna fungera, den kommer att gå över :hihi


Det var fjärde paketet han levererat och ingen annan har lyckats! :fakta

Jag har lovat honom att han får använda mig vid nästa medarbetarsamtal! :)

Hemliga stället i Sötälje har jag besökt fler gånger än fyra! :fakta
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Min tur att klaga.
Nu har paketet "tullklarerats" i en vecka. Om nu Postnord vet att jag måste tulla, kan jag då inte bara få betala dom där slantarna så kan de ge mej mitt paket?!
Nej då, det måste ligga där och jäsa. Lääääänge.

Inte ett ord om någon inbetalning än.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Är dags att köpa en trisslott. Skickade ett paket med Skicka direkt som mottagaren inte hämtade ut. Såg i sökningen att det skulle skickas tillbaka. Sedan i över en vecka ingen info alls om var paketet befann sig. Tänkte precis reklamera då det helt plötsligt ligger i brevlådan. Har förmodligen skickats tillbaka som brev, och brevbäraren har haft vänligheten att öppna luckan på sidan av brevlådan och lägga in det där, för det går definitivt inte in genom inkastet.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Får säga att postnord skärpt upp sig rätt bra faktiskt. Cheferna slipper få röven randad det närmsta åtminstone
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det är lugnt. Du får inkassokrav som du kan betala sen eftersom den vanliga inbetalningslappen kom bort i postgången
:rofl
Idag kom det faktiskt ett inbetalningskort med snigelpost.
Tidigare har jag fått SMS eller epost.
Känns som ett steg tillbaka.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Jahapp då var det en ny leverans. verkar inte kunna se vem som kör ut då det kom från England (royal mail). Min flickvän har jobbat hemifrån sen onsdags så det är ren dynga att dom varit här. Ingen har heller smsat eller ringt mitt nr. Så vafan?

:va :va :va :4skrika

adadad.jpg
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Mina senaste paket, ett litet och ett stort med bildelar som inte kunde lämnas för att jag inte var hemma, BS jag är sjukskriven och hemma hela dagarna, ringde och påpekade det, men då var det försent så paketet skulle komma nästa dag.

Nästa dag ringer telefonen, postbilen står vid min brevlåda och hittar inte huset, så jag guidar honom över telefon så att jag får mitt paket, men bara det stora, det lilla paketet fick jag åka och hämta på utlämmningsstället.

Nästa sändning från samma avsändare, får ett SMS om att jag kan hämta paketet på utlämmningsställe.
Åker dit och hämtar ett misstänkt litet paket, frågar om det verkligen var allt, jodå det var det.

Kommer hem och inser att det bara är en del av ordern, mailar och kollar med avsändaren, jag skulle ha fått två paket, båda med samma trackingnummer, får samtidigt ett mess om att jag har ett outhämtat paket på utlämmningsstället, åker tillbaka och hämtar paket två.

Efter ett par dagar får jag pappersavi om att jag har paket att hämta, ringer och kollar men det var paketen jag redan hade hämtat.

Postnord fungerar jättebra, jag fick köra 5 mil sammanlagt för att hämta mina bildelar för att laga bilen :huvet
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
"En hemlig och hittills okänd rapport som beställts av svenska regeringen visar att Postnord riskerar konkurs om inte staten ingriper. "

"Kärnan är kommande stora problem med den kostsamma samhällsomfattande brevtjänsten."

"I Sverige har digitaliseringen gått långsammare. Men nu står den svenska brevverksamheten i Postnord inför ett liknande stålbad som den danska inledde för sju-åtta år sedan. En avgörande slutsats i rapporten var att Postnord behöver statssubventioner på något sätt när den lukrativa brevverksamheten rasar"


(Finns risk att den hamnar bakom betalvägg, men jag ser den just nu)
https://www.dn.se/ekonomi/postnord-riskerar-konkurs-enligt-hittills-okand-rapport/
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Och som grädde på moset ska vi betala för den danska avvecklingen. Maggan räddar nog skiten ska ni se, själv är jag iofs väldigt nöjde med postverket, åtminstone det senaste året. Bra lantbrevbärare som numera alltid lämnar paketen hos mig och inte på terminalen.

