Postnords budbärare ljuger och suger!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ett sista ryck att få ihop lite pengar innan räkenskapsåret låses.
Tror ni det garanterar att man får sina julklappar i år...... :rofl


Själv beställde jag en soffa från Ikea med hemkörning. Den dök upp snabbt och helt korrekt, med avisering innan och de bar in den.
Jag var helt klart imponerad av det.
Fast det är klart... Det var Bring som levererade den :tungan
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Någon har ju, mot all vettig logik, tecknat ett avtal med Postnord om att de skall leverera förtidsrösterna till vallokalerna så att de kan räknas idag.

"Förtidsröster försenade – Postnord: ”Varit så många"

Vissa förtidsröster har ännu inte nått vallokalerna i Stockholms län.

En valarbetare som arbetar på en vallokal i centrala Stockholm berättar för SVT om att förtidsrösterna som vanligen levereras redan på morgonen ännu inte har kommit fram. Röster som skulle ha börjat föras in i röstlängden redan vid halv tio på morgonen.

– De har fortfarande inte kommit till vallokalen. Många är oroliga nu för att det ska försena valresultatet i natt, säger en valarbetare som vill vara anonym till SVT Nyheter.

Kan påverka rösträkningen
Förtidsrösterna ska helst vara helt införda i systemet när vallokalerna stänger vid 20 – för att då börja räknas tillsammans med rösterna från valdagen.

Nu kan det arbetet försenas – vilket kan påverka kvällens rösträkning.

– De som räknar rösterna får det jobbigare, säger Roger Wihlborg, handläggare på valnämndens kansli i Stockholms stad, till TT.

Postnord bekräftar försening
Postnord bekräftar att vissa av förtidsrösterna har blivit försenade till vallokaler i Stockholms län. Postleverantören har slutit ett avtal med Valmyndigheten att sortera och leverera förtidsrösterna i länet.

– Vi har haft en till två timmars förseningar för att det varit så många som förtidsröstat. Men allt ska ha lämnats nu, säger Emma Riblom, kommunikationschef på Postnord i Sverige.

Anledningen uppges vara att det blivit problem vid sorteringen på Årsta postterminal på grund av att Postnord inte bemannat tillräckligt."


https://www.svt.se/nyheter/val2018/fortidsroster-forsenade-postnord-varit-sa-manga


Jag väntar bara på att vallokalerna får avier om att de kan hämta ut sin låda med förtidsröster på nått ICA i långt-bort-i-stan alternativt att Postnord tappar bort en låda med förtidsröster eller kräver moms+aviseringsavgift på lådan. :glömdet
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Beställde en liten skitpryl från USA för en hundring, tänkte att den kan de väl inte rimligtvis bry sig om att ta ut avgifter och dylikt på. Johodå, det kunde de visst det. 11kr moms och 75kr hanteringsavgift skulle de ha, plus att jag fick vänta ca 10 dagar extra på paketet. Säkerligen helt rätt och riktigt enligt konstens alla regler, men kom igen... Att ens bry sig om att "hantera" ett ärende som drar in 11 kr i moms, vilket drabbar mottagaren med både extra väntetid och hanteringsavgift... Det är nästan som att de inte vill ha nöjda kunder... :gnissla
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Någon har ju, mot all vettig logik, tecknat ett avtal med Postnord om att de skall leverera förtidsrösterna till vallokalerna så att de kan räknas idag.

"Förtidsröster försenade – Postnord: ”Varit så många"

Vissa förtidsröster har ännu inte nått vallokalerna i Stockholms län.

En valarbetare som arbetar på en vallokal i centrala Stockholm berättar för SVT om att förtidsrösterna som vanligen levereras redan på morgonen ännu inte har kommit fram. Röster som skulle ha börjat föras in i röstlängden redan vid halv tio på morgonen.

– De har fortfarande inte kommit till vallokalen. Många är oroliga nu för att det ska försena valresultatet i natt, säger en valarbetare som vill vara anonym till SVT Nyheter.

Kan påverka rösträkningen
Förtidsrösterna ska helst vara helt införda i systemet när vallokalerna stänger vid 20 – för att då börja räknas tillsammans med rösterna från valdagen.

Nu kan det arbetet försenas – vilket kan påverka kvällens rösträkning.

– De som räknar rösterna får det jobbigare, säger Roger Wihlborg, handläggare på valnämndens kansli i Stockholms stad, till TT.

Postnord bekräftar försening
Postnord bekräftar att vissa av förtidsrösterna har blivit försenade till vallokaler i Stockholms län. Postleverantören har slutit ett avtal med Valmyndigheten att sortera och leverera förtidsrösterna i länet.

