Postnords budbärare ljuger och suger!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Beställt hemleverans imorrn på dan, lämna fast jag inte är hemma. Ska bli kul att se hur dom löser det
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Fick leverans idag! Bara fem dagar sent - det får räknas som acceptabelt i dagens läge.


Skönt med låga förväntningar...
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Ringde postnords kundtjänst i dag. När jag knappat mig fram till "övriga ärenden", dvs få prata med en människa, blev jag omedelbart klickad.
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Telefonisterna får väl betalt efter antal samtal, och telefonisten vill väl maximera sin timlön(= antal samtal).
Jag har jobbat i kundtjänst en gång i tiden. Mätetalen de använde där jag jobbade var:
tid från att det ringer tills att du svarar.
tid per samtal
totalt antal samtal
tid per toalettbesök
antalet skickade mail

På det stället gick det alltså inte att fuska genom att lägga på luren, för det syntes i statistiken.
Med det sagt så jobbade jag inte på postnord, så hur det ser ut för dem vet jag inte.

Vi fick ingen provision, det fick däremot de som jobbade helg med att besvara mail. Kan säga att det var gott om helgmail med "ring på måndag" som skickades ut. :gnissla
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hur fan kan dom ta straffmoms på köp inom eu?
Snart samlar jag fanimej ihop lite chefsmongon på postnord, binder fast dom över gamla silltunnor och piskar sönder rövarna på dom så blodet sprutar. Hatar det där jävla skitföretagetmed en brinnande passion.
 

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India
Hur fan kan dom ta straffmoms på köp inom eu?
Snart samlar jag fanimej ihop lite chefsmongon på postnord, binder fast dom över gamla silltunnor och piskar sönder rövarna på dom så blodet sprutar. Hatar det där jävla skitföretagetmed en brinnande passion.

Är du säker på att leveransen verkligen (ursprungligen) skedde från adress inom EU?
Jag har flera gånger beställt av EU-säljare men leveransen har, trots säljarens "utfästelser och löften" skett via "dropshipping" direkt från icke EU-land.

Det jag skulle göra är att ta kontakt med säljaren och be dom förklara hur det ligger till.
Var skickades grejorna ifrån...egentligen...?


I övrigt har Postnord klarat av leveranserna till mig väldigt bra den senaste tiden.
Möjligen med undantag för den där påminnelsen på en faktura som tog över 20 dagar på sig att komma fram...
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Är du säker på att leveransen verkligen (ursprungligen) skedde från adress inom EU?
Jag har flera gånger beställt av EU-säljare men leveransen har, trots säljarens "utfästelser och löften" skett via "dropshipping" direkt från icke EU-land.

Det jag skulle göra är att ta kontakt med säljaren och be dom förklara hur det ligger till.
Var skickades grejorna ifrån...egentligen...?


I övrigt har Postnord klarat av leveranserna till mig väldigt bra den senaste tiden.
Möjligen med undantag för den där påminnelsen på en faktura som tog över 20 dagar på sig att komma fram...
Skickades som gåva från stuttgart eller bremen, en lp-skiva tillverkad i eu såvitt jag vet. Dessutom köpt i andra hand av nämnda tysk. Postnord ska få ett helvetes brev..
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Hur fan kan dom ta straffmoms på köp inom eu?
Snart samlar jag fanimej ihop lite chefsmongon på postnord, binder fast dom över gamla silltunnor och piskar sönder rövarna på dom så blodet sprutar. Hatar det där jävla skitföretagetmed en brinnande passion.

Vilka jävla tattare , lägg upp här vad som händer
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Säljaren hade tydligen tabbat sig och lagt en tulldeklaration på skivan..
Varför jag ska drabbas av det är svårbegripligt. Står på förpackningen att det är ett andrahandsköp.
Jag svarade att jag inte betalar en krona och anser deras handlande vara stöld
Fortsätter dom jiddra polisanmäler jag tullverket och postnord. Är så helvetes trött på deras fittande.
4db3161d5acec209a948cc0923b64661.jpg
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Säljaren hade tydligen tabbat sig och lagt en tulldeklaration på skivan..
Varför jag ska drabbas av det är svårbegripligt. Står på förpackningen att det är ett andrahandsköp.
Jag svarade att jag inte betalar en krona och anser deras handlande vara stöld
Fortsätter dom jiddra polisanmäler jag tullverket och postnord. Är så helvetes trött på deras fittande.
4db3161d5acec209a948cc0923b64661.jpg

Hade samma problem fast utan någon lagd tulldeklaration för några år sedan med ett par 30 år gamla Rayban. Fick vackert betala tull för dom.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hade samma problem fast utan någon lagd tulldeklaration för några år sedan med ett par 30 år gamla Rayban. Fick vackert betala tull för dom.
Jag kör på rättshaveri denna gång. Så sjukt less på allt skit dom håller på med för att bekosta sånt ingen vill ha.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Säljaren hade tydligen tabbat sig och lagt en tulldeklaration på skivan..
Varför jag ska drabbas av det är svårbegripligt. Står på förpackningen att det är ett andrahandsköp.
Jag svarade att jag inte betalar en krona och anser deras handlande vara stöld
Fortsätter dom jiddra polisanmäler jag tullverket och postnord. Är så helvetes trött på deras fittande.
4db3161d5acec209a948cc0923b64661.jpg

Dom har verkligen gjort administrationen så krånglig så ingen skall orka med den. :3freak
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top