Även om jag minns den tiden då dom körde paketen till terminalen med ursäkten att det minsann var en privat bostadsadress trots ett firmanamn.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Mina senaste paket, ett litet och ett stort med bildelar som inte kunde lämnas för att jag inte var hemma, BS jag är sjukskriven och hemma hela dagarna, ringde och påpekade det, men då var det försent så paketet skulle komma nästa dag.

Nästa dag ringer telefonen, postbilen står vid min brevlåda och hittar inte huset, så jag guidar honom över telefon så att jag får mitt paket, men bara det stora, det lilla paketet fick jag åka och hämta på utlämmningsstället.

Nästa sändning från samma avsändare, får ett SMS om att jag kan hämta paketet på utlämmningsställe.
Åker dit och hämtar ett misstänkt litet paket, frågar om det verkligen var allt, jodå det var det.

Kommer hem och inser att det bara är en del av ordern, mailar och kollar med avsändaren, jag skulle ha fått två paket, båda med samma trackingnummer, får samtidigt ett mess om att jag har ett outhämtat paket på utlämmningsstället, åker tillbaka och hämtar paket två.

Efter ett par dagar får jag pappersavi om att jag har paket att hämta, ringer och kollar men det var paketen jag redan hade hämtat.

Postnord fungerar jättebra, jag fick köra 5 mil sammanlagt för att hämta mina bildelar för att laga bilen :huvet

Herrejäklar vilken soppa...
För det mesta har det funkat bra när paketen går till ombud (hyfsat nära dit).
Var hemma förra fredagen när det plingade upp ett SMS:
"Vi har försökt lämna ett paket till dej men du var ej anträffbar"...

Stack ut huvet genom fönstret men inte fan fanns någon postnord logisticsbil där....

Pga trettondagen kom paketet på tisdag veckan därpå...

Kan de inte bara vara ärliga och säga att tre trappor upp och bomjävel in på gården är för jobbigt och kör till ombud direkt eller slå en pingla 5 min innan så går jag ner o hämtar grejorna??
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Själv har jag faktiskt väntat 2 veckor på ett expresspaket som skulle köras ut med Bring dagen efter....
Det stannade visst i Jönköping under de 2 veckorna enligt spårningen.

Så Postnord har faktiskt inte gjort något fel här :tummenupp
(Postnord har inte haft något med försändelsen att göra. Den har bara gått via Bring :crash)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
"En hemlig och hittills okänd rapport som beställts av svenska regeringen visar att Postnord riskerar konkurs om inte staten ingriper. "

"Kärnan är kommande stora problem med den kostsamma samhällsomfattande brevtjänsten."

"I Sverige har digitaliseringen gått långsammare. Men nu står den svenska brevverksamheten i Postnord inför ett liknande stålbad som den danska inledde för sju-åtta år sedan. En avgörande slutsats i rapporten var att Postnord behöver statssubventioner på något sätt när den lukrativa brevverksamheten rasar"


(Finns risk att den hamnar bakom betalvägg, men jag ser den just nu)
https://www.dn.se/ekonomi/postnord-riskerar-konkurs-enligt-hittills-okand-rapport/
Och här är DNs fortsättning på samma tema: https://www.dn.se/ekonomi/hur-kommer-det-sig-att-postnord-ar-pa-vag-ner-i-avgrunden/

Och jag har hört att man kan rensa lite kakor så kan man läsa mer artiklar... :rolleyes:


