Postnords budbärare ljuger och suger!

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Säljaren hade tydligen tabbat sig och lagt en tulldeklaration på skivan..
Jag svarade att jag inte betalar en krona och anser deras handlande vara stöld
Fortsätter dom jiddra polisanmäler jag tullverket och postnord.

Bra! Lycka till.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Säljaren hade tydligen tabbat sig och lagt en tulldeklaration på skivan..
Varför jag ska drabbas av det är svårbegripligt. Står på förpackningen att det är ett andrahandsköp.
Jag svarade att jag inte betalar en krona och anser deras handlande vara stöld
Fortsätter dom jiddra polisanmäler jag tullverket och postnord. Är så helvetes trött på deras fittande.
4db3161d5acec209a948cc0923b64661.jpg

Om nu tulldeklarationen inte ska användas inom EU så är det ju bara för pollen (post & tull) att ignorera, annars blir det ju moment 22 av hela farsen......
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Ja, tror nån på allvar att man kommer få tillbaks de där 170 kronorna? Oavsett hur det går? Jag kör detta i bott nu.

Jag grottade lite i det där när jag fick reklamerade ett trasigt mobilskal till säljaren i USA. Dom skickade ett nytt - och det ville jag ju inte betala tull för, då det ersätter en defekt produkt jag redan tullat för. Enligt Postmord var jag ändå tvungen att betala tull och hanteringsavgiften, sedan hänvisades jag vackert till Tullverket. Jag var inte på rätt humör just då, så jag sket i det.

Att det inte finns ett färdigt formulär för detta på Postnords/Tullverkets sida är skamligt. Enkelt att bevisa också med köpkvittens, mailkorrespondens osv. Ska det nu vara så jävla petnoga när jag köper mobilskal för 30 dollar, så ska det vara lika petnoga på andra hållet. Men nej - då är det en krånglig process, som gjord för att man inte ska orka göra något.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Idag är paketet klart för uthämtning. Vem sa att det inte lönar sig att sätta sig på tvären och bli förbannad?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hur löste du det?

Nu har nämligen postnörd fått för sig att mitt ps3-spel jag beställde begagnat från UK både ska tullas, momsas och ha service-avgift på. Förbannade blockmongon!
Postmord är i framtiden nu, Brexit har redan inträffat........ ;)
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Som lök på laxen så måste man godkänna deras "integritetspolicy" innan man kan kontakta kundtjänst elektroniskt. Men för att kunna läsa integritetspolicyn måste man acceptera integritetspolicyn. Någon har inte haft lite otur när tankeverksamheten skulle sparkas igång :4skrika
d43debd753812ff5f0739f34ea3349f4.jpg
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hur löste du det?

Nu har nämligen postnörd fått för sig att mitt ps3-spel jag beställde begagnat från UK både ska tullas, momsas och ha service-avgift på. Förbannade blockmongon!
Hur jag löste det? Skrev ett förbannat mail, fick svar där de ansåg att jag skulle betala oavsett, kontakta tullverket med kvitton och intyg på att varan är köpt i europa. Jag skrev tillbaks att jag anser detta vara stöld och polisanmälan upprättas om ni inte släpper igenom paketet utan avgifter.
Det står dessutom klart och tydligt på adresslappen på bilden postnord skickat med på paketet att det är köpt i andra hand och skickat som gåva. Påpekade det och tyckte dom skulle lägga ner att krångla.
Edit: kan hjälpa att jag har ont i nacken, då blir jag grinig och argsint som en trängd grävling
 
Last edited:

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
The plot thickens.. Min försändelse skickades från Guernsey. Som en fristående "stat" så är de inte med i EU. Men däremot så är de med i den europeiska tull-unionen, och således gäller samma tull-regler som inom EU.

Jag skickade meddelande via nätet (där man för övrigt måste godkänna deras användar-villkor för att kunna se deras användar-villkor!) att de bröt mot lagen genom att förlägga min försändelse med importmoms.

Jag fick mail tillbaka ett dygn senare att de inte hittade mitt försändelse-id. Fan, jag saknar den inledande nollan.. Gah! Skickade svar med den inledande nollan.

Fick tillbaka att de fortfarande inte kunde hitta en försändelse med det numret. Körde copy-paste på numret mot moms.postnord.se och fick träff direkt. Tog screen-shot på det hela och svarade med detta inkluderat.

Fick tillbaka ett mail med felmeddelande att deras inkorg var full. Men vaffan?! Väntade ett tag och skickade svar, den här gången utan bifogad bild ifall detta skulle vara något problem. Samma felmeddelande om full inkorg. Väntade 8 timmar, och skickade samma mail igen. Fortfarande full inkorg.

Det går bra nu.
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fick tillbaka ett mail med felmeddelande att deras inkorg var full. Men vaffan?! Väntade ett tag och skickade svar, den här gången utan bifogad bild ifall detta skulle vara något problem. Samma felmeddelande om full inkorg. Väntade 8 timmar, och skickade samma mail igen. Fortfarande full inkorg.

Det går bra nu.
Du är jobbig. Du är blockad där tills du lugnar ned dig och inte vill dem nått längre. :rofl

Stå dock på dig och köra hela rejset ut nu.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Du är jobbig. Du är blockad där tills du lugnar ned dig och inte vill dem nått längre. :rofl

Stå dock på dig och köra hela rejset ut nu.
Mig slutade dom också svara.. plockade ut min lpskiva iallafall och pengarna kan dom se sig i månen efter.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
The plot thickens.. Min försändelse skickades från Guernsey. Som en fristående "stat" så är de inte med i EU. Men däremot så är de med i den europeiska tull-unionen, och således gäller samma tull-regler som inom EU.

Moms är inte samma sak som tull. Precis som exempelvis Kanarieöarna och Åland ingår kanalöarna inte i EUs momsområde och därmed ska du betala moms vid import. https://www.skatteverket.se/downloa...676/moms-vid-utrikeshandel-skv560-utgava7.pdf
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top