– Vi har haft en till två timmars förseningar för att det varit så många som förtidsröstat. Men allt ska ha lämnats nu, säger Emma Riblom, kommunikationschef på Postnord i Sverige.

Anledningen uppges vara att det blivit problem vid sorteringen på Årsta postterminal på grund av att Postnord inte bemannat tillräckligt."


https://www.svt.se/nyheter/val2018/fortidsroster-forsenade-postnord-varit-sa-manga


Jag väntar bara på att vallokalerna får avier om att de kan hämta ut sin låda med förtidsröster på nått ICA i långt-bort-i-stan alternativt att Postnord tappar bort en låda med förtidsröster eller kräver moms+aviseringsavgift på lådan. :glömdet

Är ju bara ett val, är väl inte så viktigt att man ska behöva se till att det kommer fram, får väl skicka igen om det skulle försvinna, bara för avsändaren att reklamera frakten.....
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Beställde en liten skitpryl från USA för en hundring, tänkte att den kan de väl inte rimligtvis bry sig om att ta ut avgifter och dylikt på. Johodå, det kunde de visst det. 11kr moms och 75kr hanteringsavgift skulle de ha, plus att jag fick vänta ca 10 dagar extra på paketet. Säkerligen helt rätt och riktigt enligt konstens alla regler, men kom igen... Att ens bry sig om att "hantera" ett ärende som drar in 11 kr i moms, vilket drabbar mottagaren med både extra väntetid och hanteringsavgift... Det är nästan som att de inte vill ha nöjda kunder... :gnissla

Staten är nog inte den pådrivande här. Postnord får ju 75 kr extra för ditt paket.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Inom en minut från att jag fått SMS från Postnord att jag måste betala paketstraff så har jag swishat pengarna. Får ett "Tack!" på betalningssidan.
Sedan...
*Ingenting*

Rimligen borde de ha ett automatiskt system som skickar iväg paketet dIreCkt! när man fört över pengarna.
Inte Postnord inte.
Helst ska paketet ligga och jäsa på någon terminal i ett par månader.

Hur fan kan det ta längre tid för paketet att resa från Örebro(?) till Stockholm än från Kina till Sverige?!
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hur fan kan det ta längre tid för paketet att resa från Örebro(?) till Stockholm än från Kina till Sverige?!

Postnörd hette juh "Kungliga Postverket" en gång i forntiden och det vet juh alla(h) att knugen inte heller vet var Örebro ligger nånstans........ :fakta
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm

Stämmer detta som står i artikeln?

"Sen är det så att kundernas acceptansnivå har sjunkit, de blir sura lättare. Och medarbetarnas acceptansnivå har höjts, de har blivit luttrade och är vana vid att kallas för fula grejer."

Är det bara så att acceptansnivån sjunkit hos kunderna och att Postnord är exakt lika bra som Posten var förr i tiden?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Är det bara så att acceptansnivån sjunkit hos kunderna och att Postnord är exakt lika bra som Posten var förr i tiden?
Klart det är kunderna som är grinigare än de varit förr. Vad skulle det annars kunna vara..... :confused:



Mina klagomål på Postnord har ju t.ex. minskar rejält sista året.
Det betyder ju att de sköter sitt jobb bättre.
Det har inget med att jag inte beställt något från Kina eller att jag högst aktivt väljer andra leverantörer än Postnord att göra. DE HAR BLIVIT BÄTTRE!!!
:crash:rofl
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Beställde en liten skitpryl från USA för en hundring, tänkte att den kan de väl inte rimligtvis bry sig om att ta ut avgifter och dylikt på. Johodå, det kunde de visst det. 11kr moms och 75kr hanteringsavgift skulle de ha, plus att jag fick vänta ca 10 dagar extra på paketet. Säkerligen helt rätt och riktigt enligt konstens alla regler, men kom igen... Att ens bry sig om att "hantera" ett ärende som drar in 11 kr i moms, vilket drabbar mottagaren med både extra väntetid och hanteringsavgift... Det är nästan som att de inte vill ha nöjda kunder... :gnissla

När tullen väl släppte mitt paket så slarvade postnord bort det :huvet När jag krävde dem på ersättning så svarade de bara att "Vi ersätter inga borttappade paket för vi har haft våra omkostnader i samband med hanteringen av ditt paket". En hantering som ledde till att paketet försvann ja... Jag har alltså betalat postnord för att de ska slarva bort mitt paket, och de vägrar ersätta paketets kostnad, frakten, importmomsen och hanteringsavgiften för att det har kostat dem pengar att slarva bort mitt paket... Muppjävlar!! :mad:
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
När tullen väl släppte mitt paket så slarvade postnord bort det :huvet När jag krävde dem på ersättning så svarade de bara att "Vi ersätter inga borttappade paket för vi har haft våra omkostnader i samband med hanteringen av ditt paket". En hantering som ledde till att paketet försvann ja... Jag har alltså betalat postnord för att de ska slarva bort mitt paket, och de vägrar ersätta paketets kostnad, frakten, importmomsen och hanteringsavgiften för att det har kostat dem pengar att slarva bort mitt paket... Muppjävlar!! :mad:

Jämför att jag får in en postbil på service, och lämnar tillbaka den utan motor för att någon ur personalen stal motorn.

