Postnords budbärare ljuger och suger!

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Trodde trådrubriken inte stämde. Men i dag överbevisade PostNord mig om att den stämde.:gnissla:huvet
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Med hjälp av dom hjälpsamma engelsmännen fick jag ett spårningsnummer på Postnord. Spårningen innehöll minst tre lögner. Två osanna påståenden om leverensförsök och ett osant påstående om avisering. Sist kom i alla fall en uppgift om att paketet fanns på ett utlämningsställe två mil bort. Mot förmodan fanns det där. Trots att postnord märkt paketet med "Utkörning till mottagaren" Märkligt nog oskadat.:va
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Nu har de inte ljugit men de jobbar bra lustigt...
Väntade ett paket från Tyskland, märkt hemkörning.
Hade jobbat natt så det blev till att hålla sej vaken.
Halv elva plingade det till i mobilen:
Paket finns att hämta på utlämningsställe....

En liten slang blev restad, kom en vecka senare, jobbade förmiddag, tänkte det går till utlämningsstället igen...
Givetvis försökte de leverera hem...

Slangj*veln åker tillbaka till Örebro..
Varför är det inte mer default att köra direkt till utlämningsställe för privatpersoner som ändå oftast jobbar på dagarna.

Istället ska ett bud slänga paketet på en bil i grannstaden, springa upp tre våningar och konstatera att ingen är hemma.
Skicka tillbaka till Örebro och tillbaka till mitt utlämningsställe...
Jag menar, det gick ju bra att göra så med första paketet..

Ser ingen fördel, mer jobb för dem, tidsfördröjning för mej och ett större CO avtryck för miljön..


20190315_121452.jpg
 
Last edited:

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Bara vänta ni, än har inte posten kommit på att dom ska vara riktigt miljömedvetna. Och bara lämna ut post och paket på speciella utlämningsställen i dom största städerna. Men dom kör ju nåt pilotprojekt i norra norrland, där somliga ska köra fyra mil för att hämta sin post. Då har man flyttat över CO2-utsläppen till kunderna.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Bara vänta ni, än har inte posten kommit på att dom ska vara riktigt miljömedvetna. Och bara lämna ut post och paket på speciella utlämningsställen i dom största städerna. Men dom kör ju nåt pilotprojekt i norra norrland, där somliga ska köra fyra mil för att hämta sin post. Då har man flyttat över CO2-utsläppen till kunderna.

Det har redan DHL i Dalsland. Jag bor 1km bortanför någon magisk GPS gräns så DHL kör inte den km till mej utan kör mina paket till en lanthandel 2,5 mil bort enkel resa trots att pressbyrån 4km bort lämnar ut DHL paket.

O det är lögn i Fan att påpeka det orimliga i detta förfarandet. Får bara svaret att i vårat system så bor du där.. japp för 19 år sedan bodde jag där ute på byggden.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Ser såklart problemet att leverans till serviceställe inte alltid är det bästa alternativet.

Vet inte hur det funkar på landsbyggden, typ om DHL bara ställer av ett paket på tomten utan kvittens?
Annars är ju längre avstånd för enstakautkörning ett ännu större problem.

Hade inte haft några problem om budet bara kastade av paketet på närmaste utlämningsställe vid missad direktleverans men att det ska fraktas 25mil extra innan det hamnade på utlämningsstället, det är sjukt.
DHL skickas mitt fall till Norrköping och postnord örebro...

Har det annars rätt bra, om de bara kontaktar mej innan kan jag oftast hålla mej hemma eller be dem leverera till mej på jobbet om jag är på plats

Det har dock varit tillfällen då jag verkligen var tvungen att ha leveransen snabbt och fått tagit en semesterdag bara för att få ett meddelande att mottagaren ej var anträffbar (UPS).

Ska det funka bra så borde de fixa följande:
1. Fungerande trackingsystem där leveranstid uppdateras.

2. Tydlig möjlighet att vid beställning kunna ange hur man vill ta emot försändelsen och eventuell prioritet.

3. Möjlighet att i god tid, t,ex innan anländande till sista sorteringsterminal, kunna ändra mottagningssätt eller ange annan mottagare i närheten av angiven leveransadress, typ till grannen, farsan eller what ever) via trackingsidan.

4. Att de innan utkörning av enstaka paket utanför närområdet alltid försöker kontakta mottagaren så de inte kör i onödan.
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Senaste spårningen av ett paket. Det var hemleverans och jag bor ca 6mil från distributionsterminalen.

10:27 Försändelsen har ankommit distributionsterminal
10:30 Lastad på bil, utkörning påbörjad
10:33 Det gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas.

Trimmad lastbil?
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Senaste spårningen av ett paket. Det var hemleverans och jag bor ca 6mil från distributionsterminalen.

10:27 Försändelsen har ankommit distributionsterminal
10:30 Lastad på bil, utkörning påbörjad
10:33 Det gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas.

Trimmad lastbil?
Det framgår utan tvivel att de nu lyckats utveckla transporter technologies alá Star Trek.
Kan ju dessutom förklara varför de bränner så mycket pengar, måste kostat multum att utveckla det!
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Senaste spårningen av ett paket. Det var hemleverans och jag bor ca 6mil från distributionsterminalen.

10:27 Försändelsen har ankommit distributionsterminal
10:30 Lastad på bil, utkörning påbörjad
10:33 Det gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas.

Trimmad lastbil?

Chatta med kundtjänst om detta och lägg upp här sen....
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jahapp.
Tänkte jag var smart som beställde inom EU från Ebay.
Nu skulle det bli snabb leverans och utan avgifter.

Likt förbannat har jag fått ett inbetalningskrav från Postnord. De påstår att paketet är transiterat och därmed påläggs straffavgiften.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Undrens tid är inte förbi.
Dottern glömde plånboken hemma i måndags kväll när hon åkte till Göteborg. Postade den och i dag (onsdag) ringde hon och sa att den kommit fram.:va
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hur många månader hann han sitta på posten..?
6 månader är det väl..?

Jag skulle faktiskt, helt seriöst, kunna ta nästa runda som VD för Postnord.
Jag kommer ju liksom inte göra ett sämre jobb Håkan och jag är ett helt oskrivet kort samt tänker helt utanför boxen. Samt att jag ryggar inte för de verkliga problemen som finns i organisationen.
Jag kan tänka mig att inte bara använda osthyveln när det gäller att minska ned omkostnaderna. Jag kan lätt tänka mig att slimma organisationen med en stubbfräs över alla avdelningar.
:tummenupp
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Hur många månader hann han sitta på posten..?
6 månader är det väl..?

5 år. Annemarie som tar över för tillfället har däremot bara suttit ett drygt år på posten som VD för Postnord Sverige.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top