Där redogör dom för Danmarks plan för att få oss att betala deras avveckling av postverksamheten, och baksidan av att avreglera statliga funktioner som post, apotek, bilprovning mm. I synnerhet när man gör som svenska staten, avreglerar litegrann, Postnord, Apoteket mfl har ju samma krav som dom alltid har haft, men på den avreglerade marknaden så kan ju dom nya bolagen plocka russinen ur kakan, helt utan andra krav. Tex bara köra ut paket i storstäder där dom tjänar på det, och Apoteket måste lagerhålla en hel del dyr medicin, i alla Apotek, medan dom andra påminner mer om kosmetikaavdelningen på en finlandsfärja :huvet
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Och vilken regering genomförde samgåendet med posten i Danmark ?
Gissa !
https://sv.wikipedia.org/wiki/Postnord
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_regering#Regeringar_under_1974_års_regeringsform

Citat från #556
"Kärnan är kommande stora problem med den kostsamma samhällsomfattande brevtjänsten."

Om brevtjänsten är en sådan katastrof, hur går det då för pakettjänsten ?
Där man arbetar i hård konkurrens med DHL, UPS, Schenker osv ?

Hur stora bidrag kommer Danmark lämna till att hålla Posten i Sverige under armarna ?
För förlusterna för Postnord är väl i Sverige ?
Eller är de i Danmark ?

Och så tänker andra !
https://www.dn.se/ekonomi/forre-finansministern-larsson-lat-danskarna-radda-postnord/
 
Last edited:

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Mitt paket är färdigt att hämtas upp. Ok, men var? :va :huvet
399016aa39e34e96c8a99ad345285156.jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Och här är DNs fortsättning på samma tema: https://www.dn.se/ekonomi/hur-kommer-det-sig-att-postnord-ar-pa-vag-ner-i-avgrunden/

Och jag har hört att man kan rensa lite kakor så kan man läsa mer artiklar... :rolleyes:


Där redogör dom för Danmarks plan för att få oss att betala deras avveckling av postverksamheten, och baksidan av att avreglera statliga funktioner som post, apotek, bilprovning mm. I synnerhet när man gör som svenska staten, avreglerar litegrann, Postnord, Apoteket mfl har ju samma krav som dom alltid har haft, men på den avreglerade marknaden så kan ju dom nya bolagen plocka russinen ur kakan, helt utan andra krav. Tex bara köra ut paket i storstäder där dom tjänar på det, och Apoteket måste lagerhålla en hel del dyr medicin, i alla Apotek, medan dom andra påminner mer om kosmetikaavdelningen på en finlandsfärja :huvet
Maud Olofsson har gjort oss alla löjliga

Efteråt kunde danskarna gapskratta hela vägen nerför Ströget.
De danska förhandlarna “glömde” nämligen bort att berätta för Maud Olofsson att postmarknaden i Danmark skulle störtdyka när alla myndigheter avskaffade snigelposten. De glömde också berätta att det skulle göra 3 000 danska brevbärare sysslolösa. Eller att en dansk brevbärare har rätt till tre årslöner om han sägs upp.
Dansk flexicurity, var det inte det Maud Olofsson brukade babbla om för tio år sedan?
Nu fattas det miljarder i postens kassa och danskarna vill att svenska skattebetalare ska stå för lejonparten. Det var ju uppgörelsen med Maud Olofsson. I väntan på ett avgörande har bolaget till och med börjat plundra personalens pensionsfonder.


https://www.aftonbladet.se/ledare/a/k2ryj/maud-olofsson-har-gjort-oss-alla-lojliga

När det gäller usla affärer hade dock både Odell och Norman sin överkvinna i Reinfeldts regering. Maud Olofsson kan vara Sveriges dyraste politiker sedan demokratins genombrott, och som av en tillfällighet återvänder hon till offentligheten samma vecka som Nordea fattar sitt flyttbeslut.
I historieböckerna kommer Maud Olofsson att minnas för två riktigt dåliga affärer, Nuon och PostNord.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/wE0WA5/maud-olofsson-skyller-fiaskot-pa-allt-och-alla

Men Maud själv tyckte inte att det blev fel... :(
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top