Jag ersätter inget för verkstan har haft sina omkostnader.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jämför att jag får in en postbil på service, och lämnar tillbaka den utan motor för att någon ur personalen stal motorn.

Jag ersätter inget för verkstan har haft sina omkostnader.

Givetvis debiterar du dessutom fullt pris för servicen, för du utförde ju faktiskt en service innan motorn blev stulen. Och du betalar ju lön till den anställde som stal motorn så det har ju faktiskt kostat dig pengar att postnord blev av med en motor...
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
När tullen väl släppte mitt paket så slarvade postnord bort det :huvet När jag krävde dem på ersättning så svarade de bara att "Vi ersätter inga borttappade paket för vi har haft våra omkostnader i samband med hanteringen av ditt paket". En hantering som ledde till att paketet försvann ja... Jag har alltså betalat postnord för att de ska slarva bort mitt paket, och de vägrar ersätta paketets kostnad, frakten, importmomsen och hanteringsavgiften för att det har kostat dem pengar att slarva bort mitt paket... Muppjävlar!! :mad:

Testa med en polisanmälan, stöld och/eller bedrägeri. Du har ju betalat i förskott och då har de erkänt att de har paketet.....
Lycka till.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
http://www.lokaltidningen.se/nyhete...t-försvann-–-anmäler-nu-Postnord-3494810.html

"Anmälan gäller Postnords hantering av och bristande ansvar för ett paket.

– Postnord säger sig ha sökt mig en gång i bostaden för leverans, utan att föranmäla sig, men jag var på arbetet. Därefter är paketet spårlöst borta, utan fortsatt scanning. Hur kan ett paket ”försvinna”? , skriver kvinnan i sin anmälan till ARN.

Enligt anmälan kan Postnord inte hitta paketet och har därför avslutat ärendet.
De kan endast se att det ankommit till Malmö, men sedan är det försvunnet. De har nu avslutat spårningen och önskade mig en trevlig helg!, skriver kvinnan."


De har sumpat hennes paket, avslutar ärendet och önskar trevlig helg :rofl :glömdet
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag verkar ha åkt dit på att jag ska få nått från Postnord igen.
Har ju undviket dem aktivt med allt jag beställt och till och med betalat extra för att slippa dem.
Men nu gjorde jag en beställning, inom landet, som verkar ha skickats med Postnord trotts att annat uppgavs.
Ja, ja...
Det kanske skulle gå vägen nu och de har säkert skärpt sig senaste året....
Jag menar hur mycket fel kan de göra...
Kollade nyss på paketsökningen hur det stod till med mitt paket...

Postnord_9.jpg

Vilket djävla SMS...??
Jag har inte fått något sms från någon idag och alla mina uppgifter stämmer hos leverantören och de fyller i sakerna maskinellt. Så de kan inte ens ha skrivit fel nr.
Vem har ni aviserat och vid vilken tid skall ni komma med paketet...?!? :va
AAaaarrgghh...... :huvet
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Vilket djävla SMS...??
Jag har inte fått något sms från någon idag och alla mina uppgifter stämmer hos leverantören och de fyller i sakerna maskinellt.

Jag har en app "Truecaller" på min "not so"smartphone som sorterar sms'en i tre flikar/fack, en är spam och där hamnar en del viktiga grejer och då är fanskapet tyst och ingen flagga för nya/olästa sms.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Någon som saknar lite julklappspaket så ligger de på E4:an vid Västerås...
5 burar med paket närmare bestämt.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/december/8/08-december-00.30-antraffat-gods-vasteras/

"Vid 00.30-tiden fick polisen reda på att det låg en postbur med paket mitt på vägen på en påfart till E18 i Västerås. En patrull skickades till platsen och fyllde polisbilen med paket som kördes till polisstationen. En stund senare hittades fyra postburar till. Polisen skickade en större bil och fyllde även den med paket."

Det var ju det där med att köra med baklämmarna öppna på lastbilen.... :glömdet
Fast nu kanske julen på polisstationen var räddad i alla fall i äkta Karl-Bertil Jonssons anda :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top